کد خبر 221253
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

پرداخت ۱۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان بوشهر

پرداخت ۱۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از پرداخت تسهیلات اعتباری به کشاورزان در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان خبر داد و گفت: این تسهیلات تا سقف یک‌ هزار ۵۰۰ میلیون ریال به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ کبری توکلی، با اشاره به اجرایی شدن طرح جهش تولید در 20 هزار هکتار اراضی دیم استان بوشهر، اظهار داشت: اجرا طرح جهش تولید در دیم‌زارها یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است که در سطح 20 هزار هکتار در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیلم و تنگستان آغاز شده است.

وی اجرا طرح جهش تولید در اراضی دیم را با هدف افزایش 25 درصدی تولیدات زراعی در اراضی دیم استان بوشهر دانست و تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز، استفاده بهینه از منابع آب را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم، جو، حبوبات و علوفه دانه‌های روغنی و گیاه دارویی زیره سبز است.

توکلی از آموزش رایگان به کشاورزان، تخفیف بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت یارانه کود، تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی خبر داد و بیان کرد: خرید تضمینی محصولات نیز از برنامه‌های حمایتی و تشویقی طرح جهش تولید در اراضی دیم است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اعتباری به کشاورزان در طرح جهش تولید در اراضی دیم استان بوشهر خاطر نشان کرد: در راستای افزایش عملکرد و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در اراضی دیم برای تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی 50 میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر سقف این تسهیلات را یک‌هزار 500 میلیون ریال با نرخ سود 4 درصد دانست و تصریح کرد: در این طرح علاوه بر همکاران سازمان جهاد کشاورزی، جمعاً 19 کارشناس کشاورزی و 10 نفر به عنوان راننده جدید از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح استان مشغول به کار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha