کد خبر 221503
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

چشم‌انداز نوین توسعه خراسان‌جنوبی با حمایت از سرمایه‌گذران حوزه گردشگری

چشم‌انداز نوین توسعه خراسان‌جنوبی با حمایت از سرمایه‌گذران حوزه گردشگری

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: با حمایت از سرمایه‌گذاران می‌شود چشم انداز نوینی را برای توسعه استان رقم زد و این حمایت از سرمایه‌گذاران، احیای زیرساخت‌های صنعت گردشگری را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان اظهارداشت: خراسان جنوبی با داشتن بیش از هزار و ۱۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر اثر تاریخی شناسایی شده و ۶ اثر جهانی، یکی از استان‌های با پیشینه‌ کهن و عظیم در ایران است که نشان از اصالت این استان دارد. 

وی افزود: در صورت جذب سرمایه‌گذار، گردشگران با ارائه خدمات مطلوب روبه‌رو می‌شوند و رونق گردشگری تاثیرات شگرفی در رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش سطح درآمد مردم و رونق بازار صنایع دستی و ... خواهد داشت. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی در این دیدار گزارشی از روند توسعه گردشگری استان را ارائه کرد و ادامه داد: گردشگری در استان حرکت رو به رشدی دارد و برنامه‌های خوبی اجرا شده و در حال اجرا است که این حرکت همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط را نیاز دارد. 

سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی خود می‌تواند به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری کشور معرفی شود ولی فعال کردن این ظرفیت‌ها و بهره‌برداری اقتصادی از آنها نیازمند جذب سرمایه گذاراز خارج از استان، سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران بومی، حمایت از سرمایه‌گذاران موجود، تسهیل در امر سرمایه‌گذاری، تسهیل در روند اجرای پروژه‌ها و فراهم سازی زیرساخت‌ها است. 

وی با بیان اینکه با حمایت از سرمایه‌گذاران می‌شود چشم انداز نوینی را برای توسعه استان رقم زد و این حمایت از سرمایه‌گذاران، احیای زیرساخت‌های صنعت گردشگری را به دنبال دارد، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یک چرخه‌ و زنجیره‌ پیوسته است که بخش‌های مختلف دولتی و خصوص باید با همکاری و هماهنگی مشترک آن را به نتیجه و ثمره‌ نهایی برسانند.

به گفته وی بدون شک همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید برای تسهیل و تسریع در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مشارکت فعال داشته باشند. 

بنابراین گزارش، معرفی خراسان‌جنوبی به منظور شاخص‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعیین و هدف‌گذاری برای رشد و توسعه گردشگری استان، حفظ اشتغال در صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی، حفظ میراث‌فرهنگی و نگهداری از بناهای تاریخی و آثار ثبتی مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha