کد خبر 223742
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

لینک جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرد

لینک جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی ۲ متهم که با ترفند ارسال لینک جعلی سهام عدالت اقدام به برداشت گسترده از حساب کاربران کرده بودند، خبرداد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان در خصوص برداشت غیرمجاز ۲۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی اش، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی دریافتند متهمان با ارسال لینک جعلی سهام عدالت از طریق شبکه های اجتماعی از ضعف آگاهی مالباخته سوء استفاده و با نصب بدافزار در تلفن همراهش به اطلاعات بانکی نامبرده دسترسی پیدا کرده و از حساب بانکی وی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برداشت اینترنتی کرده اند.

وی افزود: با پیگیری‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان شناسایی و با ردگیری مخفیگاه او در یکی از استان‌های شمال شرقی کشور، با دریافت نیابت قضائی نامبرده و یکی از همدستانش که در زمینه پولشویی با وی همکاری می‌کرد را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی تجهیزات الکترونیک مربوط به انجام کلاهبرداری اینترنتی کشف شد، گفت: تحقیقات برای کشف زوایای پنهان این پرونده و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

جلیلیان در پایان گفت: انتظار می رود کاربران با دقت و هوشیاری بالا توصیه‌های پلیس را سرلوحه فعالیت مجازی خود قرار دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای سایبر با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha