کد خبر 220157
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت بیان شد؛

توجه ویژه مقام معظم رهبری به آثار دفاع مقدس نشان از جریان قوی تولید آثار این حوزه است

توجه ویژه مقام معظم رهبری به آثار دفاع مقدس نشان از جریان قوی تولید آثار این حوزه است

رمضانی گفت: آنچه موید حرکت پرشتاب و جریان قوی تولید آثار دفاع مقدس است توجه ویژه مقام معظم رهبری و تقریظ های مستمر ایشان بر آثار این حوزه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت با حضور علی رمضانی رییس خانه کتاب و ادبیات ایران، سردار آزادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و بسیج و جمعی از خبرنگاران امروز 12مهرماه در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی رمضانی گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه دفاع مقدس یکی از کارهایی است که به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می کند. این حوزه در سال‌های اخیر درخشیده و استمرار پرشتابی داشته است. نویسندگان ما در این سالها به این موضوع خوب پرداخته اند.

وی افزود: وظیفه خانه کتاب و ادبیات این است که به مجموعه های متولی این حوزه کمک کنند تا همگرایی و تقسیم موضوعات باعث هم افزایی ناشران حوزه دفاع مقدس شود. آنچه که موید جریان قوی تولید آثار دفاع مقدس است، تقریظ ها و اهمیت مقام معظم رهبری بر کتابهای حوزه دفاع مقدس است. اگر مجموعه آثار تقریظی ایشان را ببینیم متوجه میشویم که در دهه گذشته بخش مهم توجه ایشان به کتابهایی است که در موضوع زنان در حوزه دفاع مقدس نوشته شده است.

رییس خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: آثاری که مورد توجه رهبری قرار می گیرند، بعد از اشاره رهبر معظم انقلاب توسط مردم نیز مورد توجه قرار می گیرند. استقبال پرشور مردم در نمایشگاه های مجازی، کشوری و جاهایی که مردم خودشان آثار را انتخاب می کنند، موید این نکته است.

رمضانی اشاره کرد: شبهه ای مطرح می شود که این آثار توسط ارگانها مورد توجه قرار میگیرند، اما آمار خرید مردم و ارسال به منازل آنها نشان می دهد که این شائبه صحت ندارد. در آثار پرفروش نمایشگاه های مجازی که دقیق ترین آمار ذایقه سنجی مردم است، آثار دفاع مقدس در ۱۵ عنوان برتر مورد توجه مردم است. نمایشگاه های تخصصی کمک میکند که فعالان این حوزه از دیگر آثار مطلع شوند. ما در دو سال گذشته غیر از نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس؛ نمایشگاه تخصصی دین، کودک و نوجوان و... را برگزار کرده ایم.

وی اظهار کرد: در ابتدا از معاونت اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران و مسئول پیگیری این نمایشگاه سردار علی ناظری تشکر میکنم؛ همچنین از سپاه همدان، استانداری همدان، فرهنگ و ارشاد و بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان، کتابخانه های استان همدان و سایر افرادی که به ما و سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج کمک کردند سپاسگزارم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha