کد خبر 221553
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

تازه ترین رُخدادهای انتخابات مجلس در اصفهان

تازه ترین رُخدادهای انتخابات مجلس در اصفهان

 در آستانه مهمترین رویداد سیاسی کشور در اسفند ماه امسال، تاکنون پیش نیازهای برگزاری انتخابات مجلس در اصفهان نیز طبق تقویم زمان بندی و با همدلی متولیان با موفقیت سپری شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ این رقابت حساس سیاسی همزمان با سراسر کشور با فراخوان پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شد که سه هزار و ۵۷۱ نفر در ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرایند پیش ثبت نام را تکمیل کردند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان مدارک متقاضیانی که مرحله پیش ثبت‌نام را انجام دادند صحت سنجی و نتایج آن اعلام شد و اکنون مرحله بعدی پس از پایان یافتن فرصت اعتراض و بررسی اعتراضات، ثبت‌نام نهایی است.

محمدرضا جان نثاری افزود: متقاضیان می‌توانند با ارائه کد رهگیری که در اختیار دارند به صورت الکترونیک از ۲۷ مهر به مدت یک هفته مرحله ثبت‌نام نهایی را انجام دهند.

وی به افرادی که قصد انجام مرحله ثبت‌نام نهایی را دارند پیشنهاد کرد در روزهای نخست برای اینکار اقدام کنند و ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

تشکیل ۶۲ هیات اجرایی دربخش ها، شهرستان ها و اقلیت های استان اصفهان

به گفته مهدی سلیمانی دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان به‌تازگی ۶۲ هیات اجرایی انتخابات در استان اصفهان تشکیل شده است.

هیات های اجرایی در مجموع از ۱۱ نفر تشکیل می‌شوند و فرماندار یا بخشدار مرکز حوزه انتخابیه به عنوان رییس هیأت اجرایی انتخاب می‌شود.

اکنون مجموع اعضای هیات‌های اجرایی و نظارتی در استان ۷۷۶ نفر است. از این تعداد ۶۶۴ نفر اعضای هیات اجرایی و ۱۱۲ نفر عضو هیات های نظارتی انتخابات استان هستند.

راه اندازی خانه احزاب در اصفهان

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان همچنین از تأسیس خانه احزاب استان به عنوان محل تضارب افکار و آرای نخبگان سیاسی خبر داده است.

سلیمانی به‌تازگی در دیدار با فعالان و نمایندگان احزاب استان گفته است که مقدمات تأسیس خانه احزاب استان اصفهان با تعیین اعضای هیأت اجرایی برگزاری انتخابات شورای مرکزی فراهم شده است و مطابق با ماده ۴ آیین‌نامه نحوه تشکیل دفتر نمایندگی خانه احزاب ایران در استان‌ها، هیات اجرایی انتخابات پس از هماهنگی با ناظر معرفی شده از سوی شورای مرکزی خانه احزاب، انتخابات شورای مرکزی احزاب در استان اصفهان را برگزار می‌کند.

همچنین با رأی نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان اصفهان؛ اکنون امیر احمد زندآور به عنوان نماینده فراکسیون اصلاح طلبان، رسول سقایی به عنوان نماینده فراکسیون اصولگرایان و مهران رحمانی به عنوان نماینده فراکسیون مستقلان در هیات اجرایی برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب استان اصفهان انتخاب شدند.

توصیه مهم استاندار اصفهان به هیات های اجرایی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان با هیأت‌های اجرایی و نظارتی، حفظ بی طرفی و عدم هرگونه اقدام له یا علیه داوطلبان انتخابات مجلس را به عنوان راهبرد اساسی اعلام کرد.

وی افزود: به عنوان مجریان انتخابات، بر ما حرام است که وارد منازعات کاندیداهای مجلس شویم.

مرتضوی تصریح کرد: هیات های اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از همه کیان مسوولیت خود دفاع کنند و نسبت به آن حساس باشند.

استاندار اصفهان قانون را مبنای فعالیت و مشارکت انتخاباتی بیان کرد و افزود: ممکن است بسیاری از جریانات سیاسی و فرهنگی متولیان برگزاری انتخابات از ریل قانون‌مداری منحرف کنند از این رو آنها باید نسبت به رویکردها و وظایف خود دقت کنند.

وی با تاکید بر رعایت اصل امانتداری در جلسات انتخاباتی افزود: نباید در برخورد با تخلفات انتخاباتی وارد تنش‌ شد بلکه آنها را باید مستند سازی و به مراجع قانونی اعلام کرد.

مرتضوی گفت: فضای امن و آرام؛ امید مردم به مشارکت و انگیزه کاندیداها به رقابت را بیشتر می‌کند.

همزمان با اجرای مقدمات و مراحل انتخابات از سوی استانداری و فرمانداری ها، مسووولان مختلف استان نیز در برنامه ها و سخنرانی ها ضرورت مشارکت و شور انتخاباتی را گوشزد می‌کنند.

مقدمات اجرای انتخابات از ابتدای امسال در استانداری اصفهان فراهم شد. در ۲۱ اردیبهشت نخستین دستورالعمل برگزاری جلسات ابلاغ و احکام اعضای ستاد انتخابات استان نیز ۲۲ اردیبهشت صادر شد.

در ۲۸ شهرستان استان، کارگروه انتخابات تشکیل شده است که وظیفه ایجاد مقدمات انتخابات در مناطق خود را بر عهده دارند.

همچنین با هدف افزایش مشارکت انتخاباتی، ۴۴ گروه و قشر موثر در استان شناسایی شدند.

به گفته مسوولان، جایابی شُعبه‌های اخذ رای در استان با رعایت تسهیل دسترسی مردم به آنها انجام شده و هدف این است که امکان دسترسی‌ها سریعتر از قبل باشد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha