کد خبر 222243
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جهش‌های بزرگی در حوزه کتابخانه‌ها داشتیم

جهش‌های بزرگی در حوزه کتابخانه‌ها داشتیم

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه کتابخانه‌ها جهش‌های بزرگی داشتیم و در دو سال اخیر تلاش شد بخش مهمی از مشکلات مربوط به حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه‌ها حل‌وفصل شود.

به گزارش گروه استانی حیات؛ محمدمهدی اسماعیلی امروز ۲۵ مهرماه، در دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی با عنوان «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، به صورت ویدئوکنفرانسی اظهار کرد: از رئیس‌جمهور به واسطه تمام پشتیبانی‌ها از حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و ادب تشکر می‌کنم. ما بر اقدامات آموزشی و پژوهشی در همه فعالیت‌ها تاکید داریم و امیدواریم بتوانیم از اهتمام، دانش و حوزه‌های مطالعاتی بیش از گذشته بهره‌مند باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کتابخانه‌ها جهش‌های بزرگی داشتیم، تصریح کرد: در دو سال اخیر تلاش شد بخش مهمی از مشکلات مربوط به حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه‌ها حل‌وفصل شود. آقای رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش‌های زیادی کردند و امروز ما شاهد هستیم که بخش عمده‌ای از این مشکلات حل شده و نهاد کتابخانه‌های عمومی دور جدیدی از خدمات‌دهی خود را آغاز می‌کند.

کتابخانه دیگر تنها محلی برای خواندن و امنیت کتاب نیست

اسماعیلی ادامه داد: کتابخانه دیگر تنها محلی برای خواندن و امنیت کتاب نیست، امروز در مجموعه‌های مختلفی که افتتاح شده، ده‌ها خدمت متفاوت توسط کتابخانه‌ها ارائه می‌شود. کتابخانه‌ها امروز محلی برای رشد حوزه دانش، آموزش و پژوهش شدند. کتابخانه‌ها و کتاب‌دارها از نهادهای پیشروی فرهنگ آموزش در کشور هستند و بالاترین بهره‌وری‌ها را در کتابخانه‌ها شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این همایش یک حرکت خوب در حوزه اقتصاد و فرهنگ است. توقع ما از برگزاری همایش این است که به ما در مدیریت و سیاست‌گذاری کتابخانه‌ها راهکارهای جدیدی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ کتاب ارائه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حماسه‌آفرینی رزمندگان جبهه مقاومت و رزمندگان فلسطینی عنوان کرد: روزهای گذشته روزهای تاریخی و تکرارنشدنی برای جهان اسلام بود. از روز اولی که رژیم جعلی صهیونیستی پا به عرصه حیات نامشروع خود گذاشته، قساوت و جنایت زیادی در حق فلسطینیان انجام داده و صحنه‌های وحشتناکی از قتل و جنایت آفریده است.

اسماعیلی افزود: یک فهرست بلند و سیاه از اقدامات صهیونیست‌ها در حافظه تاریخ برای همیشه ماندگار شده است و امروز نیز در قطع آب، برق و ارسال کمک‌های غذایی و دارویی، انهدام ‌بیمارستان‌ها و کشتن زنان، کودکان و خبرنگاران نقش دارد که این کارها از رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست. آنچه جدید است و تازگی دارد این نوع از مقاومت است که در یک روز بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست اشغالگر توسط رزمندگان فلسطینی مورد حمله قرار گرفته و از بین رفتند.

باید پذیرفته شود که مردم فلسطین در یک همه‌پرسی نوع حکومت خود را انتخاب کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ظلم و تجاوز به مردم فلسطین جز با برقراری یک نظام عادلانه مبتنی بر آرای مردم فلسطین امکان اصلاح ندارد. باید بپذیرند مردمان اصیل فلسطینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان در یک همه‌پرسی نوع حکومت و حکمرانی را انتخاب کنند. این روش غلطی است که مردم ساکن در خانه و محل زندگی‌شان را مورد تجاوز و غارت قرار دهند. صهیونیست‌ها امروز با این روش ناعادلانه حکمرانی در فلسطین را در اختیار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha