کد خبر 217752
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

رئیس کمیته امداد شهرستان خورش‌رستم:

۴۷مددجو باخودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امدادخورش‌رستم خارج شدند

۴۷مددجو باخودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امدادخورش‌رستم خارج شدند

رئیس کمیته امداد شهرستان خورش‌رستم گفت: در سال‌جاری ۴۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خورش‌رستم از چرخه حمایت مستقیم کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ محمدباقر محمدی اظهار کرد: جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد استان در هفته اول مهرماه برگزار خواهد شد که بر اساس سهمیه ابلاغی، مددجویان خودکفا شده را معرفی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این مددجویان با اشتغال و درآمد مناسب دیگر مستمری دریافت نخواهند کرد اما از سایر خدمات حمایتی این نهاد انقلابی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان خورش‌رستم از معرفی ۹۰ مددجو برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: تسهیلات پیش‌بینی شده برای این کارآفرینان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که عمدتاً در حوزه دامداری، زنبورداری، قالیبافی، پرورش آبزیان و صنایع دستی است.

محمدی افزود: از این تعداد پرونده معرفی شده به بانک‌های عامل، تسهیلات ۳۱ مددجو پرداخت شده و همچنان روند پرداخت هفته‌ای سه تا پنج مورد ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه پرورش نوغان در سال‌جاری اقدامات خوبی آغاز شده به طوری که با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای ۱۰ نفر از مددجویان با محوریت نوغان‌داری، به هر یک از آنها ۱۵ میلیون تومان نوغان خریداری و تحویل آنها شده تا فرآیند پرورش و تولید کرم ابریشم را انجام دهند.

محمدی اضافه کرد: ۹۰ نفر از مددجویان تحت حمایت از آموزش‌های مهارتی و رونق کسب و کار بهره‌مند شده و در نیمه دوم سال نیز برنامه‌های آموزشی و مهارتی با جدیت ادامه پیدا می‌کند.

رئیس کمیته امداد شهرستان خورش‌رستم به پرداخت تسهیلات برای چهار نفر از زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: ۱۹ مددجوی زن سرپرست خانوار برای بهره‌مندی از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha