کد خبر 223498
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

جزئیات ۲ فرود اضطراری یک پرواز در فرودگاه تبریز

جزئیات ۲ فرود اضطراری یک پرواز در فرودگاه تبریز

مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جزئیات ۲ فرود اضطراری یک پرواز در فرودگاه تبریز را تشریح کرد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ حسام قربانعلی در خصوص فرود پرواز ۷۱۸ هما( استانبول به تهران) در فرودگاه تبریز اظهار داشت: در پی بروز نقص فنی در هواپیمای مسیر استانبول به تهران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خلبان تصمیم می گیرد که در نزدیکترین فرودگاه به زمین بنشیند. 

وی با بیان اینکه پس از فرود هواپیما در فرودگاه تبریز، مسافرین به سالن ترانزیت منتقل می شوند و در این مدت پذیرایی از مسافرین صورت می گیرد، افزود: در این میان ۳۰ نفر از مسافران درخواست انصراف از ادامه مسیر دادند که این امر موجب تاخیر اجتناب ناپذیر برای چک مجدد بار مسافرین و تخلیه بار مسافرین شد.  

قربانعلی تصریح کرد: پس از این فرآیند و با اخذ تاییدیه‌های لازم، هواپیما مجددا برای ادامه مسیر از تبریز به سمت تهران آماده شده و خلبان پس از برخاستن از زمین تصمیم می‌گیرد برای انجام پرواز ایمن به تبریز مراجعت کند و به همین دلیل و با برنامه ریزی انجام شده به منظور انتقال مسافران هواپیمای پشتیبان از تهران به تبریز اعزام شد و مسافران به مقصد خود عزیمت کردند. 

مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: البته مسافران می توانستند  جهت عزیمت به هتل در شهر تبریز اقامت داشته یا با پرواز پشتیبان به تهران پرواز کنند و هواپیمایی هما ضمن  عذرخواهی از مسافران اعلام می کند تمام این اقدامات برای انجام پرواز ایمن و در جهت صحت و سلامت کامل مسافران صورت گرفته است. 

ساعت ۱۶ دوشنبه اول آبان 1402 هواپیمای  A۳۰۰ هما به شماره ۷۱۸ با ۲۱۵ مسافر و در مسیر استانبول به فرودگاه امام(ره) تهران به دلیل نقص فنی و دیده شدن دود در کابین خلبان مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شد. 

براساس این گزارش ۲۱۵ مسافران این هواپیما که به ترمینال فرودگاه تبریز انتقال یافته بودند، پس از پنج ساعت انتظار بالاخره ساعت ۲۱ بعد از انجام کارهای کارشناسان و رفع نقص آماده پرواز شدند اما پس از پنج دقیقه پس از برخاستن از زمین به دلیل دومین نقص فنی دوباره به فرودگاه تبریز بازگشته و فرود اضطراری کرد و مسافران این پرواز سرانجام ساعت ۳ بامداد بعد از 10 ساعت انتظار در سالن فرودگاه سه شنبه دوم آبان ۱۴۰۲ با پرواز جایگزین تبریز را به مقصد تهران ترک کردند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha