کد خبر 221478
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

۶۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان سراسر کشور پرداخت شد

۶۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان سراسر کشور پرداخت شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌آفرین برای مددجویان سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مرتضی فیروزآبادی، اظهار داشت: قرار است امسال با همراهی بانک‌های عامل 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد در کشور پرداخت شود که روند پرداخت در ماه‌های آینده سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون مددجوی کمیته امداد مستعد اشتغال و کارآفرینی هستند، تصریح کرد: برخی موانع در فرآیند پرداخت تسهیلات مشکلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم با رفع این موانع به ویژه تأمین ضمانت‌نامه‌های قانونی همه مددجویان توانمند اشتغال بتوانند به چرخه کار و تولید بازگردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از برنامه‌ریزی‌ها برای خودکفایی 100 هزار مددجوی کمیته امداد در سال‌جاری خبر داد و گفت: در همه استان‌ها جشن خودکفایی در حال اجرا است که امروز نیز در استان اردبیل جشن خودکفایی 2 هزار مددجو برگزار شد.

فیروزآبادی افزود: این اشتغال به معنای خروج مددجویان از چرخه حمایت کمیته امداد نیست بلکه ما سایر خدمات بیمه‌ای، مسکن و حوزه درمان را به مددجویان ارائه می‌کنیم و در بحث توسعه مشاغل خانگی و بازاریابی محصولات تولید شده مددجویان نیز در خدمت آنها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است تا زمینه و فرصتی فراهم آید تا بتوان اقدامات مؤثر و مفید را در راستای تقویت نظام اقتصادی این خانواده‌ها رقم زد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه کرد: در سال گذشته 420 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در شهرها و استان‌های مختلف شکل گرفت که یک عملکرد مطلوب به حساب می‌آید.

فیروزآبادی بیان کرد: 84 درصد برنامه‌های اشتغال مددجویان در سراسر کشور سال گذشته تحقق یافت و مجموع پرداختی‌های ما از منابع مختلف به 24 هزار میلیارد تومان رسید.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: این آمارها سال به سال در حال افزایش است و امسال نیز 500 هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد پیش‌بینی شده که امیدواریم تا پایان سال با پرداخت تسهیلات مناسب این کار به سرانجام برسد.

فیروزآبادی تصریح کرد: از محل تبصره 18 و منابع کمیته امداد پرداخت تسهیلات و خودکفایی با هدف توانمندسازی خانواده‌ها و تأمین معاش آنها در حال انجام است و امیدواریم در مدت زمان کوتاه فرصت خودکفایی و اشتغال مطلوب برای این خانواده‌ها فراهم آید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به بازدید خود از طرح‌های کارآفرینی مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغالزا اشاره کرد و افزود: سقف تسهیلات پرداختی 150 میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد است که در استان اردبیل نیز با پرداخت این منابع فرصت اشتغال و خودکفایی بیش از 2 هزار مددجو مهیا شده است.

وی همراهی بانک‌های عامل را در این زمینه ارزشمند توصیف کرد و گفت: هدف‌گذاری‌ها برای تقویت نظام اقتصادی این خانواده‌ها است و قطعا بانک‌های عامل امسال نیز یاریگر اصلی در این حوزه خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha