کد خبر 224875
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

به گزارش «حیات»؛

کلاهبرداران با دامنه ir. می آیند/ چه کسی مسئول نظارت بر فروش دامنه های ملی است؟

کلاهبرداران با دامنه ir. می آیند/ چه کسی مسئول نظارت بر فروش دامنه های ملی است؟

آسان بودن روند ثبت دامنه با پسوند .ir یکی از راه هایی است که کلاهبرداران از این طریق و با جلب اعتماد مردم دست به تخلف می زنند.

به گزارش خبرنگار حیات؛ امروزه برای رونق هر کسب و کاری، داشتن سایت یکی از الزامات است، با گسترش فضای مجازی مردم اولین جایی که مراجعه می کنند اینترنت است ولی در این میان هستند کسانی که با راه اندازی سایت هایی، قصد کلاهبرداری دارند. آسان بودن دریافت دامنه با پسوند ir. سبب شده تا برخی از کلاهبرداری ها از طریق سایت هایی که در این دامنه فعال هستند صورت گیرد. به بیان ساده تر، کلاهبرداران با این شگرد قصد جلب اعتماد مردم را دارند.

چنانچه برای بار اول بخواهیم دامنه ای ثبت کنیم اسکن کارت ملی کافی و کد پستی کافیست و پس از طی کردن مراحلی از قبیل نام سایت، شناسه ای ارسال می شود  که کافی است که در سایت ایرنیک با همان حساب کاربری که ثبت‌نام کرده‌ایم از بخش دامنه‌ها  ثبت دامنه وارد شده و ثبت را نهایی کنید. روند آسان ثبت دامنه با پسوند .ir یکی از راه هایی است که کلاهبرداران به فکر سو استفاده از مردم بیفتند.

سوال اینجاست که چرا سخت گیری یا شاید الزامات بیشتری برای ثبت دامنه وجود ندارد؟ در این رابطه خبرنگار ما پیگیر این موضوع از وزیر ارتباطات شد.

توضیح وزیر ارتباطات در رابطه با تخلفات اینترنتی 

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ گفت: برخی از اپلیکشن ها و سایت ها که در زمینه خرید و فروش کالا فعال هستند زیر مجموعه وزارت صمت محسوب می شوند و تحت نظر اتحادیه کسب و کارهای مجازی فعالیت میکنند بدین معنا که ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارند.

زارع پور افزود: هموطنان می توانند هر مشکل که در حوزه کاری وزارت ارتباطات داشته باشند را با شماره تلفن ۱۹۵ در هر ساعت شبانه روز طرح و اعلام شکایت کنند که در اولین فرصت رسیدگی می شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: هر سایتی بسته به نوع فعالیت و کارکردش، زیر مجموعه همان وزارتخانه مربوطه بوده و اتحادیه دارد ولی در حوزه ارتباطات، اینترنت، آنتن دهی، مخابرات و خدمات پستی هر گونه مشکلی داشته باشند همکاران در وزارت ارتباطات پاسخگو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha