کد خبر 166448
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

بهبود کیفیت آرد نان، راهبرد اصلی برنامه بذری/ 5 هزار تن بذر گندم و جو در سمنان تولید می‌شود

بهبود کیفیت آرد نان، راهبرد اصلی برنامه بذری/ 5 هزار تن بذر گندم و جو در سمنان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای تولید 5 هزار تن بذر گندم و جو در سال جاری خبر داد و گفت:‌ در برنامه بذری تلاش می کنیم که محصول مقاوم به خشکسالی و شوری، سازگار با آب و هوای استان و با کیفیت برای نانوایی تولید شود.

 به گزارش گروه استان‌های حیات، لطف‌الله رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در جلسه کمیته فنی بذر این استان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، امسال در محصول گندم و جو، پنج هزار تن از بذور ارقام میهن، رخشان، سیوند، پیشگام، زرینه، برزگر، نارین، طلایی، یوسف و بهمن تولید و تأمین شود و به‌صورت یارانه‌ای در کنار مانده بذور سال قبل در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

وی بیان کرد: در چرخه کامل تولید بذر در استان سمنان، موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان، اتحادیه‌های تعاونی روستایی، شرکت خدمات حمایتی، شبکه بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان در کنار بخش فنی سازمان جهاد کشاورزی این استان در اجرای برنامه بذری همراهی می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برنامه بذری این استان برنامه دو ساله بوده است، گفت: در این زمینه برای بذر محصولات گندم و جو در سه‌طبقه پرورشی، مادری و گواهی‌شده تولید می‌شود.

رضایی عنوان کرد: برای تولید انواع بذر در استان سمنان، اتحادیه تعاون روستایی شاهرود و گرمسار در خصوص برنامه گندم و اتحادیه تعاون روستایی سمنان در خصوص برنامه جو و شرکت خدمات حمایتی در خصوص گندم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت آرد نانوایی از سیاست‌های اصلی بخش تولید بذر غلات در این استان بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم، در برنامه بذری تلاش بر این است که هر ساله رقم‌های مقاوم به خشکسالی و شوری و سازگاری با شرایط آب و هوایی استان و البته باکیفیت نانوایی مناسب تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیشتر بذر مورد نیاز این استان داخل همین استان تولید می‌شود، عنوان کرد: بخشی از بذور مورد نیاز استان سمنان نیز از سایر استان‌های هم‌جوار خریداری و حمل می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از مزارع کشت‌شده و نظارت بر تولید بذر باکیفیت از سیاست‌های اصلی حوزه فنی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

برچسب‌ها