کد خبر 220271
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

سفر رئیس جمهور به فارس، از دستاوردهای سفر اول تا پیشنویس سفر دوم

سفر رئیس جمهور به فارس، از دستاوردهای سفر اول تا پیشنویس سفر دوم

سفرهای استانی رئیس جمهور و بازدیدهای میدانی هیات دولت سیزدهم از مراکز استان‌ها تا دورافتاده‌ترین و نقاط ایران اسلامی به رغم گمان برخی از مخالفان، رهاوردهای ارزشمند و به معنای واقعی مشکل‌گشایی برای مردم دارد، نمونه آن فهرست بلندی از ارمغان‌هایی است که سفر نخست آیت‌الله رئیسی برای فارس به همراه داشته است.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ در ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ بود که دولت سیزدهم در هفتمین سفر استانی خود به فارس ۱۴۲ پروژه را با اعتباری ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب کرد و بنا شد پیگیری این مصوبات در اولویت مدیران استان قرار بگیرد.

استاندار فارس روز چهارشنبه و درست یک هفته مانده به دومین سفر استانی رئیس جمهور به این استان در جمع مدیران مدارس فارس به صراحت گفت: امیدواریم این سفر برای فارس دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است.

محمدهادی ایمانیه بخشی از آورده‌های سفر ۲۲ مهر ماه ۲ سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت به فارس را در بخش‌های راه‌سازی، مسکن، آبرسانی، بهداشت و درمان و امکانات شهری برشمرد که هر یک مشکلی بزرگ را از پیش پای مردم فارس در سراسر این استان برداشته است.

ارمغان راهسازی
استاندار فارس با اشاره به پروژه خط ریلی شیراز- بوشهر، گفت: این پروژه اکنون پیشرفت دارد، هفته گذشته نخستین مرحله تهاتر نفت که بر اساس اذن مقام معظم رهبری قرار شده برای تکمیل این خط ریلی هزینه شود، به نتیجه رسید.

او پیرامون پروژه آزادراه شیراز – اصفهان بیان کرد: ۶ قطعه از این آزادراه هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد؛ محوری که فاصله شیراز تا اصفهان را ۱۲۰ کیلومتر و از نظر زمانی ۲ ساعت کوتاهتر می کند؛ امیدواریم قطعه هفت این آزادراه نیز تا پایان سال تکمیل شود.

خبر خوش دیگر اینکه به گفته استاندار فارس قطعه هشت این آزادراه که همان نخستین قطعه آزاد راه شیراز - بوشهر هم خواهد بود هفته آینده با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود تا از این طریق آزاد راه شمال به جنوب کشور ایجاد شود.

استاندار پیرامون دیگر پروژه‌های راهی که در سفر نخست اعتبار دریافت کردند گفت: بزرگ‌راهی بین شیراز، فسا، داراب، بندرعباس و بزرگراه دیگری بین شیراز، جهرم، لار و بندر عباس در حال اجرا است و هفته آینده در دومین سفر استانی هیات دولت سیزدهم به فارس، ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ایمانیه اضافه کرد: بزرگراه دیگری نیز بین شیراز، کوار، فیروزاباد به سمت عسلویه در حال احداث است که آن هم با کمک وزارت نفت سرعت گرفته است.

جهش در تولید مسکن در دومین سفر/ آغاز عملیات اجرایی ۵۵هزار واحد نهضت ملی مسکن
استاندار فارس با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تامین زمین در فارس، گفت: این استان در نهضت ملی مسکن در میان یک تا پنج استان برتر کشور جای گرفته است.

با این حال به گفته ایمانیه مشکل فارس در پیشبرد این اقدام ارزنده برای تولید مسکن، تامین زمین در شهر شیراز و صدرا است.

آنطور که استاندار فارس گفت: قرار است این مساله نیز در دومین سفر دولت به شیراز خواهد داشت بررسی و حل شود تا نهضت ملی تولید مسکن در این استان شتاب‌گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس دراین ارتباط گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس که قرار است در پایان هفته آتی انجام شود، عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف این استان آغاز خواهد شد.

محمود رضا طالبان افزود: علاوه بر این همزمان عملیات آماده سازی یک هزار و ۲۷۸ هکتار از زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۲۸ سایت نیز آغاز می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در این استان آغاز شد که هم اینک بین ۱۰ تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او اظهار کرد: از مجموع ١۵۴ هزار نفر متقاضی این طرح تقاضای ۱۵۰ هزار نفر به تایید نهایی رسیده و برای ٩٢ هزار نفر نیز زمین تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: تاکنون ۵٢ هزار پروانه ساخت مسکن ملی صادر شده، عملیات ساخت ۴۵ هزار واحد آغاز شده و ٧٢ هزار نفر از متقاضیان مبلغ ۴٠٠ میلیون ریال اولیه را پرداخت کرده‌اند.

طالبان، با اشاره به تامین چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: در دولت قبل در مجموع ۴٩۵ هکتار زمین در استان برای اجرای طرح های مسکن اختصاص یافته بود در حالی که در دولت سیزدهم از ابتدای آغاز طرح اجرای نهضمت ملی مسکن تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تامین شده است.

آورده‌های سفر نخست رئیس جمهور برای ورزشکاران فارس
ایمانیه با اشاره به ۲ پروژه ورزشی شاخص فارس که سالها معطل مانده و در سفر نخست در فهرست مصوبات جای گرفتند، عنوان کرد: ورزشگاه شهید سلیمانی هفته آینده در خلال دومین سفر هیات دولت سیزدهم به این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ در تلاش هستیم تا ورزشگاه پارس نیز تا پایان امسال به مدار استفاده ورزشکاران آید که البته نیازمند حمایت جدی تر وزارت ورزش و امورجوانان است.

بهداشت و درمان فارس و دستاوردهای نخستین سفر استانی رئیس جمهور
استاندار فارس به دستاوردهای این سفر استانی برای بهداشت و درمان این استان نیز اشاره کرد که افتتاح و اجرایی شدن چندین بیمارستان و مرکز درمانی را در پی داشته است.

ایمانیه گفت: بیمارستان یکهزار و ۴۰۰ تختی شامل ۴۰۰ تخت کودکان و یکهزار تخت بخش عمومی با نام مبارک پیامبر(ص) در بلوار مهندسین شروع به ساخت کرد و مطالعات بیمارستان دیگری به نام حضرت زهرا (س) در جنوب شهر شیراز وبا هفتصد تخت آغاز شده است.

ایمانیه عنوان کرد: در این مدت بیمارستان‌های جهرم و نیریز افتتاح شد و بیمارستان اعصاب و روان، داراب، مرودشت و ارسنجان نیز ان شاءالله تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

به گفته او در سفر هفته آینده رئیس جمهور به فارس نیز قرار است بیمارستان فسا و مصیری بهره برداری ‌شود.

آورده‌های سفر استانی رئیس جمهور برای گسترش خدمات شهری شیراز
استاندار فارس با بیان اینکه توسعه خطوط مترو شیراز یکی از بزرگترین این آورده‌ها است که به طور مستقیم زندگی مردم شیراز را منتفع می‌سازد اظهار داشت: فاز اول خط ۲ مترو شیراز بهره برداری شد و فاز دوم آن نیز با سرعت در حال انجام است، خط سه قطار شهری کلنگ زنی شد و اکنون در حال اجرا است تا از میدان احسان به شهرک گلستان برسد.

وی افزود: هفته گذشته مصوبه ای از هیات دولت گرفته تا به سمت شهر صدرا ادامه یابد و این خبر خوشی برای ساکنان این شهر است.

ایمانیه اضافه کرد: خط چهار مترو نیز هفته آینده با حضور وزیر کشور کلنگ خواهد خورد؛ خطی که با اتصال خط یک و ۲ به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) می رود و خبر خوشی برای مشتاقان زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) است.

استاندار فارس راه اندازی بازار پروتئین شیراز را از دیگر پروژه های مورد بهره برداری در این سفر استانی عنوان کرد و توضیح داد: این بازار هفته آینده با هزینه کرد بالایی بهره‌برداری می‌شود و مغازههای ماهی، مرغ و میوه و سبزی فروشی حاضر در دروازه کازرون که اکنون مشکلات بهداشتی در آن منطقه ایجاد کرده‌اند به این بازارچه منتقل می‌شوند.

ارمغان‌های فرهنگی نخستین سفر رئیس جمهور به فارس
آنطور که استاندار فارس نیز یادآور شد: تالار بزرگ شیراز به عنوان پروژه‌ای مهم برای فرهنگ دوستان سال ها متوقف شده بود اما با اعتبارات سفر نخست احیا شد؛ با اعتباراتی که در خلال مصوبات سفر دوم به این پروژه اختصاص می‌یابد، تالار بزرگ شیراز تا دو سال دیگر ان شاءالله تکمیل می‌شود.

او کتابخانه مرکزی شیراز را از دیگر مواردی عنوان کرد که همزمان با سفر دوم شروع می شود و گفت: طراحی این پروژه با مساحت ۲۰ هزار متر مربع پایان یافته و هفته اینده اجرایی میشود.

جهاد آبرسانی دولت سیزدهم
استاندار فارس گفت: از سال گذشته تا کنون به ۳۰۰ روستای این استان آبرسانی شده و ۳۰۰ روستای دارای تنش آبی که با تانکر و چاه‌های کشاورزی آبرسانی می‌شدند، نیز قرار است تا هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی پیش بینی کرد: خط آبرسانی آب از خلیج فارس به آباده در یک بازه زمانی ۳۶ ماهه اجرایی می‌شود و به ایزدخواست فارس می‌رسد و بصورت آنتنی آب داراب داراب و زرین دشت را نیز تامین می کند.

استاندار فارس تکمیل خط دوم سد درودزن را از دیگر رهاوردهای نخستین سفر استانی رئیس جمهور به فارس عنوان کرد و گفت: این خط با هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور هفته آینده افتتاح می‌شود.

ایمانیه در این زمینه به تکمیل و اجرای شبکه فاضلاب برخی شهرهای فارس نیز اشاره کرد و گفت: شبکه فاضلاب شهر کازرون مورد بهره‌برداری قرار گرفت و شبکه فاضلاب آباده نیز هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: بر اساس تکلیف اعلام شده، به دلیل کم آبی فارس، صنایع اطراف شهرها باید آب مورد نیاز خود را از پساب‌ها تامین کنند.

اشتغالزایی در فارس
استاندار فارس گفت که برای حل مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران هفته ای سه بار با آنها جلسه برگزار می‌کند و حاصل این جلسات این است که هفته آینده با حضور رئیس جمهور و سرمایه گذاران تفاهم‌نامه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید بین طرفین امضا می‌شود که در حدود ۲۷ هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

او یادآور شد: فارس سال گذشته در اشتغال‌زایی موفق شد به ۱۲۹ درصد سهمیه تکلیف شده خود برسد.

امیدها برای تداوم پیشرفت فارس در دومین سفر
استاندار فارس در ادامه به برخی از برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به فارس و برخی موافقت‌های انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: موافقت شده تا قطار شیراز، اهواز و شلمچه نیز در سفر دوم کلید بخورد که این پروژه به تنها راه آهن شرقی به غربی کشور تبدیل شود.

او توضیح داد: این خط ریلی از وسط به فسا، داراب و بندرعباس نیز می‌رسد و چهارراه ریلی مهمی را ایجاد میکند.

ایمانیه اضافه کرد: اختصاص یکهزار میلیارد تومان برای آزادراه شیراز بوشهر که به زودی آغاز می‌شود و اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای خط اول سد درودزن به سمت شیراز که بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال فرسوده شده نیز مورد موافقت قرار گرفته است.

بنا به اعلام استاندار فارس رئیس جمهور و هیات دولت طی روزهای چهارشنبه ۱۹ مهرماه جاری و در دور دوم سفرهای استانی میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha