کد خبر 224530
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

استاندار همدان خبر داد:

بهره برداری از راه آهن همدان –سنندج طی روزهای آتی

بهره برداری از راه آهن همدان –سنندج طی روزهای آتی

استاندار همدان با بیان اینکه راه آهن همدان-سنندج آماده افتتاح است از بهره برداری این طرح ریلی طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ علیرضا قاسمی فرزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خط راه‌آهن تهران_همدان_سنندج به طول ۴۰۲ کیلومتر است که پیش از این ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان بهره‌برداری شده بود.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۵۱ کیلومتر شامل بخش دوم این مسیر از همدان تا سنندج طی روزهای آینده در سفر آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به استان کردستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: برای احداث مسیر راه‌آهن همدان_سنندج تاکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای ساخت مسیرهای جانبی، زیرگذر و تکمیل ایستگاه‌های میانی آن نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر ۱۸ ایستگاه وجود دارد که ۱۱ ایستگاه بین تهران تا همدان و هفت ایستگاه نیز در مسیر همدان تا سنندج است.

استاندار همدان ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و دستور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مشکلات مسیر این خط راه‌آهن، راه دسترسی به ایستگاه همدان و تکمیل و تجهیز نهایی آن نیز مورد بررسی قرار گرفته و به زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در مسیر فعلی روزانه با یک رام قطار از همدان به مقصد مشهدمقدس و بالعکس ۴۰۰ نفر مسافر جابجا می‌شوند که امیدواریم با اضافه شدن طول مسیر، افزایش رام‌های دیگری را نیز برای خدمات‌دهی بیشتر به مردم شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha