کد خبر 222635
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

دومین مرحله واکسیناسیون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع طیور بومی

دومین مرحله واکسیناسیون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع طیور بومی

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: دومین مرحله طرح واکسیناسیون رایگان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع طیور بومی در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مصطفی زبردست بیان کرد: دومین مرحله از طرح ایمن سازی رایگان طیور بومی در استان لرستان بر علیه بیماری‌ نیوکاسل از امروز ( ۲۷ مهر ماه ) به مدت ۲ ماه در استان شروع شده است.

وی با بیان اینکه مرحله نخست این طرح در ۶ ماه نخست سال جاری انجام شد، اظهار داشت: در این مرحله ۲ میلیون و ۵۹۲ قطعه طیور بومی استان بصورت رایگان واکسینه شدند.

زبردست اظهار داشت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع طیور بومی با استفاده از تمام توان بخش دولتی و خصوصی و همچنین نیروی بسیج جامعه مهندسین کشاورزی در سطح استان بر علیه این بیماری واکسینه می شوند.

مدیر کل دامپزشکی لرستان ادامه داد: با توجه به رسالت کاری اداره کل دامپزشکی استان در پیشگیری و کنترل بیماری‌های جوامع دام و طیور در راستای ایمن سازی طیور بومی به عنوان ذخایر ژنتیکی و حفظ منابع تأمین پروتئین خانواده‌های روستایی و عشایری این خدمات انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین تاکنون واکسیناسیون بیش از ۲۸ میلیون نوبت طیور صنعتی در استان انجام شده است.

به گفته وی امسال ۹ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۰۵ راس دام سبک و سنگین در این استان علیه بیماری های مشترک انسان و حیوان مایه کوبی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha