کد خبر 225393
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

سید مهدی سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

بزرگان فوتبال به درگیری نکونام و گل محمدی ورود کنند

بزرگان فوتبال به درگیری نکونام و گل محمدی ورود کنند

پیشکسوت فوتبال از بزرگان فوتبال ایران خواست تا برای پایان دادن به اختلاف سرمربیان سرخابی‌ها ورود کنند تا به این حواشی پایان داده شود.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای لیگ برتر اظهار داشت: وضعیت لیگ امسال ما به نظرم تحت تاثیر بی‌برنامگی موجود است. یک بخش از این بی‌برنامگی به تعطیلات مکرر لیگ برمی‌گردد که در مقاطع بدی رقم خورد و متاسفانه اینطور به گوش‌مان رسیده که قرار است بازهم تکرار شود. شما نگاه کنید کیفیت برخی از تیم‌ها خصوصاً تیم‌های مدعی بعد از این تعطیلات نسبت به قبل آن چقدر افت کرده است. مورد بعدی هم به مسائلی از قبیل کیفیت چمن و سایر موارد زیرساختی برمی‌گردد که آنهم روی کیفیت فوتبال ما تاثیر منفی می‌گذارد. شما نگاه کنید چند هفته از لیگ برتر گذشته و در نصف بیشتر این بازی‌ها تیم‌های پرطرفدار ما نتوانستند از حضور تماشاگرانشان در ورزشگاه بهره ببرند و یا اگر هم بوده ظرفیت کمی از سکوها را شامل می‌شده است. مسائل و مشکلات مالی هم در جای خودش اثر منفی می‌گذارد و هم استقلال و هم پرسپولیس درگیر چنین موردی هستند. چطور می‌شود 10 هفته از لیگ برتر بگذرد و بازیکنان تیم‌ها هنوز از فصل گذشته هم طلب داشته باشند. شما تا یک جایی می‌توانی بگویی به احترام مردم و طرفداران چشم پوشی کنید ولی از یک جایی این موضوع در انگیزه بازیکن و تمرکز او و کیفیت بازی‌اش تاثیرگذار است. اینها موارد غیرفنی هستند که روی سطح فنی مسابقات ما تاثیرگذار هستند.

وی افزود: این هفته اتفاق عجیبی را شاهد بودیم که هم استقلال، هم پرسپولیس و هم سپاهان امتیاز از دست دادند و این موضوع را یادم نمی‌آید آخرین بار چه زمانی شاهدش بودیم. به هر حال تیم‌های دیگر هم انگیزه بالایی پیدا کردند تا مقابل مدعیان قد علم کنند و امسال در لیگ برتر به طور جدی می‌توانم بگویم تیم ضعیف و از پیش بازنده نداریم و همین موضوع مسابقات ما را تبدیل به یک ماراتن جذاب کرده است. استقلال به نظرم درگیر همان مشکلات ابتدای فصل خودش است و تیمش ناقص بسته شده و در خیلی از پست‌ها بازیکن جایگزین ندارد. نیمکت استقلال از تعویضی‌های تاثیرگذار که وارد زمین شوند و جریان بازی را تغییر دهند خالی است و به همین دلیل نکونام تا اینجا با چنگ و دندان تیمش را بالا کشیده و با بردهای اقتصادی در صدر جدول قرار گرفته است.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: پرسپولیس هم مشکل استقلال را دارد و در برخی پست‌ها ضعف دارد ولی مشکل اصلی این تیم مصدومیت و خستگی بازیکنانش است. نبود بازیکنانی مثل ترابی و پورعلی‌گنجی و سرلک و امیری و سلمانی می‌تواند هر تیمی را زمین بزند. تک تک این نفرات حکم یک ستون را در تیم دارند و جایگزین کردن آنها کار راحتی نیست. خستگی ناشی از فشردگی بازی‌ها هم مزید بر علت شده تا کیفیت و شادابی همیشگی را از این تیم شاهد نباشیم. به نظرم با اضافه شدن مصدومان پرسپولیس این تیم دوباره سرپا خواهد شد ولی نیاز به این دارد که شرایط روحی تیم مدیریت شود تا نتایج این 1-2 هفته تاثیر منفی روی ادامه عملکرد تیم نداشته باشد.

سیدصالحی در رابطه با وضعیت سپاهان هم توضیح داد: سپاهان به طور کلی  فصل عجیبی تا اینجا داشته و درگیر حواشی زیادی بوده است. اولینش مربوط به کسر 4 امتیاز در مسابقات داخلی بود که ضربه روحی سنگینی به این تیم و بازیکنانش زد. واقعاً برای یک بازیکن سخت است که با دوندگی و تلاش نتیجه بگیرد و امتیاز کسب کند و با یک حکم زحماتش از بین برود. نمی‌خواهم ورود کنم که این تصمیم کمیته انضباطی درست بود یا اشتباه ولی به هرحال احکام این چنینی تاثیر منفی روی عملکرد بازیکنان دارد. مورد بعدی هم ماجرای بازی با الاتحاد بود که آن هم ضربه سنگینی به سپاهان بود و در این شرایط مدیریت روحی و روانی تیم هم خیلی مهم است و هم دشوار. من احساس می‌کنم خود مورایس هم از لحاظ روحی به هم ریخته است و دیدید کنترلش را از دست داده و آن آدم آرام سابق نیست. وقتی مشکلات یک تیم باعث می‌شود سرمربی اینطور به هم بریزد دیگر وضعیت بازیکنان که مشخص است.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به عملکرد خوب تراکتور در هفته‌های اخیر هم عنوان کرد: تراکتور یک مسیر رو به جلو را آهسته و پیوسته در حال طی کردن است. آنها شروع ضعیفی در لیگ داشتند که ناشی از تغییرات زیاد و همچنین قرعه سخت ابتدای فصلشان بود ولی به خوبی خودشان را جمع و جور کردند و چراغ خاموش و آهسته به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شدند. به نظرم نمی‌توان کورس قهرمانی امسال را فقط بین استقلال و پرسپولیس و سپاهان دانست و تراکتور را باید جدی بگیریم. آنها با همین روند ممکن است به زودی حتی به صدر جدول هم برسند. البته نوساناتی در میانه راه داشتند ولی در کل تیم خوبی هستند که مسیرشان را پیدا کردند.

سیدصالحی در مورد درگیری اخیر میان گل‌محمدی و نکونام هم توضیح داد: هر دوی این بزرگواران دوستان من هستند و من از هر دو طرف خواهش می‌کنم به این ماجرا پایان دهند چرا که صورت خوشی ندارد. هم گل محمدی و هم نکونام سرمربیان دو تیمی هستند که بخش زیادی از جمعیت ایران طرفدار آنها محسوب می‌شوند و تک تک جملات و رفتارهایشان روی هواداران هم تاثیرگذار است. شما نگاه کنید اگر یک فصل این دو تیم سرمربیان آرام و متینی داشتند که با احترام با رقبا برخورد می‌کردند اثر آن در خود تیم و زمین بازی و به دنبال آن در روابط میان هواداران تیم‌ها هم دیده شد و هرگاه سرمربیان تیم‌ها به اصطلاح روحیه جنگی و جنجالی داشتند هم اثرش در تیم و هواداران دیده شده است. پرداختن به این حواشی و مسائل اصلاً زیبنده این دو عزیز که از با اخلاق‌ترین فوتبالیست‌های دوران خودشان بودند نیست و اینکه حالا تحت فشار و عصبانیت صحبتی انجام دادند امیدوارم دیگر تکرار نشود. به نظرم بزرگترهای فوتبال ایران ورود کرده و هرچه زودتر این دو عزیز در مراسمی با هم روبرو شوند و آشتی کنند و به این اختلافات پایان دهند. شاید منِ سیدصالحی اگر وارد این قضیه شوم روی من را زمین بزنند ولی اگر یک بزرگ فوتبال ایران وارد ماجرا شود روی حرف او حرفی نزنند. رقابت در جای خودش قشنگ است ولی روحیه ورزشی هم نباید پایمال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha