کد خبر 223886
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

ممانعت مردمی؛ عامل اصلی اینترنت کُند جیرفت

ممانعت مردمی؛ عامل اصلی اینترنت کُند جیرفت

بخشی از شهر جیرفت در جنوب کرمان از آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه و اینترنت کُند برخوردار است؛ مساله‌ای که مدیران دولتی و شرکت مخابرات نیز تاکید دارند به دنبال حل این مشکلِ از سال‌های گذشته هستند، ضمن اینکه می‌گویند همچنان برخی شهروندان مانع ایجاد دکل می‌شوند و یکی از دلایل نیز همین است.

به گزارش استانی حیات؛ سرعت پیشرفت ابزار و علوم‌ارتباطی به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و تلفن همراه و اینترنت نقش بسیار مهمی را در زندگی مردم ایفا می‌کنند و همه این مسایل، دنیا را همانند دهکده‌ای کوچک در اختیار مردم قرار داده است.

هر روز شاهد ظهور نسل‌های جدید ارتباطی هستیم پیشرفت‌هایی که هرروزه در جهان صورت می‌گیرد مردم را وادار به حرکت در این مسیر می‌کند؛ برخی از نقاط شهر جیرفت از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی محروم بوده و مدت‌هاست در برخی از محله‌های شهر مشترک موردنظر در دسترس نیست و یا اگر هست آن‌قدر صدا به صدا نمی‌رسد که عطای مکالمه را به لقایش می‌بخشد. هرچند تلاش‌های زیادی در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی زیرساخت‌های ارتباطی در این سال‌ها صورت گرفته است اما هنوز برخی شهروندان جیرفت از نعمت مکالمه‌ای با صدای واضح محروم هستند.

متأسفانه مردم برخی از شهرک‌ها مانند شهرک بهشتی و رجایی، صنعتی و ورودی شهر جیرفت برای برقراری کوچک‌ترین تماس تلفنی می‌بایست با چرخش‌های مکرر در محوطه منزل و یا محل کار خود یک تماس ساده برقرار کنند. 

مشکلات آنتن‌دهی، بیشتر در اطراف شهر تجربه می شود، البته مدیران مخابراتی نیز اعلام کرده اند که سایت و دکل موردنیاز در یکی از این نقاط راه اندازی می شود. ممکن است برخی نقاط نیاز به سایت جدید داشته باشد و ما همیشه برنامه توسعه داریم اما در مواقعی با ممانعت مردمی مواجه می شویم.

براساس آنچه ایرنا به نقل از آذری نصرآبادی، مدیر مخابرات منطقه کرمان در مورد برخی مناطق که در جیرفت پوشش ضعیف دارند منتشر کرده است، «برای بعضی نقاط شهرستان جیرفت که مشکل پوشش دارند یک سایت همراه اول در شهرک شهید بهشتی در حال نصب و راه اندازی است که بلوارهای پاسداران، جماران و امام علی را پوشش می دهد. همکاران در حال نصب آنتن و تجهیزات برای این سایت جدید هستند و به زودی راه اندازی می‌شود که مشکلات مردم در این نقطه از شهر رفع می شود.»

آذری نصرآبادی در مورد یکی دیگر از مناطق شهر جیرفت نیز بیان کرد: در کلرود و کهوروئیه، تاکنون ۲ مرتبه برای احداث سایت اقدام شده که با ممانعت شدید مردمی مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه در مورد کهوروئیه چند نقطه مشخص شده بود که نقطه ای که بهترین پوشش را فراهم می کرد انتخاب شد ادامه داد: با راه اندازی سایت خالق آباد مشکل زیادی از پوشش کهوروئیه نیز برطرف می شود. 

مدیر مخابرات منطقه کرمان اضافه کرد: برای ایجاد سایت مخابراتی در شهرک برق در جیرفت هم به ممانعت مردمی برخوردیم و هنوز حل نشده است.

وی همچنان فرهنگ سازی بیشتر رسانه ها و دستگاه های فرهنگی را در این زمینه خواستار شد تا مردم مطلع شوند برخلاف شایعات این امواج ضرری برایشان ندارد و افزود: براساس اعلام منابع علمی، حتی کارشناسان به این نتیجه رسیده اند در نقاطی که پوشش کم یا ضعیف باشد تاثیر منفی امواج بیشتر است. 

باتوجه به اینکه جیرفت با فشردگی بالای جمعیتی مواجه نیست، انتظار می رود در همراهی بیشتر مسئولان محلی، زمینه ایجاد زیرساخت ها و دکل های مخابراتی در نقاط مناسبی از شهر جانمایی و اجرایی شود تا این مشکل نیز زودتر به سامان برسد؛ همچنین اگر مانع و عامل دیگری بر سر راه وجود دارد نیز برداشته شود. 

البته این در حالی است که مدیران حوزه ارتباطات استان نیز اذعان دارند که طی سال های اخیر آنطور که باید در جنوب کرمان به ویژه جیرفت توسعه زیرساخت های ارتباطی اتفاق نیافتاده است؛ به ویژه در حوزه ارتباطات روستایی نیز که البته در آنجا شرکت مخابرات مسئولیت مستقیم ندارد، مردم با مشکلاتی مواجه هستند.  

در این شرایط انتظار می رود در عصر کنونی که بیشتر فعالیت ها بر بستر اینترنت و در قالب گوشی های هوشمند متمرکز است، توسعه زیرساخت های موردنیاز در نقاط روستایی و شهری با اولویت و سرعت بیشتری انجام شود؛ مناطق مختلفی از استان کرمان هستند که همچنان در این زمینه مشکلات زیادی دارند و مسئولان استانی نیز بارها در جلسات مکرر با مدیران کشوری پیگیر حل این مسائل شده اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha