کد خبر 225025
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با «حیات»: 

پای اصناف ایران به بنگلادش باز می شود

پای اصناف ایران به بنگلادش باز می شود

«سفیر بنگلادش مهمان اتاق اصناف ایران می شود!» این خبری است که مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران داد و گفت: سفیر بنگلادش قرار است در روزهای آتی به اتاق اصناف بیاید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ صفایی با بیان اینکه بنگلادش کشوری است که در باب تولید پوشاک بسیار توانمند است، ادامه داد: ما می توانیم در بخشی از تولیدات آنها با هم افزایی و مشارکت واحدها و بنگاه های تولیدی خودمان همکاری کرده و بستر هم افزایی و تسهیل تجارت را فراهم کنیم.

پایان سرگردانی بنگاه های تولیدی برای صادرات 

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر توانمندی بنگاه های تولیدی داخل گفت: اتاق اصناف ایران این کارها را پیگیری می کند که واحدها و بنگاه های تولیدی ما از این پس سرگردان نشوند و در چارچوب کارگروه های صادراتی، کالاهای خود را بی واسطه به آن سوی مرزها ببرند و ان شالله این کار، ارزآوری قابل توجهی برای اقتصاد کشور هم داشته باشند.

صفایی در گفتگو با «حیات» ادامه داد: اتاق اصناف ایران فصل جدیدی از ارتباطات خود را در باب تجارت بین الملل آغاز کرده است. مترصد این هستیم که بستر تجارت و صادرات برای واحدهای تولیدی مزیت دار و دارای مزیت صادراتی ما فراهم شود و این واحدها فقط در محدوده مرزی کشور تولیدات شان را به فروش نرسانند.

رد پای اصناف ایران در عربستان

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به دیدار خود با سفیر عربستان در روزهای گذشته گفت: هدف ما از این مذاکرات این است که فضای کسب و کار و بازارهای هدف واحدهای تولیدی مزیت دار در آن طرف مرزها شناسایی شود.

صفایی افزود: اولین دیدار ما در واپسین روزهای مهرماه با سفیر عربستان بود که پس از آن، کارگروهی مشخص شد که کالاهایی که مزیت صادراتی برای عربستان دارند، شناسایی و احصا شده و در این کارگروه مطرح شود. 

رفع موانع صادراتی در دستور کار اتاق اصناف 

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تلاش می کنیم موانعی که تا به امروز برای صادرات بوده رفع شود.

صفایی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه تجارت و صادرات به بنگلادش در چه حوزه هایی خواهد بود؟ گفت: در حال مطالعه و بررسی برای بازار بنگلادش هستیم تا آن دسته از کالاهایی که قابلیت صادرات دارند و یا قابلیت ایجاد فرانچز یا مشارکت در ایران دارند را شناسایی کنیم زیرا ما مزیت های متعددی را در کشورمان داریم. 

فرصت مغفول بنگاه های تولیدی در کشورهای منطقه

رئیس اتاق اصناف ایران در مورد مزیت های تولید در ایران گفت: ما می توانیم در ایران برای تولید از نیروی کار متخصص و ارزان قیمت بهره ببریم؛ چیزی که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود ندارد. این کشورها به دلیل نداشتن نیروهای متخصص در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند؛ اما این بستر در ایران فراهم است. 

صفایی افزود: ما در باب انتقال تکنولوژی و هم در مشارکت در تولید قابلیت مشارکت با بسیاری از کشورها را داریم و قطعا به این حوزه ورود می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha