کد خبر 220824
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

۹۸ درصد بذر مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود

۹۸ درصد بذر مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بذر یکی از مواد اولیه کشت است، گفت: ۹۸ درصد بذر مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و این نشان دهنده آن است که سازمان تات هم سهم قابل توجهی از بذور گواهی شده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ روح الله حسنی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز با بیان اینکه بذر یکی از مواد اولیه کشت است، اظهار داشت: ۹۸ درصد بذر مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و این نشان دهنده آن است که سازمان تات هم سهم قابل توجهی از بذور گواهی شده را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه  کمتر از ۲ درصد بذر از خارج وارد می‌شود، گفت: تهیه و تولید انبوه بذر یکی از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی است.

وی در رابطه با وضعیت استان در حوزه ماشین آلات کشاورزی نیز گفت: تمام تلاش ما این است که از طرق مختلف ماشین‌آلات مورد نیاز بخش کشاورزی را تامین کنیم، البته ما در ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از متوسط کشوری بالا هستیم منتهی درصدد هستیم ماشین آلات متناسب با بخش کشاورزی وارد کنیم.

حسنی با یادآوری اینکه در استان زنجان سالانه بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که بخشی به خارج از استان صادر و بخشی هم در داخل استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در بحث کنترل فرآیندهای کشت طرح‌های مثل جهش تولید و الگوی کشت و... کمک می‌کند که کشاورزان بتوانند بهینه تولید کنند تا ارزش افزوده تولیداتشان بالا برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha