کد خبر 220750
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

حماس: طوفان الاقصی، امکان آزادی فلسطین را فراهم کرده است

حماس: طوفان الاقصی، امکان آزادی فلسطین را فراهم کرده است

یکی از رهبران جنبش حماس ضمن رد هر گونه تماس برای میانجیگری و آتش‌بس، گفت که عملیات طوفان الاقصی نشان داد رژیم صهیونیستی قادر به دفاع از خود نیست.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۷۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس شامگاه امروز تأکید کرد که طوفان الاقصی به همان نحوی در جریان است که کتائب القسام برای آن برنامه‌ریزی کرده بود.

حمدان به شبکه خبری المیادین گفت: در حال حاضر، نیروهای ما در هفت منطقه با نیروهای اسرائیل درگیر هستند. اکنون نمی‌توان درباره میانجیگریهای سیاسی سخن گفت و هیچ اهمیتی به این نوع تماسها نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی نشان داد که مسئله فلسطین همچنان از بحر تا نهر است، تصریح کرد: ما معتقدیم که با طوفان الاقصی، امکان آزادسازی فلسطین وجود دارد؛ جنگی که سستی ارتش اسرائیل را نشان داد.

این مقام حماس خطاب به کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی گفت: طوفان الاقصی می‌گوید که اسرائیل حتی نمی‌تواند از خود دفاع کند و پیامی برای همه کسانی است که به فکر عادی‌سازی روابط با آن هستند.

حمدان با تأکید بر اینکه کشورهای سازشکار امروز در اطلاعاتی که واشنگتن درباره واقعیت فلسطین به آنان می‌داد، بازنگری خواهند کرد، به حضور دو هزار نیروی مقاومت اشاره کرد و گفت: کابینه نتانیاهو مجبور است به دنبال توافقی در زمینه اسرا باشد.

وی با اشاره به اینکه تصویر امروز اسرائیل در برابر جهانیان، یک رژیم اشغالگر است، عنوان کرد: طوفان الاقصی ما را در آستانه آزادسازی فلسطین قرار داده است. اسرائیل هم باید بداند که هیچ امنیتی در این منطقه نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha