کد خبر 222347
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

معاون فرمانداری آستارا:

مردم به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار، هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

مردم به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار، هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

 معاون عمرانی فرمانداری آستارا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از عصر امروز گفت: مردم به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار، هشدارهای صادره از سازمان هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ محمد کرم زادگان روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان آستارا اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی استان در خصوص احتمال بارش های گسترده در شهرستان و بروز سیلاب، انتظار است همه مردم شهرستان و مسافران به هشدارهای داده شده توجه کرده و آن را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: بدلیل مستعد بودن شهرستان و شرایط آب و هوایی و نیز با توجه به وقوع سیل اخیر باید همه دستگاه های مرتبط با آمادگی لازم از همه توان خود در جهت بروز هرگونه مشکل و اتفاق پیشگیری نمایندو هیچ کم کاری پذیرفتنی نیست.

معاون عمرانی فرمانداری آستارا تصریح کرد: با توجه به تجربه بارش اخیر که در همان ابتدا میزان بارندگی یکباره از شش میلیمتر به بیش از چهل میلیمتر رسید باید از حضور مردم و احشام در کنار رودخانه‌ها و مسیل ها جلوگیری شود.

وی همچنین با تاکید بر آزادسازی حریم رودخانه ها تاکید کرد: با تحقق این امر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شاهد بازشدن راه آب‌هایی که از بالا دست وارد شهرستان می شود خواهیم بود که در این راستا اقداماتی در دست انجام است.

کرم زادگان افزود: با توجه به اینکه روان‌آب‌ها از بالا دست وارد شهرستان آستارا می شود طرح هایی برای کنترل و هدایت درست آنها به مسیری که به خانه ها و سازه‌های مردم و اماکن عمومی و غیره خسارت وارد نکند را در دستور کار داریم.

روسای ادارات آب و فاضلاب و شهرداری آستارا هم در ادامه این نشست گزارشی از اقدامات خود در راستای جلوگیری از خسارات سیل احتمالی ارائه کردند.

فعالیت سامانه جوی بارش‌زایی در روزهای آخر تابستان (۲۶ و ۲۷ شهریور) منجر به بروز سیلاب و خسارت در بخش‌هایی از شهرستان آستارا و تخریب خانه‌ها، مغازه‌ها، سازه‌های روبنایی از جمله جاده‌ها و سردهنه‌های آبیاری بین مزارع و نیز آسیب جدی به ۲ دهنه پل و تخریب برخی زیرساخت‌های دیگر شهرستان شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت، هم‌جوار با استان اردبیل و نیز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha