کد خبر 221706
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

وزیر فرهنگ در یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد غزه؛

دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است/ نماز وحدت را به زودی در بیت المقدس برپا خواهیم کرد

دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است/  نماز وحدت را به زودی در بیت المقدس برپا خواهیم کرد

 اسماعیلی گفت: دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است. امروز می بینیم دشمن هم حیثیت نظامی و سیاسی خود و هم به واسطه روشنگری های جریان خبری حیثیت اجتماعی و فرهنگی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مراسم «منادیان الاقصی» یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد اخیر غزه، ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۲ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، قدومی نماینده حماس در جمهوری اسلامی و شماری از نمایندگان جنبش مقاومت فلسطین و سفرای کشورهای اسلامی در خبرگزاری قدس برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: امروز معادلات سیاسی، رسانه ای و خبری با یکدیگر تغییر کرد و اگر تحولات امروز را چند دهه قبل میخواستند پیش بینی کند به توهم متهم می شدند، مگر ممکن بود رژیمی که به هیچ قاعده اخلافی، انسانی و جهانی وقعی نمی‌دهد و همه ابزارهای سیاسی دنیا را در اختیار دارد، اینطور در مقابل فرزندان مقاومت زانو زند.

وی افزود: این اتفاق آنقدر مهم است که ما هنوز ابعاد مهم آن را درک نکرده ایم؛ به طوری که در یک روز فرزندان مقاومت وارد اراضی اشغالی شوند، صهیونیستها را به درک واصل کنند، تعداد مهمی از سران و افراد نظامی آن را به اسارت درآورند و خفت صهیونیستها را فریاد کنند. این موفقیت گوارای جبهه مقاومت باشد.

اسماعیلی گفت: اتفاقاتی که در حال حاضر رخ می دهد تلاش مذبوحانه برای بازسازی تصویر جعلی است که آنان از قدرت صهیونیستها خلق کرده بودند. تصویر جعلی بیش از آنکه قدرت واقعی داشته باشد، مخلوق رسانه ها و خفت عوامل سازشکار بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  اشاره کرد: در جنگ 6روزه در یک شب رژیم صهیونیستی همه فرودگاههایی که هواپیماهای نظامی آماده به رزم کشورهای متخاصش را در آنجا بودند، با خاک یکسان کرد؛ 250 فروند هواپیمای کشورهای عربی را از بین برد؛ بلافاصله وارد درگیری شدند و صحرای سینا در آستانه سقوط کامل قرار گرفت. همان رهبرانی که پرچم مبارزه با صهیونیستها را داشتند، مجبور به عقب نشینی شدند. این عقب نشینی  بعدها سازشهای خفت باری  به دنبال داشت.

اسماعیلی تشریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و فریادی که امام راحل ما در دفاع همه جانبه از قدس و آرمان فلسطین بیان فرمودند؛به تدریج معادلات منطقه را به هم ریخت. یک زمانی در انتفاضه اول در صفحه تلویزیون مشاهده می کردیم که فرزندان عزیز فلسطینی با سنگ به مبارزه می پرداختند؛ به همت و نگاه آنان تحسین و درود می فرستادیم؛ ولی تصورش دشوار بود که از آن مرحله سنگ و درگیری های خیابانی محدود به این قدرت نظامی بالای جبهه مقاومت برسیم.

وی ادامه داد: شکست‌های پی در پی که صهیونیستها تحمل کردند؛ آنانی که به فرزندانشان آموزش می دادند سرزمین موعود ما از نیل تا فرات است. امروز توسط فرزندان مقاومت در فلسطین به لانه های خود خزیدند و شمارش معکوس برای نابودیشان را خودشان آغاز کردند. این آخرین دست و پا زدن رژیم صهیونیستی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اینجا با کمک رسانه ها، جنگ واقعی رسانه ای با نام جنگ روایت شکل گرفته است. آنها تلاش می کنند جای ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول را تغییر دهند. موضوع تلخ اشغال سرزمینهای فلسطینی آغازش از تاسیس دولت جعلی در 1948 است. ۳۰ سال قبل از آن آغاز شده بود. اشغال سابقه ای بیش از یکصد سال دارد؛ همین تروریستها، مزدوران و جنگ طلبان اروپایی خواب تاسیس دولت جعلی را در سرزمینهای مقدس داشتند.

اسماعیلی گفت: اتفاق تاسیس علی رغم همه دسیسه ها سخت بود به طوری که دولت بریتانیا جرات نکرد در شورای امنیت به آن رای مثبت دهد؛ چون می دانست چه تفاقی می افتد. آنان با کشتار، قتل و تجاوز  75 سال را طی کردند و امروز به مدد جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی، در حضیض ذلت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در جریان اجلاس کشورهای اسلامی در قطر اعلام کردم که دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است. امروز می بینیم دشمن هم حیثیت نظامی و سیاسی خود را از دست داده است و هم به واسطه روشنگری های جریان خبری حیثیت اجتماعی و فرهنگی خود را از دست داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جامعه رسانه ای ما در جمهوری اسلامی با همه گرایشهای سیاسی متنوع که وجود دارد، امروز خدمت نمایندگان مقاومت فلسطینی اعلام میکنیم در کنار شما هستیم و جامعه ایرانی داغدار کودکان شماست، ما با دیدن تصاویر کودکان فلسطینی با شما بغض میکنیم. انقلاب اسلامی پای آرمان رهایی فلسطین ایستاده است. ما روزی این پرچم را بالا بردیم که خیلی ها ناامید شده بودند. امروز که وسط میدان هستیم و اثرات توکل و ایستادگی را می بینیم؛ امروز حضور ملایک الهی را در کنار فرزندان مقاومت می بینیم و به آن می بالیم و به آن افتخار می کنیم. روز نصرت نزدیک است و امت اسلامی به زودی نماز با شکوه وحدت را به امامت امام مسلمین در بیت المقدس عزیز برپا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha