کد خبر 220139
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

پیش بینی افتتاح ۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در سفر رئیس جمهور به فارس

پیش بینی افتتاح ۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در سفر رئیس جمهور به فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: سفر دور دوم رئیس جمهور به استان فارس که در روزهای پایانی هفته آینده انجام خواهد شد، افتتاح ۵۰ طرح به ارزش ۷۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمود رضایی کوچی،افزود: در این سفر پروژه‌های مختلفی از جمله در حوزه راه فاز نخست آزادراه شیراز - اصفهان و در حوزه راهداری راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز، سایت رادار ناوبری در منطقه فیروزآباد، پروژه‌های انتقال آب از جمله خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز و در حوزه بهداشت و درمان نیز افتتاح چندین پروژه از جمله بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی فسا و ۶۴ تخت خوابی رستم را خوهیم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز چندین پروژه بزرگ از جمله فولاد کوار، فولاد نی‌ریز، کارخانه کربنات سدیم و کاشی و سرامیک آباده به بهره برداری خواهد رسید.

او اظهار کرد: برج پارک علم و فناوری شیراز، آبرسانی به شهر قیر، چند پروژه نهضت ملی مسکن، تصفیه خانه فاضلاب داراب، مجتمع پردیس سینمایی جوان شیراز، ورزشگاه لارستان و بازار بزرگ پروتئین شیراز نیز همزمان با سفر دوم رئیس جمهور و هیات دولت به فارس افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: همزمان با این سفر شاهد آغاز فعالیت خط تولید خودرو سورن پلاس در ایران خودرو فارس خواهیم بود.

رضایی کوچی افزود: در مورد مصوبات سفر دوم تقریبا همه نیازهای اساسی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه های مختلف شناسایی و دیده شده است.

وی ادامه داد: در این سفر مصوباتی نیز در زمینه تکمیل سدها مانند سد نرگسی، سد کوار و سد هایقر، آبرسانی از سد تنگ سرخ بشار به شیراز، پست های فوق توزیع برق برای تامین برق شهرکهای صنعتی، شهر دانشگاهی منطقه ویژه شیراز در صدرا، تکمیل زمین چمن ورزشگاه شهید دستغیب شیراز و تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفره شهید سلیمانی، تکمیل موزه دفاع مقدس و گلزارهای شهدا، تکمیل تالار شهر، بحث واگذاری اتوبوس به شهرداری‌ها و ارائه مجوز ورود ماشین آلات سنگین به شهرداری ها و راهداری استان خواهیم داشت.

او اظهار کرد: تمایز سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس نسبت به سفر اول در این است که در سفر دوم پروژه های بیشتری در حوزه های اساسی استان مد نظر خواهد بود و علاوه بر این اعداد و ارقام پیش بینی شده نیز چه در حوزه اعتبارات و چه تسهیلات بیشتر از سفر نخست است.

رئیس جمهور دور نخست سفرهای استانی ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در هفتمین سفر استانی خود به استان فارس سفر کرد.

دستاورد سفر رئیس جمهور و هیات دولت به فارس ۱۱۴ مصوبه در حوزه‌های عمرانی، صنعتی، اشتغالزایی، فرهنگی، ورزشی و زیربنایی بود. بعد از این سفر تعداد ۳۰ متمم به مصوبات قبل اضافه شد و مجموع مصوبات به ۱۴۷ مورد رسید.

بنا به اعلام محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی هفته آینده میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

استاندار فارس همچنین گفت: دیدار با مردم استان از نخستین برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است که این دیدار از ساعت ١۵ روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور اقشار و گروه‌های مختلف مردم انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha