کد خبر 221361
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

مطالبات گندمکاران به زودی تسویه می شود

مطالبات گندمکاران به زودی تسویه می شود

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات باقیمانده گندم‌کاران کشور با تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان‌ها آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ رحمت‌الله نوروزی اظهار کرد: طلب باقیمانده گندم‌کاران بابت تحویل محصول به دولت، ۵۳۰ هزار میلیارد ریال است که با هماهنگی رییس سازمان برنامه و بودجه، تا پایان مهر امسال این مطالبات پرداخت خواهد شد.

داوود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان گفته بود: تاکنون افزون بر ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که با تامین منابع موردنیاز، مطالبات آنان تا پایان مهرماه به طور کامل و قطعی تسویه می‌شود.

به گفته منظور، تاکنون هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و دولت مشکلی برای تامین و پرداخت مابقی طلب آنان ندارد.

سال زراعی قبل حدود ۶ میلیون هکتار از زمین های زراعی کشور زیر کشت گندم شامل ۲ میلیون هکتار کشت آبی و چهار میلیون هکتار کشت دیم رفته بود.

هر ساله کشت گندم در فصل پاییز انجام می‌شود و اکنون کشاورزان استان های مستعد زراعت این محصول از جمله استان گلستان آماده فراهم کردن نهاده‌ها برای عملیات کاشت در سال زراعی جاری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha