کد خبر 220793
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

مجتمع دادگاه‌های کیفری ۲ اراک افتتاح شد

مجتمع دادگاه‌های کیفری ۲ اراک افتتاح شد

مجتمع دادگاه‌های کیفری ۲ اراک روز دوشنبه با حضور رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان مرکزی افتتاح شد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این آیین گفت: تخصصی شدن در امر رسیدگی و تمرکز زدایی از تجمع تمامی محاکم حقوقی و کیفری در یک مجتمع، از تصمیمات خوب و مطلوبی بود که پس از برگزاری جلسات کارشناسی و اخذ نظرات مختلف گرفته شد و با افتتاح مجتمع دادگاه‌های کیفری ۲ اراک شاهد استقرار مجتمعی هستیم که در آن به صورت تخصصی به موضوعات کیفری پرداخته می‌شود و تسریع در رسیدگی و کاهش زمان رسیدگی را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام «عبدالمهدی موسوی» افزود: تجمیع محاکم در یک ساختمان موجب بروز مشکلاتی همچون تراکم جمعیتی، ایجاد بار ترافیکی در اطراف مجتمع و در نهایت باعث عدم امکان رعایت تکریم ارباب رجوع و نارضایتی می‌شد که با فعال کردن مجتمع فوق الذکر در حقیقت امکان دسترسی بهتر و آسان تر شهروندان به شعبات کیفری در مرکز شهر فراهم شد.

وی اظهار کرد: بنا به تاکیدات رئیس قوه قضائیه در کنار رسیدگی‌های بدون اطاله و سریع، همواره رعایت حقوق متهمان مورد تاکید و توجه است و در مجتمع تخصصی کیفری، حتی حقوق متهمان کاملا رعایت خواهد شد، چرا که این مهم می‌تواند به تقویت رضایت‌مندی از عملکرد دستگاه قضایی کمک کند و موجب افزایش سرمایه اجتماعی شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: تخصصی شدن محاکم حقوقی و خانواده نیز فرصت بسیار ارزشمندی است تا مراجعان به مجموعه محاکم حقوقی، فارغ از رسیدگی‌های جزایی و دیدن مجرمان و دادرسی‌های خاص آنها باشند.

این مجتمع خیابان قائم مقام فراهانی جنب اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی واقع شده و شعب ۱۰۱، ۱۰۲، ۱۰۶، ۱۰۷، ۱۰۸، ۱۰۹، ۱۱۰ کیفری ۲ اراک مستقر گردیده و آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha