کد خبر 224650
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

قاضی زاده هاشمی در واکنش به جنگ غزه:

مردم غزه با شعار "ما به جز خدا به هیچکس اتکا نمی کنیم" مقابل دشمن ایستادگی کردند

مردم غزه با شعار "ما به جز خدا به هیچکس اتکا نمی کنیم" مقابل دشمن ایستادگی کردند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:این روزها رژیم صهیونیستی وجدان هر بشری را به صدا درآورده است. مردم غزه نیز با شعار اینکه ما به جز خدا به هیچکس اتکا نمیکنیم مقابل دشمن ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز سه شنبه نهم آبان ماه اولین یادواره جانبازان هفتاد درصد شهید با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران و اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ در مرکز همایش های بین المللی وزارت نفت برگزار شد.

قاضی زاده هاشمی در این مراسم بیان کرد: مفتخریم که در خدمت خانواده معزز شهدا و خانواده های بزرگوارشان هستیم. خانواده جانبازان شهید اجر مراقبت، همدلی، صبوری و اجر خانواده شهید بودن را میراث دار هستند.

وی افزود: رهبر انقلاب خطاب به والدین شهدا می گویند؛ بزرگی کار شما خانواده ها به مانند خود شما می باشد و در واقع شما خانواده ها در اجر شهدا شریک هستید.

معاون رییس جمهور مطرح کرد: اگر این عزیزان نبودند تاریخ و مکتب ما از بین میرفت. در دوره ای از تاریخ مردم این سرزمین در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و در روزهای ابتدایی بدون امکانات و تجهیزات کافی سینه سپر کردند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی تحریم ها به شدت به ما غلبه کرده بود، افزود: اکثر رزمندگان ما نهایتا ۲۳ سال سن داشتند، کما اینکه اکثر شهدای ما دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال بودند. اما جوانان ما با توکل برخدا ایستادند و دشمن میلیونی و مجهز رژیم بعث را به عقب راندند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: نیروهای بعثی مانند داعش از کشورهای مختلفی آمده بودند که ایران را شکست دهند اما ملت ما غفلت نکردند و بر رعب آنان غلبه کردند.

معاون رییس جمهور مطرح کرد: اینروزها رژیم صهیونیستی وجدان هر بشری را به صدا درآورده است. مردم غزه نیز با شعار اینکه ما به جز خدا به هیچکس اتکا نمیکنیم مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تمام کشورها با قدرت تمام و امپراطوری گسترده رسانه مقابل غزه به صف ایستادند اما مقابل رزمندگان جوان حماس کم آورده اند. امروز نگاه دشمنان صهیونیست به سمت ایران است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: قدرتی که امروز در محور مقاومت میبینیم به علت اتصال آنان به پروردگار و فرهنگ جهاد فی سبیل الله است. در کلام تمام رزمندگان حماس از کودک تا بزرگسال حکمتی را میبینیم که خداوند آن را در زبانشان جاری کرده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: در وصایای حدود ۴۰ سال پیش شهدا که اغلب مختص نوجوانان است حکمت خداوند را در می یابیم. خداوند بود که به این جوانان شجاعت در برابر فشارها اعطا کرد. شهدا مشتاق معامله با خداوند هستند.

وی افزود: با نگاه به شخصیت حاج قاسم سلیمانی در می یابیم که این فرد هیچگونه کمبودی نداشت همانطور که به گفته بشار اسد حاج قاسم رییس جمهور چند کشور بود اما با این وجود وی تشنه شهادت بود با وجود اینکه اغلب انسان از مرگ گریزان است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: شهادت مرگ عاشقانه اییست که فهمش را تنها شهدا یافته اند. در واقع در پس شهدا یک تولد جدید است و حضورشان پررنگ تر می شود. هنوز پس از ۱۴۰۰ سال فریاد امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر این طفل ۶ ماهه در جهان شنیده می شود. ما هنوز وارد ستاندن خون حضرت علی اصغر نشدیم و این تنها به دست حضرت ولیعصر انجام پذیر است.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: امروز در مقابل این فرهنگ عظیم تمدن متکبر بزک شده غرب را میبینیم که در پشت علم و دیپلماسی پنهان شده اما باطنی شیطان صفت دارد. تمام کشورهای به ظاهر متمدن غربی که برای فوت دختر خانمی در ایران آنقدر جنجال به راه انداخته اند امروز حکم آتش بس غره را وتو کرده و حتی حاضر به حفظ ظاهر نیز نیستند، در صورتیکه امروز قلب بشریت به درد آمده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: شهدای ما در جهاد اکبر و اصغر تاثیرگذار بودند. شهدا مرز حق و باطل را جدا کردند حفظ نام و یاد شهدا ایمن ساز جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha