کد خبر 221566
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

پیرهادی در گفتگو با «حیات»:

تغییر شیوه محاسبه رفت و روب با توجه به فهرست بهای جدید/ ماشین آلات رفت و روب فرسوده‌اند

تغییر شیوه محاسبه رفت و روب با توجه به فهرست بهای جدید/ ماشین آلات رفت و روب فرسوده‌اند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه ماشین آلات رفت و روب فرسوده‌اند، گفت: در حوزه رفت و روب شهر با توجه به فهرست بهای جدید سازمان مدیریت برنامه و بودجه و به ابلاغ آن از سوی سازمان شهرداری ها به همه شهرداری های کشور، شیوه محاسبه رفت و روب با توجه به فهرست بهای جدید تغییر خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، چند سال گذشته و در زمان شهرداری محمد باقر قالیباف، تهران شاهد معابر و پیاده راه هایی پاکیزه و عاری از زباله بود. درست در همان ایام بود که سیستم سنتی جمع آوری زباله تغییر کرد و شیوه ایی مکانیزه جایگزین شد.

مخازن زباله در مکان هایی که محل جمع آوری زباله در ابتدای و انتهای کوچه ها و خیابان ها بود جانمایی شد و از آن پس دیگر شاهد رهاشدن کیسه های زباله در سطح معابر نبودیم.

در دهه 80 بود که برای نخستین بار شاهد نظافت پیاده راه ها با ماشین آلات صنعتی بودیم. صحنه ای که برای تمام شهروندان تهرانی جذاب و جدید بود. اما سال ها بعد و با تغییر شهردارها و رویکرد شهری خبری از سبک نوین رفت و روب نماند و به تدریج معابر شهری کثیف و مخازن زباله ها مملو از زباله شد. 

اخیرا عده ای وضعیت نامناسب رفت و روب شهری را به کاهش پاکبان ها مرتبط می دانند. یعنی عده ای مدعی‌اند که پیمانکاران شهرداری به علت صرفه جویی در هزینه ها شمار پاکبان های سطح شهر را به یک سوم کاهش داده اند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت رفت و روب معابر و مخازن زباله در سطح شهر به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: در حوزه رفت و روب شهر با توجه به فهرست بهای جدید سازمان مدیریت برنامه و بودجه و به ابلاغ آن از سوی سازمان شهرداری ها به همه شهرداری های کشور، شیوه محاسبه رفت و روب با توجه به فهرست  بهای جدید تغییر خواهد گرفت.

وی افزود: از همین امیداواریم به زودی شاهد فضای خاصی در حوزه رفت و روب شهری باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون در حوزه تامین و تجهیز ماشین آلات رفت و روب در سطح شهر تهران با مشکلات عدیده ای رو به رو هستیم، مطرح کرد: بسیاری از ماشین آلات مختص به رفت و روب متعلق به دهه های گذشته بوده و اکنون فرسوده شده است و از کیفیت کافی و لازم برخوردار نیست.

پیرهادی ادامه داد: حال با توجه به این وضعیت، شهر تهران نیازمند یک نوسازی در حوزه ماشین آلات رفت و روب است. حتی در سال گذشته بودجه مناسبی برای این موضوع درنظر گرفته شد اما متاسفانه این بودجه به درستی مدیریت و استفاده نشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تغییر نگاه ها به حوزه شهری شاهد یک اصلاح رویه در حوزه رفت و روب و تجهیز ماشین آلات مورد نیاز باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha