کد خبر 223077
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف در سیستان و بلوچستان

پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف در سیستان و بلوچستان

 مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از استمرار بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان و پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف در این بازرسی‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ عطاء اله اکبری افزود: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تیرماه سالجاری همزمان با فصل جابجایی مستاجران با همکاری دادستانی، استانداری، اداره کل صمت، اتحادیه مشاوران املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی مشاوران املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به بازدید و سرکشی روزانه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۳۸۸ بازدید از سطح بنگاه‌های مشارور املاک سیستان و بلوچستان انجام شد که نتیجه این اقدامات پلمب ۳۵ بنگاه غیرمجاز و معرفی ۱۲۲ بنگاه به تعزیرات حکومتی به دلیل تعدد تخلفات بود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود.

وی بیان کرد: به تمامی مشاوران املاک اخطار داده‌ایم اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

اکبری با اشاره به سامانه ملی املاک و اسکان گفت: با راه‌اندازی این سامانه، مالک و مستاجر بدون مراجعه به بنگاه و در یک روند کاملاً شفاف و قانونی و تنها با درج اطلاعات خود در سامانه می‌توانند نسبت به ثبت قراردادهای خود و دریافت کد رهگیری به صورت قانونی و رایگان اقدام کنند.

وی تعداد بنگاه‌های مشاور املاک سیستان و بلوچستان را یک هزار و ۳۶ بنگاه ذکر کرد و افزود: واحدهای مشاوره املاک باید ضمن داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان را در دستور کار خود قرار دهند تا مشمول جریمه بازرسان نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha