کد خبر 222066
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

نیروهای مقاومت به هیچ کشوری وابسته نیستند

نیروهای مقاومت به هیچ کشوری وابسته نیستند

سفیر اسبق ایران در لبنان با بیان اینکه عملیات «طوفان الاقصی» یکی از بزرگترین شکست‌های رژیم صهیونیستی است، گفت: سلاح‌ها، طرح و برنامه‌های نیروهای مقاومت از خودشان بوده و بر خلاف آنچه که اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند، نیروهای مقاومت روی پای خودشان ایستاده‌اند و به هیچ گروه و کشوری وابسته نیستند.

احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در لبنان و کارشناس روابط بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل حیات گفت: عملیات «طوفان الاقصی» یکی از بزرگترین شکست‌های رژیم صهیونیستی بوده و ضربات بسیار محکم و موثری بر پیکره روبه نابودی، این رژیم زده است.

وی افزود: عملیات «طوفان الاقصی» و اصل غافلگیری و پنهان کاری در مقابل بزرگترین شبکه‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا که در رژیم صهیونیستی مستقر هستند، یک پیروزی بزرگ است و این حفره امنیتی به این راحتی پر نمی‌شود.

کارشناس روابط بین‌الملل اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ شکست اسرائیل مقابل نیروهای مقاومت، قابل ترمیم نیست وقتی رژیم صهیونیستی در جنگ سی و سه روزه با شکست نظامی روبرو شد، آن شکست جبران نشد؛ از این‌رو امروزه این شکست هم قابل ترمیم نخواهد بود و هیچ اقدامی نمی تواند جای آن را پر کند.

وی در ادامه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی اگر بخواهد در حمله به غزه و کشتار بی‌گناهان اقدام تلافی جویانه‌ای انجام دهد، علاوه بر اینکه خیزش عمومی افکار دنیا، سد محکمی در برابر جنایات آنها می‌شود. محور مقاومت هم از فعل و انفعالات موثر و بازدارنده استفاده خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد، رژیم صهیونیستی دست به جنایات جدیدی بزند.

دستمالچیان با اشاره به سفر وزیر امورخارجه آمریکا به کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در این راستا تلاش دارد تا آرامش نسبی را به وجود آورد تا رژیم صهیونیستی در یک اقدام اشتباه استراتژیک دیگری وارد نشود که  اگر این اقدام دوبار انجام گردد قطعا اسرائیل با شکست بزرگتری روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه ایران در نشست های که با وزرای خارجه کشورهای منطقه داشت، تلاش کرد تا با استمرار بر فعالیت‌های صلح آمیز خود از جنایات رژیم صهیونیستی، جلوگیری کند، تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به جنایات خود ادامه دهد، مقاومت اسلامی در لبنان پاسخ‌های کوبنده‌تری را به آنها می‌دهد و از آنجایی که لبنان دست برتری در منطقه دارد، اجازه نمی‌دهد جنوب کشورش ناامن شود.

سفیر اسبق ایران در لبنان تاکید کرد: اقدامات بازدارنده محور مقاومت متعدد است. آنها از طریق زمین و هوا و امکانات دیگری که دارند، می‌توانند آنها را با شکست کشانند و این یک قوه استراتژیک بازدارندگی است که اکنون در اختیار نیروهای مقاومت قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه تسلیحاتی که در اختیار نیروهای مقاومت است از آن خودشان است، یادآور شد: سلاح‌ها، طرح و برنامه‌ها این گردان‌ها از خودشان بوده و بر خلاف آنچه که اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند، نیروهای مقاومت روی پای خودشان ایستاده‌اند و به هیچ گروه و کشوری وابسته نیستند.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه گروه‌های مقاومت اعلام کرده‌اند فقط حمایت قلبی از سوی جهان اسلام کفایت نمی‌کند و ما حمایت‌های عملی آنها را خواستاریم، اضافه کرد: ایران همیشه حامی کشورهای مظلوم بوده و در خصوص مردم فلسطین نیز این حمایت هیچ‌گاه قطع نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha