کد خبر 222874
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه در گفتگو با «حیات»:

طوفان الاقصی تاریخ درگیری های اسرائیل و فلسطین را تغییر داد

طوفان الاقصی تاریخ درگیری های اسرائیل و فلسطین را تغییر داد

منتظمی گفت: آنقدر ابعاد طوفان الاقصی گسترده بود که تاریخ چالشها و درگیری های فلسطین و اسرائیل را به قبل و بعد 7 اکتبر تقسیم کرد.

غلامرضا منتظمی دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی  حیات؛ درباره طوفان الاقصی گفت: بی شک یکی از حوادث تاثیرگذار حملات غافلگیرانه حماس بود که آنقدر ابعاد این موضوع گسترده بود که تاریخ چالشها و درگیری های فلسطین و اسرائیل را به قبل و بعد 7 اکتبر تقسیم کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: طوفان الاقصی نشان داد که تا چه میزان می تواند در تغییرات وضعیت آینده اشغالگری اسرائیل و حضور فلسطینی ها برای بازگرداندن کشور اشغال شده‌شان نقش داشته باشد.

 منتظمی اظهار کرد: در برنامه ریزی که در طوفان الاقصی شکل گرفت، نشان داد آن هیمنه ای که از اسراییل به لحاظ سیاسی و امنیتی شکست ناپذیر نشان داده شده بود؛ نابود شد و تاثیرات آن را در آینده خواهیم دید.

دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه تشریح کرد: گرچه در حال حاضر فلسطین زیر بار قتل عام و نسل کشی تاریخی است؛ اما این موضوع آثار پربرکتی نیز خواهد داشت. جهان و افکار عمومی دنیا این موضوع را خواهد دید و هیمنه رسانه ای که اسراییل توانسته بود ایجاد کند، شکست می خورد.  همانگونه که ابوشریف نماینده جهاد اسلامی اشاره کرد حمایت‌های گسترده ای از اندونزی تا اروپا، امریکا و شیکاگو را شاهد هستیم و این وضعیت به نفع فلسطین خواهد بود.

منتظمی اظهار کرد: در آخر باید گفت که طوفان الاقصی  نشان می دهد سیطره اطلاعاتی اسرائیل که همیشه نفوذ می کرد؛ نتوانست این حمله را حدس بزند و نزدیکی که کشورهای عربی با اسراییل دارند نیز دچار اختلال خواهد شد و این کشورها به راحتی نمی توانند این همکاری ها را با اسرائیل داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha