کد خبر 222881
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

«حیات» از پانزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی گزارش می دهد؛

رفح تنها دروازه غزه به جهان/ کلیسای ارتدوکس توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد

رفح تنها دروازه غزه به جهان/ کلیسای ارتدوکس توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد

روزهای زیادی از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی نمی‌گذرد که خبر بمباران کلیسای مسیحی ارتدوکس همه را شَکِ کرد این خبر در حالی منتشر یافت که اعلام شد اولین محموله کمک‌های بشر دوستانه به گذرگاه رفح رسیده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ در پانزدهمین روز از عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی از نوار غزه را مورد حمله هوایی قرار داد که طی اخبار منتشر شده بیش از ۶۱ نفر در این حملات به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت غزه در روز گذشته از شهادت ۴۱۳۷ نفر خبر داد و اعلام کرد: اگر سوخت و تجهیزات پزشکی به غزه نرسد، بیمارستان ها به گورستان تبدیل می شوند. همچنین این وزارتخانه از مفقود شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر خبر داد و گفت؛ اغلب مفقودین در غزه کودک هستند.

طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی این بیمارستان کاملا تخریب شد و این در حالیست که در غزه حدود ۷ بیمارستان دیگر نیز به طور کامل از خدمات رسانی خارج شده‌اند.

بمباران کلیسای ارتدوکس توسط رژیم صهیونیستی 

با توجه به اینکه چند روزی از کشتار دست جمعی کودکان و زنان بی گناه بیمارستان المعمدانی می گذرد ولی رژیم صهیونیستی دست به کشتار فاجعه آمیز دیگری زد و کلیسای مسیحیان را بمباران کرد. طی بمباران هوایی رژیم صهیونیستی به کلیسای ارتدوکس، ۱۶ مسیحی شهید و تعداد زیادی مجروح شدند که اجساد آنان همچنان زیر آور مانده است.

خلیفه‌گری کلیسای ارتدوکس بیت‌المقدس در بیانیه‌ای شدیدترین محکومیت خود را از حمله هوایی اسرائیل به کلیسایی در شهر غزه ابراز کرد و گفت:  حملات علیه کلیساها و مؤسسات رژیم صهیونیستی محکوم است زیرا تهاجم به سرپناه‌هایی‌ست که برای محافظت از شهروندان بی‌گناه، بویژه کودکان و زنان در نظر گرفته شده اند.

رفح تنها دروازه غزه به جهان/ کلیسای ارتدوکس توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد

گذرگاه رفح برای ساعاتی باز شد/ رفح تنها دروازه غزه به جهان

گذرگاه رفح کجاست و چرا به عنوان تنها دروازه غزه به جهان از آن نام برده می‌شود؟ به سرزمین های فلسطینی یا همان اراضی اشغالی و به همه سرزمین های کرانه باختری که شامل بیت المقدس نیز می شود، فلسطین می گویند. به نوار زمینی فلسطین که با وسعتی حدود ۳۶۲ کیلومتر مربع است، نوار غزه می گویند که از شرق و شمال با اراضی اشغالی، از جنوب با مصر و از غرب با دریای مدیترانه متصل و هم مرز است. غزه سه گذرگاه مرزی دارد که گذرگاه «اریز» از شمال غزه به اراضی اشغالی، گذرگاه «کرم شالوم» از اراضی اشغالی به جنوب غزه و گذرگاه «رفح» از بخش جنوبی غزه در مرز  شبه جزیره سینا مصر واقع شده است که از راه‌های ارتباطی حیاتی غزه به دیگر نقاط جهان محسوب می شود.

رفح تنها دروازه غزه به جهان/ کلیسای ارتدوکس توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد

در روزهای که مردم فلسطین با شدیدترین حملات هوایی روبرو هستند نبود انرژی، تجهزات پزشکی و مواد غذایی می تواند فاجعه ای بزرگتری را رقم زند و جان زخمی مجروحین و بی گناهان زیادی را به خطر اندازد. 

براین اساس امروز (۲۹ مهرماه) اعلام شد گذرگاه رفح برای ساعاتی باز شده تا اولین کاروان امدادی که شامل ۲۰ کامیون است را به دست مردم فلسطین برساند. 

به گزارش الجزیره، کامیون‌های غزه همراه با خودروهای سازمان ملل و هلال احمر فلسطین و آنروا وارد محوطه گذرگاه رفح شده تا کمک‌های انسان دوستانه را از کامیون‌های مصری تحویل گرفته و وارد نوار غزه کنند.

رسانه‌های دولتی در غزه گفتند کاروانی که قرار است وارد شود شامل (دارو، تجهیزات پزشکی و مقدار محدودی غذا) خواهد بود. بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای اسلامی، کمک های بشر دوستانه خود را راهی سرزمین های اشغالی کردند. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز نخستین محموله‌ بشر دوستانه‌ خود را که شامل مواد دارویی و بهداشتی به وزن حدود ۶۰ تن بود را بعد از بارگیری به غزه ارسال کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز ورود کاروان کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از راه مصر را «گامی مهم» خواند و بیان کرد: برلین از «همه ابزارها» برای کاهش دردها و رنج‌ها در مناقشه جاری استفاده خواهد کرد.

با توجه به اینکه اکثر مقامات، پزشکان و سیاسیون خواستار باز ماندن گذرگاه رفح برای رساندن کمک های بیشتری به این منطقه شدند اما این گذرگاه ساعت ده صبح برای ساعاتی باز و بعد از ورود اولین کمک ها بشر دوستانه دوباره بسته شد.

رفح تنها دروازه غزه به جهان/ کلیسای ارتدوکس توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد

به گزارش خبرگزاری تاس، کمیته بین‌المللی حمایت از روزنامه نگاران اعلام کرد که تا روز ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) دست کم ۲۲ خبرنگار از هر دو طرف در این درگیری ها کشته شد که از این تعداد حدود ۱۸ خبرنگار فلسطینی، یک خبرنگار لبنانی و ۳ خبرنگار متعلق به رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

از طرفی رسانه های فلسطینی در خبری اعلام کردند که فیلیپ لازارینی مدیر آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل از کشته شدن ۱۷ کارمند خود در این پانزده روز خبر داده است.

در پی حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی به غزه حدود 4197 نفر تا به امروز به شهادت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha