کد خبر 221699
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

قالیباف: اقتصاد برق را با وارد کردن بخش خصوصی حل کنیم

قالیباف: اقتصاد برق را با وارد کردن بخش خصوصی حل کنیم

رئیس مجلس با بیان اینکه تا وقتی که بخواهیم با پول دولت نیروگاه افزایش دهیم، عقب می مانیم و در نتیجه صنعت می خوابد، گفت: ما موظفیم بدهی بخش خصوصی را پرداخت کنیم لذا باید گفت، کی مشکلات اقتصاد برق را حل و بخش خصوصی را وارد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز شنبه 22 مهرماه، مجلس شورای اسلامی همزمان با بررسی موادی از لایحه برنامه هفتم توسعه مربوط به اعطای مجوز به بخش خصوصی برای صادرات برق در پاسخ به توضیحات داود منظور گفت: وزارت نیرو موظف است بعد از تامین برق مورد نیاز داخلی طبق ماده ۱۷ قانون مانع زدایی از توسعه برق و طبق برنامه اعلامی، مجوز می‌دهد. پس این بند باعث ایجاد رانت به بخش خصوصی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه این بند در برنامه هفتم توسعه باعث ایجاد رانت در بخش خصوص نمی شود، اظهار کرد: بخش خصوصی با پول خود برای  کشور نیروگاه می‌سازد، برق تولید می‌کند و مکلف می‌شود که در زمان پیک مصرف برق نیز برق را به شبکه داخلی ارائه دهد.

رئیس قوه مقننه افزود: همچنین بخش خصوصی باید وقتی هم که پیک مصرف نیست، حداقل ۹۲ هزار اسمی و ۷۲ هزار عملی تولید داریم. لذا وقتی در پیک مصرف قرار نداریم، می توانیم ۱۶ هزار مگاوات تولید برق اضافه را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه ما پول را براساس مصرف می‌گیریم، تصریح کرد: بدهی‌ها به بخش خصوصی پرداخت نشده به همین دلیل ما به بخش خصوصی تولید برق، بدهی داریم.

قالیباف با بیان اینکه کی قرار است اقتصاد برق را حل و به بخش خصوصی وارد شویم؟ افزود: آقای منظور؛ این بند در این لایحه برنامه کمک به دولت است و کشور تا وقتی که بخواهد با پول دولت نیروگاه افزایش دهد ، عقب می ماند و در نتیجه صنعت می خوابد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha