کد خبر 220205
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

به بهانه سالروز عملیات ظفر2 «حیات» گزارش می‌دهد:

وقتی رزمندگان اسلام با «لبیک یا حسین(ع)» به ظفر رسیدند

وقتی رزمندگان اسلام با «لبیک یا حسین(ع)» به ظفر رسیدند

رزمندگان کشورمان جهت پاسخگویی به شرارت‌های رژیم بعث در بمباران شیمیایی و ویران ساختن روستاهای کردنشین استان‌های شمالی عراق و نیز با هدف انهدام تأسیسات نظامی و اقتصادی عراق در 36 سال پیش عملیات ظفر 2 را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در تاریخ 12 مهر ماه سال  1366 یک عملیات به نام ظفر دو در تقویم دفاع مقدس کشورمان ثبت شد. 36 سال از این عملیات می گذرد، سالروز این عملیات بهانه ای شده تا گوشه ای از دستاوردهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در این گزارش به رشته تحریر درآوریم.

36 سال پیش در چنین روزی رزمندگان کشورمان با رمز «لبیک یا حسین(ع)» در منطقه عملیاتی شهر کفری از استان کرکوک،‌ جهت پاسخگویی به شرارت‌های رژیم بعث در بمباران شیمیایی و ویران ساختن روستاهای کردنشین استان‌های شمالی عراق و نیز با هدف انهدام تأسیسات نظامی و اقتصادی عراق عملیات ظفر 2 را آغاز کردند.

رزمندگان زیر نظر قرارگاه رمضان که از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لشکر ۹ بدر بودند در آغاز ساعات عملیات، سلسله ارتفاعات مهم کفری داغ را پس از انهدام نیروهای دشمن تحت کنترل و تصرف خود درآوردند.

وقتی رزمندگان اسلام با «لبیک یا حسین(ع)» به ظفر رسیدند


رزمندگان لشکر ۹ بدر با یک مانور پرتحرک، پس از وارد آوردن تلفات و خسارات سنگین، قرارگاه‌های دشمن را به تصرف درآورده و مقدار قابل توجهی از وسایل جنگی را به غنیمت گرفتند و همین امر سبب انهدام تأسیسات شهر کفری شد.

نیروی بعث عراق پس از متحمل شدن ۳۰۰ کشته و زخمی، تلاش کرد تا از ادامه پیشروی رزمندگان اسلام جلوگیری کند که با حمله مجدد این تلاش‌ها ناکام می‌ماند و پایگاه‌های پلیس و دژبانی اطراف شهر کفری نیز به کنترل رزمندگان کشورمان درمی‌آیند.
 

وقتی رزمندگان اسلام با «لبیک یا حسین(ع)» به ظفر رسیدند


رزمندگان در ادامه عملیات، «جاده‌های مهم کفری ـ بغداد و کرکوک خانقین تکریت» را به کنترل کامل خود در آوردند که زمینه ورودشان به شهر فراهم شد. با درهم کوبیدن نیروهای باقی‌مانده دشمن، تأسیسات نظامی و اقتصادی شهر،‌ از جمله ساختمان سازمان امنیت،‌ ساختمان حزب بعث عراق و نیروگاه برق به آتش کشیده شد و ساختمان فرمانداری نیز  منهدم گشت.

با تداوم عملیات و پاک‌سازی مراکز مهم شهر، تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی دشمن کشته و مجروح شدند و عده‌ای نیز  فرار کردند.

در عملیات ظفر 2  رزمندگان کشورمان تعداد زیادی از تأسیسات، تجهیزات و غنایم جنگی را منهدم کردند.

کلیه پایگاه‌های دشمن در ارتفاعات کفری داغ، ساختمان‌های سازمان امنیت،‌ فرمانداری، حزب بعث، شهرداری، پست و تلگراف، شعبه بانک رافدین،‌ نیروگاه برق،‌ یک کارخانه، پادگان نیروی جیش‌الشعبی و پمپ بنزین شهر کفری عراق و ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی خودرو نظامی و ده‌ها قبضه سلاح نیمه سنگین از جمله تجهیزات و تاسیسات منهدم شده دشمن در عملیات ظفر 2 توسط رزمندگان کشورمان بود.

گفتنی است تعداد زیادی سلاح سبک و نیمه‌سنگین نیز از جمله غنایمی بود که ایرانی‌ها با شکست دشمن به دست آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha