کد خبر 217821
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

رئیس سازمان امداد و نجات: ۱۲ تیم امداد و نجات به گیلان اعزام شدند

رئیس سازمان امداد و نجات: ۱۲ تیم امداد و نجات به گیلان اعزام شدند

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات با توجه به شدت سیل و خسارت ایجاد شده به منظور تقویت امداد رسانی، ۱۲ گروه امداد و نجات از تهران و اردبیل وارد گیلان شده و دو بالگرد هلال احمر نیز در منطقه حضور دارد.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات کشور عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش‌بینی دقیق سازمان هواشناسی کمک مهمی در کاهش خسارت ناشی از سیل در گیلان داشته است، اظهار کرد: با پیش بینی هشدار سطح نارنجی هواشناسی تمامی تمهیدات لازم توسط ستاد مدیریت بحران و هلال احمر اتخاذ و با لایروبی به موقع رودخانه‌ها کنترل شد.

وی با اشاره به بارش۳۲۳ میلی‌متری باران در آستارا گفت: این میزان بارش به نسبت میانگین ۱۰۰ ساله بسیار بی‌سابقه بوده و اگر مدیریت صحیح دستگاه‌های اجرایی، ستاد مدیریت بحران و مدیران استانی نبود اکنون شاهد خسارت شدید مالی و جانی بودیم.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از تداوم امدادرسانی به افراد و آسیب دیدگان سیل آستارا خبر داد و افزود:  در حال حاضر جز چند نقطه آبگرفتگی، دیگر مشکل خاصی در آستارا وجود نداشته و تا امشب تمامی برق، آب و گاز مردم وصل و امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

محمودی یکی از دلایل ایجاد خسارت در سیل آستارا را عدم توجه به نکات ایمنی در ساخت‌وساز دانست و بیان کرد: برخی افراد بدون توجه به نکات ایمنی در حریم و حاشیه رودخانه‌ها اقدام به سخت منزل و بعضا مجتمع‌های تجاری کردند که همین امر منجر به ایجاد آسیب و خسارت به این افراد شد.

وی از اعزام ۱۲ تیم امداد و نجات از استان تهران و اردبیل به گیلان خبر داد و تصریح‌کرد: با توجه به شدت سیل و خسارت ایجاد شده به منظور تقویت امداد رسانی، ۱۲ گروه امداد و نجات از تهران و اردبیل وارد گیلان شده و دو بالگرد هلال احمر نیز در منطقه حضور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha