کد خبر 222245
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

نماینده ولی فقیه در مازندران:

نمازجمعه و مصلی در مهندسی فرهنگی نقش داشته باشد

نمازجمعه و مصلی در مهندسی فرهنگی نقش داشته باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نماز جمعه و مصلی باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش و حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح سه شنبه در گردهمایی بزرگ خادمین ستاد برگزاری نماز جمعه مرکز استان مازندران در مصلای امام خمینی (ره) ساری اظهار کرد: امروز لشکر نمازجمعه احتیاج به خادمان بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما هنوز با نمازجمعه آرمانی و ایده آل فاصله زیادی داریم، ادامه داد: این مکان مناسب شهر و برگزاری نماز جمعه نیست، چرا که فاقد پارکینگ، پایگاه مقاومت، جای بازی بچه‌ها، فضای سبز، کتابخانه و غیره است.

امام جمعه با اشاره به اینکه این مصلی یادگار نسل گذشته است و نسل جدید باید به فکر یک مکان جدید باشند، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از کار شما و ما کار فرهنگی است و نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش و حرفی برای گفتن داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: واکنش‌ها و طراحی‌های فرهنگی باید بر محور مدیریت مصلی و نمازجمعه بچرخد و مصلای مخصوص جمعیت ۵۰۰ هزار نفره در ساری که حدود ۳۵۰ هزار نفر شهرنشین هستند باید بیش از این ظرفیت و خادم و تریبونی آزاد داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مصلی باید شبانه‌روز میزبان برگزاری مجالس، محافل و برنامه باشد، عنوان کرد: یادواره‌های شهدا، دعای کمیل و توسل، مراسم محرم، قدر و ایام مناسبتی باید در اینجا برگزار شود، همچنین باید در مصلی دارالقرآن داشته باشیم تا آموزش قرآن صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha