کد خبر 225420
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

رشد ۴۲ درصدی درآمد وصولی گمرکات استان مرکزی

رشد ۴۲ درصدی درآمد وصولی گمرکات استان مرکزی

 مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: درآمد وصولی گمرکات استان ۴ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال بوده که ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ علیرضا صدیقی راد اظهار کرد: در هفت ماهه امسال یک میلیون و ۸۷ هزار تن صادرات غیر نفتی به ارزش ۶۶۳ میلیون دلار از استان مرکزی به کشورهای مختلف انجام شده که عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ارمنستان از جمله کشورهای مقصد بوده‌اند.

وی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی شامل انواع هیدروکربن‌ها، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: این صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی سه درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به واردات بیان کرد: ۱۸۸ هزار تن کالا نیز به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شده که ورود عمده این کالاها از پنج کشور جهان شامل عراق، آلمان، ترکیه، چین و امارات متحده عربی بوده است.

صدیقی راد عمده‌ترین کالاهای وارداتی را مواد اولیه و تجهیزات و خط تولید واحدهای مستقر برشمرد و گفت: واردات در این مدت از لحاظ وزنی ۹۳ درصد و ارزشی ۶۲ درصد رشد داشته است.

صدیقی راد خاطرنشان کرد: ۴۷۱ پرونده قاچاق به ارزش هزار و ۳۴ میلیارد ریال در این مدت در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که ۳۰ درصد افزایش از لحاظ ارزشی داشته و عمده ترین کالاهای قاچاق شامل لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو و ... بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha