کد خبر 224129
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

معاون سیاسی استانداری هرمزگان:

۱۵ درصد ثبت‌نام کنندگان انتخابات بانوان هستند

۱۵ درصد ثبت‌نام کنندگان انتخابات بانوان هستند

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با بیان اینکه ۱۵ درصد داوطلبین بانوان هستند، گفت: فرایند تائید صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی از چهار مهرماه آغاز شد و تا ۱۵ روز نیزادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استانی حیات، احسان کامرانی، با اشاره به اتمام فرصت نام نویسی داوطلبان نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: انتخابات در کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه جلوه و تبلور جمهوریت نظام مقدس اسلامی محسوب می‌شود و نقش مهمی را در سرنوشت کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و صندوق‌های رای، عنوان کرد: انتخابات تاثیرات مهمی در ابعاد مختلف زندگی به همراه دارد و هر رای می‌تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد و نقش مهمی در توسعه یا عقب‌ماندگی کشور ایفا کند به همین جهت همه باید به اهمیت رای خود و موضوع انتخابات آگاه باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به حضور پرشور مردم هرمزگان در انتخابات‌ها، تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای جهان تمام تلاش خود را برای نا امیدی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد فاصله میان ملت و دولت به کار گرفته‌اندجوانان انقلابی باید در راستای تحقق جهاد تبیین مقدمات برگزاری انتخاباتی پر شور را فراهم کنند.

کامرانی با اشاره به ثبت‌نام نهایی ۱۹۹ داوطلب نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: ۴۰۵ نفر در پیش‌ ثبت‌نام شرکت کرده بودند که از این تعداد ۱۹۹ نفر در مهلت هفت روزه تعیین شده اقدام به ثبت نام نهایی کردند.

وی با بیان این نکته که ۳۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان خانم بودند، بیان کرد: مانند سال‌های گذشت در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان نیز شاهد حضور چهره‌های برجسته و گروه‌ها و احزاب سیاسی متعددی از تمام طیف‌ها هستیم که نوید برگزاری یک انتخابات پر شور در هرمزگان را می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره نام نویسی ۱۴ نفر با مدرک دکترا برای داوطلبی نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: پنج نفر با تحصیلات حوزوی و ۱۷۶ نفر نیز با مدرک کارشناسی ارشد اقدام به ثبت‌نام نهایی کاندیداتوری مجلس کرده‌اند.

کامرانی با اشاره به آغاز فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان از چهارم آبان ماه، اظهار کرد: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبین توسط هیات‌های اجرایی مراکز شهرستان‌های هرمزگان آغاز شده است و تا ۱۵ روز نیز به طول خواهد انجامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha