کد خبر 229256
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

پلمب ۷ فروشگاه بزرگ در زاهدان به دلیل فروش اقلام تاریخ‌ مصرف گذشته

پلمب ۷ فروشگاه بزرگ در زاهدان به دلیل فروش اقلام تاریخ‌ مصرف گذشته

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان از پلمب ۷ فروشگاه بزرگ در زاهدان به دلیل فروش اقلام تاریخ‌ مصرف گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، ابوالفضل احمدزاده اظهار داشت: به منظور صیانت از حقوق عامه و به خواست و مطالبه مستمر مردمی، از ابتدای سال جاری بازدیدهای متعددی از صنوف مختلف انجام شد که در برخی از شعب فروشگاه های زنجیره‌ای و شبکه‌ای موارد عدم رعایت نکات بهداشتی و نقص‌های بحرانی احراز و مشاهده شد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در این فروشگاه‌ها مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی بود برخورد با آنها با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این فروشگاه‌ها آگاهانه و عامدانه با هدف سودجویی بیشتر نسبت به خرید و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته اقدام می‌کردند به نحوی که در زمان مراجعه بازرسان، بلافاصله این اجناس را از مقابل دید پنهان می‌کردند.

احمدزاده تأکید کرد: طی این مدت و در بازرسی‌های انجام شده تاکنون، هفت شعبه از این فروشگاه‌ها در زاهدان پلمب شده است.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این فروشگاه ها مورد رجوع جمع زیادی از شهروندان هستند اما به هیچ عنوان مجاز نیستند موادی که تاریخ مصرف آنها گذشته، مخدوش و یا تغییر داده شده است را خریداری و نسبت به عرضه آن اقدام کنند و به محض رؤیت و اثبات، شعبه متخلف پلمب می‌شود.

وی ادامه داد: دادستانی علاوه بر پلمب فروشگاه، بر اساس قانون مجازات اسلامی علیه آنها پرونده کیفری تشکیل داده و با کسانی که به هر نحوی امنیت غذایی شهروندان را نقض می‌کنند به شدت برخورد می‌کند.

احمدزاده افزود: همچنین در صورت احراز، اسامی فروشگاه‌های متخلف به اطلاع عموم مردم می‌رسد و نکته‌ مهم این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای علاوه بر اخذ مجوز از مرکز، ملزم هستند جوازهای لازم شهرستانی را نیز بگیرند و اگر نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشند به منزله فعالیت بدون جواز کسب محسوب شده و از ادامه فعالیت آنها ممانعت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha