کد خبر 227072
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

«حیات» گزارش می دهد؛

واکنش عجیب معاون شهردار تهران به رفتار نامناسب کارگران خدمات شهری + فیلم

واکنش عجیب معاون شهردار تهران به رفتار نامناسب کارگران خدمات شهری + فیلم

معاون شهردار تهران در واکنش به رفتار نامناسب کارگران خدمات شهری حین تنظیف شهر گفت: برخی ناراحتی ها و اختلافاتی از این دست در محیط های کارگری طبیعی است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نظافت و رفت و روب معابر شهری از عمده ترین وظایف شهرداری ها به حساب می آید. لذا شهروندان پیش از هر موضوع دیگری با توجه به وضعیت تنظیف شهر خود به شهردارانشان امتیاز مثبت یا منفی می دهند.
اما این روزها وضعیت تنظیف کلانشهر تهران در بدترین شکل ممکن طی چند سال اخیر به سر می برد، به نحوی که این روزها شهروندان تهران از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب شهر شاهد مخازن رها شده و مملو از زباله ای هستند که سبب تجمع حیوانات موذی شده است.

عده ای وضعیت نامناسب رفت و روب شهری را به کاهش پاکبان ها مرتبط می دانند. یعنی مدعی‌اند که پیمانکاران شهرداری به علت صرفه جویی در هزینه ها شمار پاکبان های سطح شهر را به یک سوم کاهش داده اند، اما فارغ از کاهش شمار پاکبانان این روزها وجود کارگران تبعه افغان صدای بسیاری از شهروندان را درآورده است.

به گفته شهروندان تهرانی، کارگران افغان شهرداری که این روزها به تنظیف شهرداری مشغول اند بدون هیچگونه مسئولیت پذیری و عرق خاصی به این امر می پردازند و گاها به جای نظافت به آلودگی شهر دامن می زنند.

این روزها ویدئوهای بسیاری در فضای مجازی دست به دست می شود که کارگران تبعه افغانستانی را نشان می دهد که حین تخلیه مخازن زباله حجم اندوهی از زباله ها را در محل رها کرده و مخازن را بدون قرار دادن در جایگاه خود رها می کنند. از این رو برآن شدیم تا با نشان دادن تعدادی از این ویدئوها به حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران علت این عملکرد و وضعیت نامناسب رفت و رو شهر را جویا شویم.

نظری در واکنش به ویدئوهای فوق به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: در مجموعه شهرداری تهران حدود 48 هزار نیروی حجمی مشغول به کار است و به علت مباحث فرهنگی متاسفانه شهروندان خودمان حاضر به انجام امور این چنینی نبوده و ما به ناچار از کارگران تبعه افغان استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه بروز برخی ناراحتی ها و اختلافاتی از این دست در محیط های کارگری طبیعی است، افزود: ما باید کلیت کار را مشاهده نماییم وگرنه اگر بخواهیم پازلی به مباحث شهری نگاه کنیم دور از انصاف است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: بروز بداخلاقی ها و اتفاقات این چنینی در فضای کارگری امری طبیعی است اما شهروندان در صورت مشاهده موارد این چنینی باید گزارشات خود را به سامانه 137 شهرداری تهران گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: 
تغییر شیوه محاسبه رفت و روب با توجه به فهرست بهای جدید/ ماشین آلات رفت و روب فرسوده‌اند

وضعیت نامناسب رفت و روب و انباشت زباله در مخازن کذب است/ شمار پاکبانان کاهش نیافته است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha