کد خبر 224424
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

رییس کل دادگستری استان مرکزی:

رفع مشکلات حوزه کارشناسی در گرو تعامل سازنده با مجموعه قضایی است

رفع مشکلات حوزه کارشناسی در گرو تعامل سازنده با مجموعه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رفع مشکلات حوزه کارشناسی در گرو تعامل خوب و سازنده با مجموعه قضایی است، کارشناسان متعهد و متخصص، بازوان توانمند قوه قضائیه هستند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی عصر یکشنبه در دیدار رئیس و هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز کارشناسان قوه قضائیه در استان مرکزی اظهار کرد: بدون تردید صدور آرا در محاکم قضائی با بهره مندی از علم قاضی، مستندات قانونی و نظریه‌های کارشناسی قوام و اتقان یافته و برای یک کارشناس صدور نظر منصفانه و محققانه و برقراری عدالت در مسیر دادرسی حائز اهمیت بوده و در واقع احقاق حق، یک کارشناس دادگستری را بیشتر به رسالت حرفه‌ای خود نزدیک می‌کند.

وی با تأکید بر این موضوع که کاهش و رفع مشکلات حوزه کارشناسی در گرو تعامل خوب و سازنده با مجموعه قضائی است، افزود: تشکیل کارگروه ۳ نفره متشکل از نمایندگان دادگستری، کانون کارشناسان رسمی و مرکز کارشناسان قوه قضائیه در استان به صورت منظم و هدفمند و طرح آسیب‌ها و مسائل موجود در این کارگروه و همفکری جهت رسیدن به راهکارهای مشخص و مشترک، می‌تواند به کاهش مشکلات این حوزه سرعت بخشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: انتظار است از اعضای هیئت مدیره کانون و مرکز کارشناسان که علاوه بر تشکیل منظم و مستمر این کارگروه، برای بیان معضلات و مشکلاتی که می‌توان با استفاده از ظرفیت دستگاه قضا و با کمک مدیران و قضات، آنها را کاهش داد با وی مکاتبه داشته باشند تا دستورات لازم صادر شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دادگستری همواره حامی و پشتیبان کارشناس متعهد و متخصص است، گفت: ارتقای نظارت مستمر، آموزش‌های مبتنی بر تجهیزات هوشمند و فن آورانه، تقویت نظم و انسجام کارشناسی‌های پرونده‌های قضائی، توقع و انتظار دستگاه قضائی از کارشناسان دادگستری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha