کد خبر 224486
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

وزیر کشور در دهمین همایش پدافند غیر عامل مطرح کرد؛

پدافند غیرعامل نیاز به بازتعریف دارد

پدافند غیرعامل نیاز به بازتعریف دارد

وحیدی گفت: امروزه همه چیز با ماهواره ها کنترل و شناسایی می شود؛ در حال حاضر پدافند غیر عامل همچنان یک مفهوم جدی و مهم است که لازم است بازتعریف شود. 

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ احمد وحیدی وزیر کشور در دهمین همایش پدافند غیر عامل با اشاره به تحولات غزه و شهادت حدود 8 هزار نفر از زنان و کودکان بی دفاع فلسطین، گفت: از مسائل مهم امروزه، مقاومت مردم فلسطین در برابر تهاجمات صهیونیست ها است، از جمله موارد آن اتکا به خداوند و مقاومت نظامی آنهاست. تونل های زیر زمینی در غزه یک عامل پایداری در برابر رژیم صهیونیستی می باشد.

وی گفت: پدافند غیر عامل یک عنصر بسیار مهم است که قبلا آنرا در حزب الله و مقاومت جنوب لبنان تجربه کردیم. در کنار پایداری مردم، رشادت ها، تدابیر و ورزیدگی های نظامی، پدافند غیر عامل هم موثر است. در گذشته تصور می شد، دوران پدافند غیر عامل گذشته و دشمن بمب هایی دارد که تا عمق ۱۰۰ متر وارد زمین می شود؛ اما امروزه همه چیز با ماهواره ها کنترل و شناسایی می شوند؛ بنابراین اینطور نشان داده می شد که پدافند غیر عامل ارزشی ندارد یا شدنی نیست یا با سلاح های امروز مفهوم جدی نداشت. در حال حاضر پدافند غیر عامل همچنان یک مفهوم جدی و مهم است که لازم است بازتعریف شود. 
  
وزیر کشور با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت پدافند غیر عامل سردار جلالی است، خاطر نشان کرد: ایشان از ابتدا پای مفهوم پدافند ایستاد و در قالب سازمان و جریان اجرا در کشور، آن را جا انداخت. گفتمان پدافند غیر عامل به یک سازمان تبدیل شد که با ساختار قوی توانست این جریان را ایجاد کند و نتیجه آن شهرک های بزرگ زیرزمینی اعم از موشکی و فرودگاهی است.

وحیدی با بیان اینکه پدافند غیر عامل به یک دستور جدی تبدیل شده است، عنوان کرد: به موضوع احداث پدافند غیر عامل در زمان صلح پرداخته شد تا در زمان جنگ بهره برداری شود. هواپیماها و موشک ها در این شهرک های زیرزمینی هستند و به یک موضوع در دست اجرا تبدیل شده اند. هرچه جلوتر برویم حجم تحقیقات ما در حوزه پدافند غیر عامل گسترده تر خواهد شد و به سایر حوزه هایی که کمتر مورد توجه بوده اند وارد می شود.

وزیر کشور با تاکید بر آنکه در سیاست های کلی و در خصوص سیاست های آینده نگر، رد پای پدافند غیر عامل را می بینیم، اظهار کرد: کشور در زمینه توسعه و در حوزه های پروژه محور خود را بخوبی نشان داده و یک افق مهم از حوزه دانشی برای ما ایجاد کرده است. مثلا عسلویه وقتی راه افتاد، بحث پدافند غیر عامل در آن لحاظ نشد؛ لذا اگر بخواهیم آن را اجرا کنیم، می بینیم فرضا و حدودا هزار میلیارد دلار، دانش گسترده می خواهد در واقع پدافند غیر عامل به لحاظ دانش باید یک نهاد پیشرو باشد. 

وی با اشاره به اینکه دشمن مرتبا تکنیک ها را عوض می کند و باید این تکنیک ها را بشناسیم، عنوان کرد: اگر بخواهیم پیش روندگی یک سازمان را بسنجیم باید میزان دانش آن را ملاک قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha