کد خبر 220733
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

«حیات» از شکست اسرائیل تحت نفوذ سیاسی رهبران آمریکای گزارش می دهد؛

نبرد آتش

نبرد آتش

نبرد آتشین «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت، شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی به قلب اسرائیل وارد کرد که این فاجعه فقط شکست اطلاعاتی اسرائیل نیست، بلکه شکست اطلاعاتی عمیق ناشی از سیاست تحت رهبری ایالات متحده بوده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ مردم فلسطین سالیان سال است که برای حفظ خاک و مقدسات و داشته هایشان با رژیم صهیونیستی دست و پنجه نرم می کنند و چه بسا جوانان، زنان و کودکانی که در این جنگ ناعادلانه به شهادت رسیده اند.

اما 7 اکتبر2023 دنیا با یک اتفاق متحیرانه روبرو شد«طوفان الاقصی» بزرگترین عملیات ضد اسرائیلی بود که در داخل سرزمین های اشغالی در تاریخ فلسطین رقم خورد. عملیات رعد آسای « طوفان الاقصی » با شلیک پنج هزار موشک از سمت غزه به سوی اسرائیل یود که به اذعان رسانه های رژیم صهیونیستی بزرگترین و پرخطر ترین حمله هوایی بوده است و بیشترین آمار کشته و زخمی را تا به این لحظه در پی داشته که با شکست کامل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی همراه بود.

گفتنی است؛ نیروهای فلسطینی برای تصرف و از بین بردن رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا به سمت سرزمین های اشغالی پیشروی کرده اند و چندین شهرک صهیونیست نشین را به تصرف خود در اورده اند. این اخبار حاکی از آن است که نیروهای مقاومت کاملا حساب شده، عملیات خود را اجرا کرده اند تا بتوانند به دل این رژیم نفوذ و آن را متلاشی کنند.

از این رو حملات پی در پی هوایی به اسرائیل در کنار تلفات جانی که برای این رژیم داشته، اما بخش عمده آن این بوده که آنها را سرگرم کرد تا بتوانند در عملیاتی برنامه ریزی شده به داخل و عمق اراضی اشغالی فلسطین نفوذ کنند تا آنجایی که تا به اکنون توانسته اند صدها کیلومتر مربع را به کنترل خود درآورند.

براساس این گزارش تماس فرماندهی رژیِم صهیونیستی با نیروهایش قطع شده و چندین تن از نظامیان ارتش رژیم اسرائیل اسیر و طبق آمار اعلام شده از سوی این رژیم حدود 350 کشته که از این تعداد حدود 30 نفر از افسران ارتش بوده اند و 1700 نفر زخمی شده اند و همچنین نیروهای فلسطینی موفق به غنیمت گرفتن چند دستگاه تانک ارتش شده اند که این نشان می دهد جنبش حماس اینبار پیروز میدان نبرد شده است.

گفتنی است؛ رسانه های اسرائیلی از وخامت حال بسیاری از مجروحان خبر داده و گفته بعد از اشغال شهرک های صهیونیست نشین توسط فلسطینی ها هیچکدام از فرماندهان ارتش از آنها حمایت نکرده است و برخی از نشریه های صهیونیستی به صراحت شکست رژیم در برابر حماس را سنگین اعلام کرده اند.

حملات پی در پی مقاومت فلسطین به اسرائیل به گونه ای بوده است که سردبیر نشریه صهیونیستی جویش کراتیکل در پستی در شبکه اجتماعی باکس اعلام می کند« اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد که هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم و این فاجعه فقط شکست اطلاعاتی اسرائیل نیست، بلکه شکست اطلاعاتی عمیق ناشی از سیاست تحت رهبری ایالات متحده است»  وی در ادامه می نویسد:« در حالی که جنگ در جنوب اسرائیل ادامه دارد، سوال اصلی این است: آیا حزب‌الله حمله‌ای به شمال انجام خواهد داد یا خیر؟ لذا این اقدام، اسرائیل را مجبور می‌کند در ۲‌جبهه بجنگد» .

همه این اتفاقات در حالی رقم خورد که «صالح العاروری» اظهار می کند: اطلاعاتی در دست داریم که رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن بود تا بعد از ایام تعطیلات به کرانه باختری و غزه حمله کند.

العاروری که از سران حماس و مسئول هماهنگی اتاق عملیات مشترک مقاومت است، می گوید: در پی حمله هوایی به اسرائیل چند تن از افسران بلندپایه ای از اسرائیلی ها را به اسارت گرفته ایم و خودمان را برای مقابله با هرگونه حمله ، بخصوص حمله زمینی آماده کرده ایم.

براساس این گزارش حمله موشکی نیروهای مقاومت فقط به پرتاب راکت ختم نشده و تاکتیک نبرد نیروهای مقاومت قابل توجه بوده است، نبردی که با آتش آغاز می شود اما نیروهای آماده فلسطینی سریعا وارد عمل شده پایگاه ها را با تمامی تجهیزات به تصرف خود در می آورند و همچنین گروه های سایبری همزمان با عملیات «طوفان الاقصی» زیر ساخت های رژیم صهیونیستی را مورد هدف حمله سایبری قرار می دهند ، گروه سایبری که با نفوذ به شرکت توگا ، به مرکز  دیسپیچینگ شهرهای مختلف سرزمین اشغالی، دسترسی پیدا کرده و شهر یاونه را در تاریکی کامل فرو برده و همه مدارس و مراکز آموزشی در سرتاسر فلسطین را تعطیل کرده است.

ذکر این نکته که خانه شیطان با ذلالت نابود شد و اسارت خفت آمیز «سرتیپ نمرود الونی»، فرمانده سابق لشکر غزه ارتش، هویدا شد که یکی از رغبت آمیزترین حالات برای این رژیم بوده و از المانهای شکست اسرائیل در برابر نیروهای مقاومت است.

براساس این گزارش شاید حمله راکتی حماس از دید برخی فقط یک حمله پهپادی باشد اما تحلیل برخی بر این است که این ضربه مستهلک به قلب این رژیم و اسیر کردن تعدای از ارتشیان و یا کشته شدن آنها به دست نیروهای مقاومت یک برگه برنده برای مبادله با اسرای فلسطینی است که سالیان سال است به دست این رژیم غاصب اسیر شده اند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره عملیات طوفان الاقصی با بیان اینکه جهان اسلام باید بداند  که مقاومت فلسطین در این لحظات تاریخی وارد یک حماسه قهرمانانه با عنوان الاقصی برای دفاع از مقدسات و اسرا شده است چرا که دلیل اصلی و مرکزی این جنگ تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بوده است. 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه از همه مسلمانان و آزادگان سرتاسر جهان می خواهیم تا از جنگ عادلانه ای که برای دفاع از مسجد الاقصی بود، حمایت کنند و تنها با قلبشان ما را یاری نکنند بلکه امروز زمان عمل است،  اظهار کرد: امت ما از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب و در هر مکانی بخشی از جنگ دفاع از مسجد الاقصی خواهند بود. اکنون زمان انتظار و تماشا و یاری کردن تنها با قلب نیست بلکه زمان یاری کردن با عمل است.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه و معاونش صالح العاروری و تعداد دیگری از رهبران حماس به خاطر این پیروزی‌ و تخریب لانه شیطان، سجده شکر به جا آوردند.

اکنون زمان آن است که باید گفت؛ اتحاد نیروهای مقاومت را هیچ راکت و موشکی نمی تواند از بین ببرد، شاید رژیم صهیونیستی، خیمه حزب الله را که در نزدیک مرز با فلسطین اشغالی نصب شده بود را مورد حمله قرار داد اما در کمترین زمان نیروهای مقاومت بار دیگر این خیمه را در مکان قبلی نصب کرده‌اند و حال باید اسرائیل منتظر واکنش سید حسن نصرالله باشد تا صدای شکستن استخوانهایش را در کمترین ثانیه شمار روزگار، حس کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha