کد خبر 220325
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

بهترین گوشی های موبایل بازار بر اساس قیمت (مهر 1402)

بهترین گوشی های موبایل بازار بر اساس قیمت (مهر 1402)

در این مقاله، با نگاهی دقیق و جامع از موبایل‌های با دوربین‌های پیشرفته و عملکرد پرقدرت، تا طراحی‌های بی‌نظیر و امکانات ارتباطی منحصربه‌فرد، فهرست بهترین گوشی های موبایل با کیفیت را با جزئیات کامل و بر اساس قیمت معرفی می‌ کنیم.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛  گوشی‌های هوشمند، این ابزارهای کوچک و پرقدرت امکاناتی چشمگیر در دسترس ما قرار می‌دهند که ارتباط، تفریح، کار و دستیابی به اطلاعات را با یک لمس فراهم می‌کنند. در این زمینه، داشتن بهترین گوشی موبایل که نه تنها به نیازهای روزمره‌ی ما پاسخ دهد، بلکه تجربه کاربری ارتقاء یافته‌ای را ارائه کند، به یک انتخاب بسیار مهم تبدیل شده است. در این مقاله، با نگاهی دقیق و جامع از موبایل‌های با دوربین‌های پیشرفته و عملکرد پرقدرت، تا طراحی‌های بی‌نظیر و امکانات ارتباطی منحصربه‌فرد، فهرست بهترین گوشی های موبایل با کیفیت را با جزئیات کامل معرفی می‌کند.

علاوه بر این، در این مقاله به نکاتی کلیدی نیز پرداخته می‌شود که در خرید گوشی موبایل بسیار مهم هستند. از انتخاب پردازنده و دوربین مناسب، تا توجه به طراحی، عملکرد باتری و ظرفیت ذخیره‌سازی، همه این جزئیات به شما در تصمیم‌گیری هوشمندانه در خرید گوشی موبایل کمک می‌کنند. بنابراین، با ما همراه باشید تا در دنیای بهترین گوشی‌های موبایل، سفری پرماجرا و جذاب را آغاز کنید. این مقاله با ارائه اطلاعات به‌روز و تحلیل دقیق، به شما کمک می‌کند تا با انتخاب هوشمندانه‌تری، بهترین گوشی موبایل را با توجه به نیازها و ترجیحات خود انتخاب کرده و از تجربه‌ای بی‌نظیر در دنیای موبایل لذت ببرید.

گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده و به همین دلیل بهترین گوشی موبایل باید با توجه به بودجه هر فرد انتخاب شود. در این مسیر، بهره‎‌گیری از راهنمای جامع تهیه گوشی های برتر که متناسب با بهترین گوشی های هوشمند بازار ایران تنظیم شده و قصد معرفی گوشی‎‌هایی با بالاترین ارزش خرید را داشته باشد، امری بسیار مهم است. ما لیستی از برترین گوشی‎‌های پیشنهادی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که مجموعه‌‎ای از بهترین مدل های گوشی موجود بازار ایران است.

چه گوشی بخرم؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران در هنگام تهیه یک گوشی خوب از خود می‌پرسند. بازار خرید گوشی‌های هوشمند و صنعت تولید و توسعه آن از جمله‌ بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. مردم جهان و به خصوص ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به ارتقای گوشی‌های شخصی خود داریم.

فهرست مطالب این مقاله:

بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران با قیمت زیر 3 میلیون تومان
بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 3 تا 5 میلیون تومان
بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 5 تا 10 میلیون تومان
بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 10 تا 15 میلیون تومان
بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 15 تا 20 میلیون تومان
برترین گوشی پیشنهادی بازار ایران بالای 20 میلیون تومان
جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این میان با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند اگر قصد خرید یا ارتقای آن را دارید بهتر است نگاهی به مقاله معرفی گوشی های برتر داشته باشید تا همواره از جدیدترین و بهترین گزینه‌های در دسترس برای خرید گوشی هوشمند با قیمت مناسب نسبت به امکانات خود آگاه شوید. اما پیش از تهیه بهترین گوشی لازم است به نکاتی که در این رابطه بیان شده، توجه کنید.

طبیعی است در سال 2023 هم به دنبال یافتن بهترین گوشی بازار باشید یا مشاوره خرید گوشی بخواهید، اینجاست که ما می توانیم با ارائه لیست بهترین گوشی های بازار ایران و مشاوره تخصصی خرید گوشی، به شما کمک کنیم.

در این نوشتار لیستی از گوشی های خوب بازار ایران به همراه معرفی و مشخصات آنها گردآوری شده است تا انتخاب را برای خریداران آسان کند.

گوشی قیمت مناسب

نکته: قیمت‌های درج شده برای هر گوشی بر اساس قیمت روز بازار در تاریخ 01 مهر 1402 ثبت شده است.

نکته: همچنین گوشی‌های سری آیفون 14 به علت عدم رجیستری در ایران به عنوان بهترین گوشی معرفی نشده‌ و در حال حاضر خرید آنها توصیه نمی‌شود.

نکته: در مقاله معرفی گوشی های برتر، امتیازات در نظر گرفته شده برای هر گوشی هوشمند، در قیاس آنها با محصولات هم‌قیمت و هم‌رده است. به عبارت دیگر تلاش شده تا هر گوشی با با محصولات مشابه خود مقایسه شود و پس از آن بهترین گوشی در هر بازه قیمتی انتخاب و به شما عزیزان پیشنهاد شود.


بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران با قیمت زیر 3 میلیون تومان


گوشی Xiaomi Redmi A2 Plus (2GB/32GB)
گوشی شیائومی ردمی آ2 پلاس

قیمت حدود 3 میلیون و 300 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی 

گوشی شیائومی ردمی آ2 پلاس از بهترین گوشی های جهان

در ادامه مطلب مدل بالاترین گوشی جهان باید گفت که گوشی‌های هوشمند شیائومی از مشخصات فنی مناسب بهره برده و قیمتی مقرون به‌ صرفه دارند و در جایگاه یک گوشی خوب، عملکرد کاملاً قابل قبولی را به‌نمایش گذاشته‌اند. یکی از بهترین موبایل های خوب ارزان قیمت این شرکت +Redmi A2 نام دارد که در جایگاه یک گوشی با قیمت مناسب به سخت‌افزار مناسب و قابل قبولی مجهز شده است.

ردمی A2 پلاس شیائومی با طراحی بسیار جذاب مشابه آیفون، یک گوشی سبک تقریباً خوش دست محسوب می‌شود که دارای پردازنده‌ای قدرتمند نسبت به گوشی‌های هم رده خود بوده که برای استفاده های روزانه بسیار مناسب است.

قاب پشتی گوشی هم به صورت طرح دار ایجاد شده تا استفاده از گوشی‌های دارای چرم مصنوعی را برای کاربر تداعی کند. برخلاف سایر گوشی‌های ارزان قیمت، شیائومی ردمی A2 پلاس را به حسگر اثر انگشت مجهز نموده که دقت و سرعت مناسبی دارد.

صفحه‌نمایش IPS گوشی هم توانایی نمایش 269 پیکسل در هر اینچ را دارد که با نرخ نوسازی 60 هرتز همراه شده تا با یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت طرف باشیم. البته کیفیت نمایشگر این گوشی برای تماشای فیلم چندان مناسب نیست. باتری گوشی ردمی A2 پلاس نیز ظرفیت کافی داشته و در بررسی های صورت گرفته توانسته تا دو روز پایداری از خود نشان دهد.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری، یک پردازنده کم مصرف یعنی Helio G36 مدیاتک برترین گوشی ارزان قیمت شیائومی را همراهی می‌کند. در انتها باید گفت که این گوشی برای کارهای روزانه نظیر وب گردی مناسب بوده و می‌توان روی آن به عنوان یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت حساب کرد.

البته در این بازه قیمتی می‌توان گوشی گلکسی A03 Core مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را نیز در نظر داشته و تهیه کرد.

مشخصا گوشی شیائومی ردمی آ2 پلاس یک گوشی خوب


 بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 3 تا 5 میلیون تومان


گوشی Samsung Galaxy A04E (3GB/64GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 04 ای

قیمت: حدود 3 میلیون و 900 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی سامسونگ گلکسی آ 04 ای یکی از بهترین موبایل های جهان

در این بخش از مطلب بهترین گوشی در ایران باید گفت که گلکسی A04E بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون است. اگر قصد خرید بهترین گوشی سامسونگ پایین رده را دارید، حتماً گلکسی A04E را مد نظر قرار دهید. گوشی ارزان قیمت سامسونگ با ابعاد جمع جور خود به عنوان یک گوشی خوش دست وزن مناسبی دارد.

تراشه هشت هسته‌ای هلیو P35، گوشی گلکسی A04E را به عنوان گزینه مناسبی برای کارهای روزمره مانند وب گردی و چک کردن شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. همچنین نمایشگر این گوشی خوب از وضوح 720p برخوردار است. در نتیجه نمی‌توان روی این گوشی برای گیمینگ و تماشای ویدیوهای با کیفیت حساب چندانی باز کرد.

در ادامه مطلب معرفی گوشی مدل بالا جدید به سراغ دوربین این گوشی می‌رویم. با توجه به مشخصات دوربین گلکسی A04E علاقه‌مندان به عکاسی بهتر است به فکر تهیه گوشی دیگر مانند گلکسی F13 باشند. گوشی Galaxy A04E به لطف استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و سخت‌افزار کم مصرف شارژدهی فوق العاده‌ای دارد. همچنین گلکسی A04E با 12 اندروید عرضه شده و می‌توان حداقل دو سال پشتیبانی نرم‌افزاری را برای این گوشی متصور بود.

البته در این بازه قیمت می‌توان یک گوشی از برند شیائومی با نام ردمی 10A را در لیست خرید خود قرار داد.

جدول مشخصات و امتیازات گوشی گلکسی a04e یک گوشی با قیمت مناسب


 بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 5 تا 10 میلیون تومان


گوشی Xiaomi Redmi 12C (4GB/128GB)
گوشی شیائومی ردمی 12 سی 

قیمت: حدود 5 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی شیائومی ردمی 12 سی بالاترین مدل گوشی

گوشی‌های برند ردمی در زمره محصولات مقرون به صرفه بازار قرار می‌گیرند. مشخصات فنی مناسب و قابل قبول در کنار عملکرد خوبی که گوشی‌های برند ردمی از خود به جای گذاشته‌اند، راه را برای عرضه دستگاه‌های جدیدتر مانند ردمی 12C هموار کرده است.

یکی از بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون که فروش فوق‌العاده‌ای در بازارهای جهانی داشته، گوشی ردمی ۱2C است که از تراشه‌ بهینه و نسبتاً توانمند مدیاتک Helio G85 بهره می‌برد تا برای انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک یکی از بهترین گزینه‌ها به‌حساب بیاید.

یکی از بهترین موبایل های شیائومی به نمایشگر LCD با رزولوشن اچ‌دی مجهز شده که گوریلا گلس از آن در برابر خط و خش محافظت می‌کند. این نمایشگر نرخ نوسازی 6۰ هرتزی را ارائه کرده تا کاربرانی را که به دنبال  گوشی خوب ارزان قیمت هستند به سراغ ردمی ۱2C بروند.

همچنین استفاده از سنسور 50 مگاپیکسلی در برترین گوشی شیائومی موجب شده تا کاربران هیچ گونه کم و کسری در رابطه با قابلیت های عکاسی این گوشی حس نکنند. در نهایت باید به حضور یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که به لطف آن می‌توان ۱۵۸ ساعت بدون وقفه با گوشی به موسیقی گوش داد. در انتهای این بخش از مطلب معرفی گوشی های برتر باید گفت که اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستید بهتر است روی ردمی ۱2C به عنوان گوشی قیمت مناسب حساب باز کنید.

البته در این بازه قیمت می‌توان گوشی دیگری از برند سامسونگ با نام موتو G22 را مدنظر قرار داد.

جدول مشخصات و امتیازات گوشی شیائومی ردمی 12 سی


گوشی Samsung Galaxy A14 5G (4GB/64GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 14 فایوجی

قیمت: حدود 5 میلیون 800 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی سامسونگ گلکسی آ 14 فایوجی بهترین مدل گوشی

یک دستگاه خوب که قصد معرفی آن را داریم، گلکسی A14 سامسونگ است که یکی از بهترین گوشی های زیر 6 میلیون تومان موجود در بازار محسوب می‌شود و با حسگر انگشت بر روی دکمه پاور گوشی و دوربین چهارگانه روانه بازار شده است.

اگر چه محصول مورد اشاره یک گوشی مدل بالا محسوب نمی‌شود اما این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن نمایشگر باکیفیت PLS LCD و دوربین‌هایی با امکانات بالا مشهور هستند. مضاف بر این سامسونگ تلاش کرده است حاشیه‌های برترین گوشی ارزان قیمت خود را تا حد امکان کم کند.

قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک بوده و قاب جلویی را شیشه پوشانده که جلوه‌ زیبایی به گوشی داده است. ابعاد نمایشگر استفاده‌ شده در این گوشی برابر 6.6 اینچ بوده که با رزولوشن FHD و نرخ تازه سازی 90 هرتز همراه شده است تا گلکسی A14 حداقل خواسته‌های گیمرها را برآورده کند.

این صفحه‌نمایش توانایی نمایش 400 پیکسل در هر اینچ را دارد تا بتوان از گلکسی A14 برای گیمینگ و تماشای ویدیو بهره برد. علاوه بر این سامسونگ برای گوشی Galaxy A14 تراشه اگزینوس 1330 را برگزیده که به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

این تراشه برای اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدیو کاملاً مناسب است. پردازنده گرافیکی Mali-G68 هم از پس اجرای بازی‌های معمولی به خوبی بر می‌آید.

دوربین اصلی گلکسی A14 یک سنسور 50 مگاپیکسلی بوده که در کنار دو سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع تشخیص عمق و ماکرو بر روی قاب پشتی این گوشی قرار دارند. بنابراین می‌توان برای عکاسی تا حدودی روی این گوشی حساب باز کرد.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد محسوب می‌شود تا کاربران نگران اتمام شارژ گوشی نباشند.

امتیاز گوشی سامسونگ گلکسی A14 یکی از بهترین گوشی های موبایل


گوشی Xiaomi Poco M5s (4GB/128GB)
گوشی شیائومی پوکو ام 5 اس

قیمت حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی شیائومی پوکو ام 5 اس بهترین گوشی رنج پنج میلیون

پوکو M5s بهترین گوشی زیر ۷ میلیون است که به نمایشگر AMOLED با وضوح 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده و نرخ نوسازی آن 90 هرتز و حداکثر روشنایی آن به 700 نیت می رسد. این یعنی با یک گوشی ارزان قیمت گیمینگ طرف هستیم که دارای نمایشگر با کیفیتی است.

صفحه نمایش این گوشی خوب دارای محافظ گوریلا گلس بوده و برای کار در زیر نور خورشید توصیه نمی‌شود. پوکو M5s دارای گواهی IP53 مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است تا خیالتان از بابت خیس شدن گوشی راحت باشد.

یکی از موبایل های برتر شیائومی دارای Helio G95 مدیاتک با فناوری شش نانومتری بوده که از قدرت مناسبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها برخوردار است. با وجود مجموعه دوربین های پوکو M5s شامل یک سنسور 64 مگاپیکسل خیالتان بابت ثبت عکس های باکیفیت حتی در هنگام تاریکی شب راحت باشد.

اسپیکر استریو توانمند این گوشی هم صدای فوق العاده ای را ایجاد کرده تا علاوه بر گیمینگ بتوان از پوکو M5s برای تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی نیز استفاده کرد. در ادامه مطلب معرفی گوشی های برتر باید بگوییم که ظرفیت باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت بوده تا ساعت ها جوابگوی نیاز کاربران است البته پوکو M5s به کمک شارژر 33 وات، در کمتر از یک ساعت شارژ می‌شود تا بتوان همیشه و همه جا از این گوشی بهره برد.

گوشی پوکو M5s شیائومی در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد که می‌توانید با آن کارهای روزمره خود مانند تماشای فیلم و وب گردی را انجام دهید همچنین برای بازی و کارهای سنگین هم می توان تا حدودی روی گوشی مذکور حساب باز کرد.

جدول مشخصات و امتیازات گوشی پوکو M5s


گوشی Xiaomi Redmi Note 12 (8GB/128GB)
گوشی شیائومی ردمی نوت 12

قیمت: حدود 7 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی 

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 بهترین گوشی های 2023 با قیمت

ردمی نوت 12، بهترین موبایل شیائومی زیر 9 میلیون است که مشخصات بسیار جذابی را با یک قیمت بسیار خوب و رقابتی ارائه می‌دهد تا به سختی بتوان رقیب شایسته‌ای برای آن در این بازه‌ قیمتی پیدا کرد.

این گوشی 188 گرمی به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی ساخته شده و 8 میلی متر ضخامت دارد. بنابراین می‌توان روی نوت 12 به عنوان یک گوشی خوش دست و سبک وزن حساب کرد.

شیائومی برای محافظت از شیشه جلویی و پشتی برترین گوشی خود از گوریلاگلس 5 استفاده کرده است که می‌تواند توانایی خوبی به ردمی نوت 12 در برابر ضربه و خط و خش ببخشد. سازنده چینی، این گوشی میان‌رده خود را به گواهی IP53 نیز مجهز کرده تا نگرانی کاربران درباره خیس شدن این گوشی برطرف شود.

در بخش نمایشگر یکی از بهترین گوشی های شیائومی شاهد نمایشگر 6.67 اینچی از نوع امولد هستیم که رزولوشن FHD+ دارد و تراکم پیکسلی 395 را ارائه می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش به 1200 نیت می‌رسد تا نوت 12 را در رده گوشی های پرچم‌دار قرار دهد.

این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10 هم پشتیبانی کرده که باعث می‌شود شاهد نمایش محتوای بصری با کیفیت فوق العاده باشیم. همین امر ردمی نوت 12 را به گزینه‌ای مناسب برای گیمرها تبدیل کرده است.

ردمی نوت 12 از تراشه‌ 6 نانومتری اسنپدراگون 4 نسل 1 قدرت می‌گیرد تا از پس اجرای بیشتر برنامه ها و بازی های نسبتاً سنگین برآید. یکی دیگر از بخش‌هایی که شیائومی برای این دستگاه سنگ تمام گذاشته است بخش دوربین است، جایی که برای دوربین اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی در نظر گرفته تا بتوان روی این گوشی برای عکاسی و فیلم برداری نیز حساب ویژه‌ای باز کرد.

دوربین سلفی این گوشی خوب در حد 9 میلیون هم سنسوری 16 مگاپیکسلی بوده و در آخر هم باتری 5020 میلی آمپر ساعتی این محصول وظیفه دارد تا انرژی مورد نیاز ردمی نوت 12 را تأمین کند. این باتری از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا با سرعت مناسبی بتوانید بهترین گوشی شیائومی زیر 9 میلیون را شارژ کنید. 

جدول مشخصات و امتیازات گوشی شیائومی ردمی نوت 12


گوشی Samsung Galaxy A24 (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 24

قیمت: حدود 8 میلیون و 800 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی سامسونگ گلکسی آ 24 بهترین گوشی در هر بازه قیمتی

گوشی گلکسی A24 سامسونگ یکی از بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان موجود در بازار محسوب می‌شود که با مشخصات مناسب برای عکاسی و گیمینگ روانه بازار شده است. همچنین این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن نمایشگر باکیفیت Super AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز مشهور هستند که خبر خوبی برای گیمرها محسوب می‌شود.

مضاف بر این سامسونگ تلاش کرده است حاشیه‌های این گوشی خوب را تا حد امکان کم کند. قاب پشتی این گوشی لمسی خارجی از جنس پلاستیک بوده و قاب جلویی را شیشه پوشانده که جلوه‌ زیبایی به گوشی داده است. ابعاد نمایشگر استفاده‌ شده در این گوشی برابر 6.5 اینچ با رزولوشن +FHD که گلکسی A24 را در زمره گوشی های خوش دست قرار می‌دهد.

این صفحه‌نمایش با شیشه گوریلا گلس 5 محافظت شده و توانایی نمایش 396 پیکسل در هر اینچ را دارد تا گیمرها بتوانند روی امکانات دستگاه حساب کنند. سامسونگ برای گوشی Galaxy A24 تراشه Helio G99 را برگزیده که به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

این تراشه برای اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدیو کاملاً مناسب است. پردازنده گرافیکی Mali-G57 هم از پس اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین به خوبی بر می‌آید.

دوربین اصلی گلکسی A24 یک سنسور 50 مگاپیکسلی بوده که در کنار سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع فوق‌عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو بر روی قاب پشتی این گوشی قرار دارند که برای عکاسی مناسب هستند. البته عکاسان حرفه‌ای باید به سراغ مدل های پرچم‌دار بروند.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی بهترین موبایل سامسونگ به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی خیال گیمرها را بابت شارژدهی گوشی راحت می‌کند.

همچنین در ادامه مطلب معرفی گوشی های برتر می‌توان گوشی ردمی نوت 12S را به عنوان جایگزینی مناسب با تراشه هلیو G96 و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفت.

امتیاز گوشی سامسونگ گلکسی A24


 بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 10 تا 15 میلیون تومان


گوشی Samsung Galaxy A34 5G (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ 34 فایوجی

قیمت: حدود 10 میلیون 300 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی سامسونگ گلکسی آ 34 فایوجی بهترین گوشی بازار

یک دستگاه خوب که در ادامه قصد معرفی آن را داریم، گلکسی A34 سامسونگ است که یکی از بهترین گوشی های میان‌رده موجود در بازار محسوب می‌شود. سامسونگ گلکسی A34 در نگاه اول شما را به یاد گوشی‌های گلکسی سری S می‌اندازد و ظاهر گوشی‌های میان‌رده کره‌ای‌ها تا حدود زیادی شبیه به ظاهر گوشی‌های پرچم‌دار است.

در کل صفحه نمایش AMOLED کیفیت خیلی خوبی دارد و برای تماشای فیلم و ویدیو مناسب است. نرخ تازه سازی آن 120 هرتز است و این یعنی شما به راحتی می‌توانید روی صفحه نمایش اسکرول کنید. در مورد روشنایی نیز باید گفت در این مدل، تا 1000 نیت افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید به راحتی در محیط‌های خیلی روشن نیز از گوشی بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

سامسونگ برای گوشی Galaxy A34 تراشه Dimensity 1080 را برگزیده که به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. با توجه به این مشخصات باید گفت که در استفاده معمولی و روزمره همه چیز به خوبی اجرا می‌شود و هیچ مشکل خاصی دیده نمی‌شود. بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا هم بدون مشکل خاصی و با جزئیات مناسب و فریم خوب اجرا می‌شوند و در استفاده طولانی مدت هم افت فریم خیلی شدیدی دیده نمی‌شود.

دوربین اصلی گلکسی A13 یک سنسور 48 مگاپیکسلی بوده که در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق‌عریض و سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو بر روی قاب پشتی این گوشی قرار دارند. بنابراین می‌توان روی این گوشی برای عکاسی حساب باز کرد اما حرفه‌ای ها بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگری بروند.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی بهترین موبایل سامسونگ به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB-C و حسگر اثر انگشت بر روی لبه گوشی از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد محسوب می‌شود.

امتیاز گوشی سامسونگ گلکسی A34


گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro (8GB/256GB)
گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو

قیمت: حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی 

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو مدل بالاترین گوشی جهان

سری نوت 12 گوشی‌های هوشمند شیائومی با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و البته قدرتمند روانه بازار شدند. گوشی ردمی نوت 12 پرو با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های میان‌رده‌ شیائومی است که به نسبت دیگر اعضای این خانواده قیمت بیشتری دارد.

این گوشی خوب در نمای روبه‌رویی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.67 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع امولد که توانایی نمایش 395 پیکسل در هر اینچ را دارد مجهز شده است. صفحه‌نمایشی که از جمله ویژگی‌های آن می‌توانیم به نرخ بروزرسانی 120 هرتز و روشنایی 900 نیت اشاره کنیم. در واقع با داشتن این گوشی هر آنچه که از یک نمایشگر با کیفیت برای گیم و تماشای ویدیو انتظار دارید، در اختیار شماست.

تراشه‌ استفاده شده در بطن این محصول Dimensity 1080 است که به همراه 8 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. تراشه‌ گرافیکی Mali-G68 MC4 هم عملکرد خوبی در پخش ویدیو و اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین دارد.

در نمای پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض با زاویه دید 120 درجه و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو، سنسورهای دوربین سه‌گانه مدل بالاترین گوشی شیائومی را تشکیل می‌دهند. یک دوربین 16 مگاپیکسلی هم وظیفه ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد. علاقه مندان به عکاسی می‌توانند روی قدرت دوربین ردمی نوت 12 پرو حساب ویژه‌ای باز کنند.

در انتها باید گفت که با داشتن باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان 67 وات دیگر هیچ حرف و حدیثی بابت شارژدهی برترین گوشی شیائومی باقی نمی‌ماند.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو بهترین موبایل - گوشی های خوب


گوشی Xiaomi Poco X5 Pro (8GB/256GB)
گوشی شیائومی پوکو ایکس 5 پرو

قیمت: حدود 13 میلیون و 300 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی شیائومی پوکو ایکس 5 پرو بهترین گوشی پوکو با سیزده میلیون

بهترین گوشی رنج 14 میلیون تومان شیائومی از نظر باتری گوشی پوکو X5 پرو است که با وجود داشتن قیمت مناسب، طراحی آن در مقایسه با سایر پرچم‌داران کمی جذاب‌تر شده است. این گوشی با نمایشگر تخت ۶.۶۷ اینچی از جنس AMOLED عرضه شده که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و تصاویر را با وضوح Full HD + (2400×۱۰۸۰) به کاربران نشان می‌دهد.

از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری، گوشی هوشمند پوکو X5 پرو حرف‌های زیادی برای زدن دارد. این گوشی میان‌رده با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G قادر است از پس تمام امورات سبک و سنگین کاربران به خوبی بربیاید. این موضوع یعنی، شما می‌توانید از این گوشی برای انجام جدیدترین بازی‌های روز دنیا نیز استفاده کنید و از این بابت هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

سیستم دوربین پوکو X5 پرو متشکل از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی، کیفیت بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها به طبیعی‌ترین حالت ممکن به چشم می‌خورند.

پوکو X5 پرو از یک باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند که شارژدهی بسیار خوبی دارد. این گوشی هوشمند میان‌رده همچنین سرعت شارژ ۶۷ وات را ارائه می‌دهد که در نوع خودش یکی از بهترین‌هاست. این شارژر در عرض ۲۴ دقیقه می‌تواند، پوکو X5 پرو را از درصد شارژ ۰ به درصد شارژ ۵۰ برساند.

جدول مشخصات گوشی پوکو ایکس 5 پرو


گوشی Samsung Galaxy A54 (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ54

قیمت: حدود 14 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی 

گوشی سامسونگ گلکسی آ54 بهترین گوشی در جهان

گوشی موبایل گلکسی A54 یکی از ارزان‌ترین و گوشی های برتر میان‌رده سامسونگ در بازار است که با مشخصات قدرتمند خود، انتخاب مناسبی برای کاربران میان‌رده پسند محسوب می‌شود.

گوشیگلکسی  A54 به نمایشگر Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز شده و با توجه به پوشش شیشه‌ای دستگاه در هر دو سمت پشت و جلو، می‌توان گفت که با یک دستگاه زیبا و جذاب روبرو هستیم و ظاهر خاص این گوشی خوب حس و حال یک گوشی گیمینگ قدرتمند را به کاربر القا می‌کند.

تراشه اگزینوس 1380 که در بطن گوشی کارسازی شده و به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، قدرت فوق العاده‌ای را در اختیار گیمرها برای اجرای روان بازی‌ها قرار می‌دهد. با در دست گرفتن این گوشی حس و حال یک پرچم‌دار، آن هم از نوع کره‌ای به شما منتقل می‌شود.

دوربین اصلی این مدل یک سنسور 50 مگاپیکسلی است که در کنار یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو بر روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند تا این محصول به گزینه مناسبی برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز تبدیل شود.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در ناچ نمایشگر این گوشی های مدل بالا به کار گرفته شده است تا با خیالی راحت بتوان سلفی‌های با کیفیتی را برای شبکه های اجتماعی ثبت کرد. با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم می‌توان تا ساعت‌ها به انجام بازی پرداخت بدون آنکه نگران شارژدهی گوشی بود. در انتها می‌توان گفت که گلکسی A54 برای علاقهمندان به یک گوشی گیمینگ میانرده با سخت‌افزار قدرتمند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی آ54 از بهترین گوشی های جهان


گوشی Motorola Edge 30 5G (8GB/256GB)
گوشی موتورولا اج 30

قیمت حدود 14 میلیون و 900 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی موتورولا اج 30 بهترین گوشی تا 17 میلیون

گوشی موتورولا Edge 30 یک محصول میان‌رده در لباس پرچم‌دار بوده و به نمایشگری ۶.5 اینچی اولد با وضوح 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی آن برابر 405 پیکسل در هر اینچ است.

در بخش دوربین هم با یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید روبرو هستیم که با سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض همراه شده علاوه بر این دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را داشته و سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K است.

در بخش سخت‌افزاری هم گوشی موتورولا Edge 30 به تراشه اسنپدراگون 778G+ 5G مجهز شده که علاوه بر عملکرد بسیار خوب این گوشی زیر بیست میلیون در بازی‌های سنگین، از شبکه‌ 5G هم پشتیبانی می‌کند. این تراشه با 8 گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین موتورولا یک باتری 4020 میلی‌آمپر ساعتی را به همراه یک شارژر 33 وات برای گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است.

در نهایت باید گفت که با یکی از پرارزش‌ترین و بهترین گوشی های حال حاضر بازار ایران روبرو هستیم که از همه جهات یک محصول همه چیز تمام بوده و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی باشد که گوشی تا ۲۰ میلیون با برند خاص و مشخصات رده بالا می‌خواهند.

جدول مشخصات و امتیازات گوشی موتورولا اج 30


 بهترین گوشی پیشنهادی بازار ایران از 15 تا 20 میلیون تومان


گوشی Xiaomi 13 Lite (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 13 لایت

قیمت: حدود 16 میلیون 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی شیائومی 13 لایت بهترین گوشی تا قیمت ۱۶ میلیون

بهترین مدل گوشی چینی با قیمت مناسب، شیائومی 13 لایت است که با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده، در دسته گوشی‌های هوشمند سطح بالای بازار قرار می‌گیرد. در واقع طراحی برترین گوشی شیائومی نشان از آن دارد که با دستگاه هوشمند قدرتمند و بسیار باکیفیتی روبه‌رو هستیم.

جدیدترین گوشی شیائومی به صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت با ابعاد 6.55 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع AMOLED مجهز شده است. توانایی نمایش 402 پیکسل در هر اینچ نشان‌دهنده استفاده شیائومی از یک نمایشگر تمام عیار گیمینگ برای گوشی شیائومی 13 لایت است.

بر روی قاب پشتی گوشی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو قرار دارد تا علاقه مندان به عکاسی بتوانند روی این گوشی خوش دست برای عکاسی و فیلم‌برداری حساب کنند.

حضور پردازنده قدرتمند Snapdragon 7 Gen 1 کوالکام هم سبب شده تا بتوانید جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنید و از گیم‌پلی آن لذت ببرید. شیائومی 13 لایت به عنوان بهترین موبایل زیر 17 میلیون به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و شارژر قدرتمند با توان 67 وات، توانایی شارژ این گوشی را در مدت زمان کوتاه 40 دقیقه دارد.

جدول مشخصات و امتیاز گوشی شیائومی 13 لایت


گوشی Xiaomi Poco F5 (8GB/256GB)
گوشی شیائومی پوکو اف 5

قیمت: حدود 17 میلیون 700 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی شیائومی پوکو اف 5 تصویر گوشی پوکو F5

گوشی پوکو F5 از یک نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است تا خوره های بازی روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنند. پشت و روی بدنه این موبایل از جنس پلاستیک بوده و محافظت از نمایشگر دستگاه را گوریلا گلس 5 بر عهده دارد و طراحی آن حس و حال گیمینگ را به کاربر منتقل می‌کند.

در ادامه راهنمای خرید بهترین گوشی به بخش دوربین گوشی پوکو F5 می‌پردازیم که شامل دوربین اصلی عریض 64 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو است. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی عریض استفاده کرده است. این یعنی با یک دستگاه همه فن حریف طرف هستیم که علاوه بر گیمینگ از قابلیت های بالایی در فیلم برداری و عکاسی برخوردار است.

گوشی پوکو F5 در بخش پردازشی از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 بهره می‌برد که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده و یکی از قدرتمندترین چیپست‌ها در اجرای بازی ها و برنامه‌های سنگین است. همچنین شاهد یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع 67 وات هستیم که به لطف تراشه کم مصرف گوشی به این زودی‌ها خالی نخواهد شد.

بنا بر ادعای شیائومی شارژر سریع این گوشی مدل بالا قادر است تا باتری آن را تنها در عرض 46 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند. با توجه به قیمت گوشی پوکو اف 5 می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 دانست که در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار ظاهر شده است.

جدول مشخصات و امتیازات گوشی پوکو اف5


گوشی Xiaomi 12 (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 12

قیمت: حدود 19 میلیون و 800 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی شیائومی 12 پیشرفته ترین گوشی دنیا

شیائومی ۱۲ یکی از جذاب‌ترین و بهترین گوشی های شیائومی است که به تازگی وارد بازار شده است. Xiaomi 12 به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی به نمایشگر ۶.۲۸ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است که یک حسگر اثر انگشت در زیر آن قرار گرفته و لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد. بنابراین می‌توان از بهترین موبایل شیائومی در هر شرایطی برای گیمینگ استفاده کرد و بابت لیز خوردن و افتادن گوشی نگران نبود.

این نمایشگر روشنایی ۱۱۰۰ نیت را ارائه کرده و از Dolby Vision و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که به واسطه آن‌ها می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد. با این مشخصات می توان از شیائومی 12 برای تماشای محتوای تصویری حتی در زیر نور آفتاب استفاده کرد.

جدیدترین گوشی های شیائومی در سال 2023 از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد که در حال حاضر یکی از توانمندترین تراشه های اندرویدی نیز هست. این تراشه را ۸ یا ۱۲ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 همراهی می‌کنند تا شیائومی 12 از پس اجرای هر بازی یا برنامه‌ای برآید.

بر روی قاب پشتی این گوشی جدید شیائومی 2023 سه دوربین قرار گرفته که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو با لنز ۵۰ میلی‌متری می‌شود. اما در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی باکیفیت ۳۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری قرار گرفته که کیفیت بسیار عالی دارد. شیائومی 12 با دوربین های عالی خود یک گزینه مناسب برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود.

بلندگوهای استریو شیائومی 12 از برند Harman/Kardon بوده که صدای فراگیری را ایجاد کرده تا بتوان روی گوشی برای تماشای ویدیو و گیمینگ حساب ویژه‌ای باز کرد. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی 13 شما را ناامید نخواهد کرد و شارژر با توان ۶۷ واتی در عرض تنها ۳۹ دقیقه باتری را شارژ می‌کند.

اما برخلاف دیگر گوشی‌های شیائومی، گوشی Xiaomi 12 می‌تواند از شارژ پرسرعت بی‌سیم نیز پشتیبانی کند و با توان ۵۰ وات در عرض تنها ۵۳ دقیقه به شارژ کامل برسد. سرعتی که بسیاری از گوشی‌های بازار حتی با شارژ سیمی هم قادر به ارائه آن نیستند.

در انتهای این بخش از مطلب معرفی گوشی های برتر باید بگوییم که اگر موفق به تهیه این گوشی نشدید، می‌توانید در این محدوده قیمتی به دنبال گوشی شیائومی بلک شارک 5 باشید.

بهترین گوشی های دنیا - بهترین گوشی های بازار


 برترین گوشی پیشنهادی بازار ایران بالای 20 میلیون تومان


گوشی Xiaomi Poco F5 Pro (12GB/512GB)
گوشی شیائومی پوکو اف 5 پرو

قیمت: حدود 23 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی شیائومی پوکو اف 5 پرو گوشی خفن

 گوشی پوکو F5 Pro یکی از بهترین گوشی های دنیا محسوب می‌شود که از یک نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است تا خوره های بازی روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنند. پشت و روی بدنه این موبایل های برتر شیائومی از جنس شیشه بوده که جاذب اثر انگشت است. محافظت از نمایشگر دستگاه را گوریلا گلس 5 بر عهده دارد و طراحی آن حس و حال گیمینگ را به کاربر منتقل می‌کند.

در ادامه به بخش دوربین گوشی پوکو F5 Pro می‌پردازیم که شامل دوربین اصلی عریض 64 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو است. شیائومی برای دوربین سلفی یکی از برترین گوشی های 2023 شیائومی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی عریض استفاده کرده است. این یعنی با یک دستگاه همه فن حریف طرف هستیم که علاوه بر گیمینگ از قابلیت های بالایی در فیلم برداری و عکاسی برخوردار است.

گوشی پوکو F5 Pro در بخش پردازشی از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده و یکی از قدرتمندترین چیپست‌ها در اجرای بازی ها و برنامه‌های سنگین است. همچنین شاهد یک باتری قدرتمند 5160 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع 67 وات هستیم که به لطف تراشه کم مصرف گوشی به این زودی‌ها خالی نخواهد شد.

بنا بر ادعای شیائومی شارژر سریع این  گوشی خفن قادر است تا باتری آن را تنها در عرض 15 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند. با توجه به قیمت گوشی پوکو اف 5 پرو می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 دانست که در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار ظاهر شده است.

جدول مشخصات و امتیازات گوشی پوکو اف 5 پرو


گوشی Motorola Edge 30 Pro (12GB/256GB)
گوشی موتورولا اج 30 پرو

قیمت: حدود 29 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی 

گوشی موتورولا اج 30 پرو گوشی مدل بالا جدید

موتورولا این اواخر گوشی‌های قاتل پرچم‌دار با قیمت بسیار مناسب را روانه بازار کرده است. موتورولا اج 30 پرو جدیدترین دستگاه این شرکت محسوب می‌شود که هر کاربری را از داشتن گوشی پرچم‌دار بی نیاز می‌کند.

این گوشی با ابعاد جمع و جور و وزن سبک خود دستگاه خوش دستی محسوب می‌شود. موتورولا گوشی پرچم‌دار خود را با شیشه گوریلا گلس پوشانده که می‌تواند اثر انگشت را به خود جذب کند.

نمایشگر اولد با نرخ نوسازی 144 هرتز، گوشی موتورولا Edge 30 Pro را به گزینه بسیار مناسبی برای گیمرها تبدیل کرده است. همچنین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 این گوشی از پس اجرای هر بازی برآمده و به لطف فناوری ساخت 4 نانومتری شاهد کاهش دمای گوشی در هنگام اجرای بازی هستیم.

موتورولا در زمینه دوربین برای گوشی خود سنگ تمام گذاشته و از سنسورهای قدرتمندی استفاده کرده تا Edge 30 Pro را به گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل کند.

پشتیبانی از آخرین نسل شبکه‌های ارتباطی نظیر 5G، گوشی موتورولا Edge 30 Pro را در زمره پرچم‌داران بازار قرار داده است. باتری 4800 میلی آمپر ساعتی با شارژر 68 واتی در عرض 35 دقیقه شارژ شده و تا یک روز دوام می‌آورد. اگر به دنبال بهترین موبایل همه چیز تمام با قیمت مناسب می‌گردید، به سراغ Edge 30 Pro بروید.

مشخصات گوشی موتورولا اج 30 پرو بهترین موبایل - گوشی های خوب


گوشی Xiaomi 12T Pro (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 12 تی پرو

قیمت: حدود 32 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی شیائومی 12 تی پرو بهترین گوشی در دنیا

در میان‌ گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار شیائومی، شاهد رونمایی از گوشی‌های هوشمندی هستیم که به نسبت پرچم‌داران قیمت ارزان‌تری داشته اما امکانات آنها در حد و اندازه گوشی‌های پرچم‌دار است.

گوشی شیائومی 12T Pro را می‌توان بهترین گوشی پرچم‌دار با قیمت مناسب دانست که از یک نمایشگر AMOLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است.

پشت و روی بدنه گوشی خوب از جنش شیشه بوده و محافظت از نمایشگر دستگاه را فریم پلاستیکی به همراه محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس بر عهده دارد. در بخش دوربین نیز گوشی شیائومی 12T Pro از دوربین اصلی عریض 200 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی مدل بالا از یک سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

در بخش پردازشی، شیائومی 12T Pro از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد. همچنین شاهد یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع قدرتمند 120 وات هستیم.

در انتهای این بخش از مطلب معرفی گوشی های برتر اگر موفق به تهیه این گوشی نشدید، می‌توانید در این محدوده قیمتی به دنبال گوشی شیائومی12 پرو باشید.

مشخصات گوشی شیائومی 12 تی پرو از بهترین گوشی های دنیا - بهترین گوشی های بازار


گوشی  Xiaomi 13 5G (12GB/256GB)
گوشی شیائومی 13 فایوجی

قیمت حدود 37 میلیون و 800 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی های بازار تا 50 میلیون

گوشی شیائومی 13 یک قاتل پرچم‌دار محسوب می‌شود که با قیمت بالای خود به نمایشگری ۶.36 اینچی AMOLED با وضوح 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی آن برابر 414 پیکسل در هر اینچ است. در واقع می‌توان گفت که با یک نمایشگر بسیار با کیفیت روبرو هستیم که باب میل گیمرها خواهد بود.

در بخش دوربین هم با یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید روبرو هستیم که با سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو همراه شده علاوه بر این دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 8K را داشته و سنسور 32 مگاپیکسلی دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 1080p است.

در بخش سخت‌افزاری هم گوشی شیائومی 13 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده که علاوه بر عملکرد بسیار خوب بهترین گوشی شیائومی در بازی‌های سنگین، از شبکه‌ 5G هم پشتیبانی می‌کند و با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین شیائومی یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی را به همراه شارژر  67 وات برای بهترین گوشی خود در نظر گرفته است.

جدول امتیازات و مشخصات گوشی شیائومی 13


گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra 5G (12GB/256GB)
گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا 5جی

قیمت: حدود 50 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا 5جی عکس بهترین گوشی جهان

گلکسی S23 Ultra بهترین موبایل جهان در سیستم عامل اندروید محسوب شده که با اتکا به تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ و سریع، میزان کافی حافظه رم و باتری قدرتمند عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد.

کهکشانی جدید سامسونگ تفاوت ظاهری اندکی با نسل قبل دارد، اما در عوض حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید کره‌ای‌ها بهره می‌گیرد و قدرت پردازشی‌ خود را از نسخه‌ اورکلاک‌شده‌ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تامین می‌کند و آمده تا قواعد بازی را تغییر دهد.

نمایشگر این گوشی تراکم عالی ۵۰۰ پیکسل‌ بر اینچ را به نمایش می‌گذارد و با روشنایی خیره کننده خود کاربران را در زیر نور آفتاب تنها نمی‌گذارد. سامسونگ پنل‌های شیشه‌ای جلو و پشت گوشی را به گوریلا گلس ویکتوس ۲ ارتقا داده‌ تا در مقابل ضربات مقاوم باشد. همچنین برترین گوشی سامسونگ گواهی IP68 را کسب کرده و بنابراین نگرانی بابت افتادن گوشی درون آب نداشته باشید.

همچنین داشتن یکی از بهترین ترکیب دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، قلم استایلوس با تأخیر بسیار کم و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌های دیگر بهترین گوشی مخصوص بازی سامسونگ است. 

خفن ترین گوشی دنیا، یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد که با فناوری ساخت ۴ نانومتری ساخته شده است. پردازنده قدرتمند این گوشی از پس اجرای هر بازی برمی‌آید. گلکسی اس ۲۳ اولترا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، در بهترین حالت با استفاده از شارژ سیمی ۴۵ وات به حدود یک‌ساعت زمان نیاز دارد.

دوربین اصلی بالاترین گوشی سامسونگ از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی HP2 سامسونگ استفاده می‌کند که عملکرد فوق‌العاده‌ای را هنگام عکاسی در شب از خود نشان داده است. به صورت خلاصه باید گفت که گلکسی S23 اولترا یک گوشی همه چیز تمام است که تنها عیب آن در قیمت بالای گوشی خلاصه می‌شود.

در انتهای این بخش از مطلب معرفی گوشی های برتر به صورت خلاصه باید گفت که گلکسی S23 اولترا یکی از بهترین گوشی های جهان است که تنها عیب آن در قیمت بالای گوشی خلاصه می‌شود.

مشخصات گوشی سامسونگ Samsung Galaxy S23 Ultra 5G (12GB/256GB) - بهترین مدل گوشی


گوشی Apple iPhone 13 (4GB/256GB)
گوشی اپل آیفون 13

قیمت: حدود 53 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی آیفون Apple iPhone 13 (4GB/256GB) - بهترین موبایل جهان - مدل بالاترین گوشی

آیفون 13 یکی از بهترین موبایل های اپل و آخرین پرچم‌دار این شرکت بوده که با چند ویژگی جدید و دوربین دوگانه روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون 13 به پنل 6.1 اینچی Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر ارائه کند. نمایشگر 6.1 اینچی گوشی وضوح بسیار بالایی دارد و تراکم پیکسلی آن حدود 460 پیکسل در هر اینچ مربع بوده و امکان شارژ بی‌سیم باتری در این گوشی مهیا است.

با توجه به فناوری‌های مورد استفاده، در ادامه باید گفت که روکش سرامیکی نمایشگر بهترین گوشی آیفون، انقلابی در محافظت از نمایشگرها به حساب می‌آید. اتصال به شبکه 5G و تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

از نظر سخت‌افزاری هم بهترین گوشی های آیفون از تراشه جدید A15 بهره می‌برد تا بتواند علاوه بر پردازش‌های معمولی، از کارهای سطح بالا مانند قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی نیز پشتیبانی کند.

در بخش عکاسی نیز با کیفیت بسیار بالای محصولات سری آیفون 13 روبرو هستیم. آیفون 13 محصولی کامل و مناسب بوده و بهترین موبایل اپل برای بازی محسوب می‌شود که می‎تواند گزینه‎ای جالب توجه برای علاقه‎ مندان به برند اپل مطرح شود؛ دستگاهی که تجربه کاربر از دنیای گوشی‎ های iOS را متحول کرده و می‎ تواند بسیار قدرتمند و کارآمد باشد.

گوشی اپل آیفون مشخصات 13 - بهترین گوشی های دنیا - پیشرفته ترین گوشی دنیا


گوشی Apple iPhone 13 Pro Max (6GB/256GB)
گوشی اپل آیفون 13 پرومکس

قیمت: حدود 83 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

عکس گوشی Apple iPhone 13 Pro Max (6GB/256GB) - عکس بهترین گوشی جهان

آیفون 13 پرو مکس بدون شک بهترین گوشی اپل، پیشرفته ترین و قدرتمندترین عضو خانواده سری 13 محسوب می‌شود.بهترین موبایل آیفون از نظر باتری از منظر طراحی تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته و تنها این بار اپل از ناچ با عرض کمتری نسبت به نسل قبلی روانه بازار شده است.

بدنه این گوشی به لطف استفاده از روکش سرامیکی مقاوم تر شده و مقاومت این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مثال زدنی است. آیفون 13 پرو مکس به عنوان قوی ترین گوشی جهان از نظر پردازنده به نمایشگری 6.7 اینچی با رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل مجهز شده و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی متغیر تا 120 هرتز را دارد که بدون شک می‌تواند نمایش روان‌تر و به مراتب باکیفیت‌تری نسبت نسل‌های قبلی ارائه دهد.

این نمایشگر توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1200 نیت دارد که همین امر سبب می شود تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوبی را از آن شاهد باشیم.

یکی از این پیشرفت‌های مهم افزایش ۷۰ درصدی طول عمر باتری درمقایسه‌با نسل های قبلی است که به‌لطف تراشه‌ بهینه و فناوری ProMotion ممکن شده است. همچنین، نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی حالا پویا شده و براساس گفته‌های اپل، آیفون ۱۳ پرو می‌تواند نرخ نوسازی را به‌صورت هوشمند بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. 

در انتهای مطلب معرفی گوشی های برتر اپل باید گفت که در پنل پشتی بهترین موبایل اپل سه سنسور 12 مگاپیکسلی به همراه یک سنسور LIDAR با همان طراحی آیفون 12 پرو مکس قرار گرفته‌اند تا تصاویری با کیفیت را حتی در تاریکی شب ثبت کنند. گوشی پرچم دار اپل به لطف دوربین و فناوری های جدید در کنار تراشه قدرتمند خود به گزینه ای مناسب برای تهیه فیلم های سینمایی تبدیل شده است. پردازنده A15 هم این‌بار قوی تر و قدرتمندتر از همیشه با شش هسته پردازشی این پرچم‌دار را همراهی می‌کند.

مشخصات قوی ترین گوشی اپل آیفون 13 پرومکس - گوشی های مدل بالا و خفن

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول معرفی بهترین گوشی

گوشی‌های هوشمند این‌ روزها، پرکاربردترین وسیله در زندگی رومزه‌ هر شخصی محسوب می‌شوند. این موضوع هر چقدر که هیجان‌انگیز است، به همان نسبت هم مشکل‌زا محسوب می‌شود. در واقع مشکل زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید گوشی هوشمند جدیدی بخرید. به همین خاطر سعی کرده‌ام در این مقاله بهترین گوشی‌های هوشمند را معرفی کرده و در ادامه به چند سوال در این رابطه پاسخ دهم.

بهترین گوشی دنیا در حال حاضر چیست؟

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در رقابتی تنگاتنگ، پیوسته گوشی‌های پرچم‌دار جدیدی را روانه بازار می‌کنند که در نوع خود بهترین هستند. اما برای شناخت بهترین موبایل هوشمند می‌توان به بنچمارک‌های مختلف نظیر آنتوتو مراجعه کرد. همچنین در مطلب معرفی بهترین گوشی هم سعی کرده‌ام که بهترین گوشی جهان بر اساس قیمت معرفی شود.

5 گوشی برتر کدامند؟

انتخاب بهترین گوشی بر اساس نیاز و سلیقه هر کاربر متفاوت است و در واقع نمی‌توان معیار مشخصی در این رابطه داشت. اما در بازه‌های قیمتی متفاوت می‌توان پنج گوشی گلکسی اس 23 اولترا و پوکو F5 پرو و گلکسی A54 و ردمی نوت 12 و گلکسی A04E را جز با ارزش‌ترین انتخاب‌ها به حساب آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha