کد خبر 224510
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

رشد مصوبات حوزه گردشگری در سفر دوم رئیس جمهور به فارس

رشد مصوبات حوزه گردشگری در سفر دوم رئیس جمهور به فارس

رهاورد سفر دو روزه آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان فارس رشد مصوبات حوزه گردشگری است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ در ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ بود که دولت سیزدهم در هفتمین سفر استانی خود به فارس ۱۴۲ پروژه را با اعتبار ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب کرد و بنا شد پیگیری این مصوبات در اولویت مدیران استان قرار بگیرد. بخشی از آورده‌های سفر ۲۲ مهر ماه ۲ سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت به فارس را در بخش‌های راه‌سازی، مسکن، آبرسانی، بهداشت و درمان و امکانات شهری برشمرد که هر یک مشکلی بزرگ را از پیش پای مردم فارس در سراسر این استان برداشته است، به جز ۱۱۴ مصوبه‌ای که با اعتبار اولیه حدود ۶۶ هزار میلیارد ریال در سفر نخست مصوب شد، ۳۰ مصوبه دیگر نیز در قالب پروژه‌های متمم سفر با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد ریال برای استان فارس به تصویب رسید. 

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس شامگاه جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس که با حضور رئیس جمهور و شماری از اعضای هیأت دولت سیزدهم و فعالان اقتصادی برگزار شد گفت: تسهیلات ۱۱ برابری نسبت به سفر اول آیت الله رئیسی برای سفر دوم پیشنهاد شده است. 

آیت الله رئیسی در پایان سفر دو روزه به فارس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: براساس گزارش‌ها ۸۵ درصد مصوبات سفر اول به سرانجام رسیده است و  ۱۵ درصد باقیمانده نیز در دست اجرا است اما هنوز نمی‌توان در این زمینه گزارش داد. 

در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان پهناور فارس، ۷۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، زیربنایی و خدماتی در بخش‌های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت که از جمله آنها؛ افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس بود.

آیت الله رئیسی در این سفر، دو دیدار عمومی نیز با مردم استان داشت که یکی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) دومین دیدار نیز در جریان سفر به شهرستان رستم در جمع مردم این شهرستان انجام شد. 

بر اساس آنچه ایرنا؛ به نقل از محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در خصوص رشد مصوبات حوزه گردشگری منتشر کرده است؛ مصوبات حوزه گردشگری استان در سفر دوم دولت نسبت به سفر نخست رشد قابل توجهی داشته است.

محمد فرخ زاده گفت: مصوبات نهایی پیشنهاد شده در سه حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، مصوبات عمرانی و مصوبات محتوایی است.

او ادامه داد: در فاز اول اجرایی پروژه‌های مسئولیت اجتماعی نفت، ساماندهی و تهیه طرح بسته سرمایه گذاری، آماده سازی زیرساختهای اولیه تفرجگاه‌های پرجاذبه استان و موزه منطقه ای با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال، مرمت و نگهداری ابنیه های تاریخی، بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و مدارس و همچنین کاوش ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام را شامل می شود.

وی اظهار کرد: آغاز فاز اول احداث شهرک صنایع دستی واقع در محور شمال غرب شیراز با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال، احداث فاز اول پروژه گردشگری و تفریحی سد تنگ سرخ، تکمیل موزه های نیمه تمام استان فارس و مرمت ساختمان باغ گیاه شناسی ارم، تعمیر و توسعه موزه تاریخ طبیعی و تکمیل یادمان های شهدای گمنام استان از دیگر پروژه‌های گردشگری مصوب سفر استان است.

معاون استاندار فارس گفت: بهسازی سالن پروازهای خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز، خط مترو و احداث ایستگاه حرم‌ مطهر شاهچراغ (ع)، ساخت و مرمت زائرسراهای ارزان قیمت، تکمیل زیرساختهای گردشگری مورد نیاز در مجموعه زندیه و بافت تاریخی شیراز بخش دیگری از مصوبات عمرانی پیشنهادی در این سفر بود.

فرخ زاده، در خصوص مصوبات محتوایی هم اظهار کرد: پیشنهاد ایجاد شبکه ملی و بین‌المللی تلویزیون گردشگری در فارس، تاسیس پژوهشکده گردشگری و زیارت، ایجاد منطقه آزاد گردشگری در شهرستان سپیدان، راه اندازی ژئوپارک ارژن چوگان و پریشان، هیات امنایی شدن اماکن پر مخاطب فرهنگی و تاریخی فارس، افزایش سقف بیمه شاغلین حوزه فرش دستبافت، صنایع دستی و هنرهای سنتی و پیشنهاد تامین اعتبار جذب ۱۵۰ نفر سرباز امریه ترجیحا دانش آموختگان رشته های مرتبط با میراث فرهنگی از دیگر مصوبات مهم پیشنهادی در این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha