کد خبر 224370
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

دستگیری عاملان کلاهبرداری اسکیمری در البرز

دستگیری عاملان کلاهبرداری اسکیمری در البرز

رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری ۲ عامل برداشت پول از طریق کپی کارت‌های بانکی به وسیله اسکیمر توسط پلیس فتا این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ رسول جلیلیان، رئیس پلیس راه استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان در خصوص برداشت غیرمجاز از حسابشان علیرغم همراه داشتن کارت بانکی، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار تخصصی شبانه‌روزی و بررسی دقیق مقصد وجوه کلاهبرداری شده رد یکی از عاملان این برداشت غیرمجاز را در استان آذربایجان غربی پیدا کردند.

رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه برابر بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که متهم خود را به مرز غربی رسانده قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشته، افزود: در این زمینه خوشبختانه با تلاش ماموران استان البرز و آذربایجان غربی کلاهبردار اصلی به همراه همدستش دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: این ۲ متهم معترف شدند که در ۸ شهر اصفهان، اهواز، تهران، کرج، شیراز، بوشهر، همدان و فردیس اقدام به کپی کارت‌های بانکی و برداشت از حساب‌ها کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان اقرار داشتند، در پوشش فروشنده‌های دوره گرد اقدام به ایجاد نسخه دوم کارت های بانکی شهروندان با استفاده از دستگاه اسکیمر کرده و با انتخاب مکان‌هایی که فاقد دوربین مدار بسته بود، از حسابها برداشت کرده اند، گفت: تحقیقات برای شناسایی مالباختگان همچنان ادامه داشته و برآورد اولیه از میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۴۰ میلیارد ریال است.

جلیلیان با توصیه به شهروندان که در هنگام خرید از فروشنده‌های دوره گرد حتما رمز را خودشان وارد کنند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha