کد خبر 223346
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

«حیات» از هفدهمین روز عملیات طوفان الاقصی گزارش می دهد؛

باز ماندن درهای رفح در سومین روز/ پایگاه نظامی آمریکای «التنف و الرکبان» از سوی عراق بمباران شد

باز ماندن درهای رفح در سومین روز/ پایگاه نظامی آمریکای «التنف و الرکبان» از سوی عراق بمباران شد

فلسطین در حالی هفدهمین روز را پشت سر می‌گذارد که گذرگاه رفح برای سومین بار باز و کمک های بشر دوستانه وارد غزه شد. از طرفی نیروهای مقاومت در عراق نیز به حمایت از مردم فلسطین دو پایگاه نظامی آمریکایی «التنف» و «الرکبان» را مورد حمله هوایی قرار داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ هفده روز از حملات بی رحمانه رژیم صهیونیسیتی به غزه می گذرد و حملات غاصبانه این رژیم به مناطق مسکونی، مساجد، بیمارستان ها و مدارس نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است. این کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی تعمدا و برای نسل کشی بوده و رژیم جعلی صهیونیستی بدون توجه به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه دست به کشتار غیرنظامیان زده این موضوع جرم است.

شبکه «المیادین» ساعاتی قبل گزارش داد، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۲۴ساعت گذشته، سبب به شهادت رسیدن بیش از ۵۰۰ فلسطینی شده است و با توجه به اینکه تعداد شهدای روزهای گذشته غزه ۴۶۵۱ نفر بوده است بر اساس سخنان اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای فلسطینی به ۵۰۸۷ نفر رسید.

از این تعداد ۲۰۵۵ نفر کودک، ۱۱۱۹ نفر زن، ۲۱۷ نفر سالخورده هستند. گفتنی است که در پی حملات هوایی مستمر رژیم صهیونیستی آمار مجروحین در غزه به 15273 نفر رسیده است.

بازگشایی گذرگاه رفح برای سومین روز

روز شنبه اولین کمک های بشر دوستانه از سوی کشورهای مختلف به غزه ارسال شد اما ساعاتی نگذشت که این گذرگاه بسته شد. هرچند انتقادهای زیادی از سوی مقامات کشورهای مختلف به بسته شدن تنها دروازه غزه به دنیا در رسانه‌ها منتشر شد اما عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در پاسخ به انتقادات نسبت به بسته شدن این گذرگاه گفت: قاهره گذرگاه رفح را نبسته است بلکه بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی در اطراف این گذرگاه سبب بسته شدن رفح شده بود.

براساس گزارش خبرنگار شبکه «اسکای نیوز»، ۲۰ کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه امروز از مصر وارد غزه شد و در نتیجه مجموع کامیون‌های ارسالی تاکنون به ۵۵ دستگاه رسیده است.

خبرها حاکی از این است که فرودگاه «العریش» مصر در صحرای سیناء به عنوان مرکز جمع‌آوری کمک های جهانی به غزه است  و اکثر کشورها کمک های بشر دوستانه خود را به مصر ارسال می کنند. از سوی دیگر اعلام شده است که همه محموله های ارسالی به غزه قبل از ورود به رفح برای بازرسی به گذرگاه العوجا منتقل می شوند. محموله های ارسالی به فلسطین شامل ؛ دارو، ملزومات پزشکی و بهداشتی و شیر خشک است.

استعفای سه نفر از کابینه نتانیاهو 

این روزها شرایط برای صهیونیست ها متفاوت شده و آنها را وارد لاک دفاعی در جبهه‌های شمالی و هم مرز با لبنان کرده است. فرار صهیونیست های شهرک نشین از مرز لبنان و همچنین اتفاقات رخ داده در جنوب لبنان موجب شد تا واشنگتن به آمریکایی‌های مقیم لبنان دستور فرار دهد. 

 روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز از تنش و اختلاف میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم خبر داد و اعلام کرد که این تنش‌ها مانع از اقدام مشترک درباره جنگ می‌شود. بحران اعتماد و تنش‌هایی میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ وجود داشته و موجب استعفای دست کم سه نفر از وزرا خواهد شد.

این روزنامه نوشت؛ اکثر اختلافات میان نتانیاهو و فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی درباره ارزیابی‌ها و تصمیمات در خصوص جنگ است. آنها می خواهند نتانیاهو را مجبور به پذیرش مسئولیت شکست در خصوص حمله حماس به شهرک‌های غلاف غزه کنند.

از سوی دیگر، رسانه های عبری خبر داده بیش از نصف رأی‌دهندگان به حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، معتقد هستند نتانیاهو پس از جنگ با مقاومت فلسطین باید استعفا دهد.همچنین ۷۵ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقدند نتانیاهو مسئولیت شکست در «محافظت از شهرک‌های اطراف غزه» است.

نیروهای مقاومت در عراق، «التنف» و «الرکبان» را به حمایت از غزه بمباران کرد

بعد از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی که باعث شهادت زنان و کودکان بی دفاع شد، کشورهای زیادی از غزه حمایت کردند. در چند روز گذشته گروه های مقاومت عراقی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار غیر نظامیان و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعلام آمادگی کرده و رسما به نبرد «طوفان الاقصی» پیوستند. نیروهای مقاومت عراق بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را مورد هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده و مهمترین پایگاه اشغالگران آمریکایی،« التنف و الرکبان» را مورد حمله هوایی قرار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha