کد خبر 219495
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

دستگیری شکارچی صید غیرقانونی در نایین

دستگیری شکارچی صید غیرقانونی در نایین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از دستگیری متخلف حرفه ای و سابقه دار شکار و صید در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علیرضا رضایی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین اظهار کرد: متخلف حرفه‌ای و سابقه‌دار که اقدام به شکار غیرمجاز سه راس جبیر کرده بود، دستگیر شد و پرونده وی از طریق مرجع قضایی شهرستان نایین درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: این دستگیری و اقدام صورت گرفته در ادامه همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین با دستگاه‌های امنیتی انجام شد که پرونده این متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شده است.

رضایی با اشاره به تجهیزات کشف و ضبط شده از این مختلف حرفه‌ای افزود: پس از انجام بازرسی‌های لازم، تعداد یک قبضه سلاح گلوله زنی، ۵ عدد دوربین دوچشمی، ۴ عدد دوربین سلاح و بیش از یکصد عدد انواع فشنگ ساچمه و گلوله متعلق به متخلف مذکور کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین خاطرنشان کرد: شکارچیان متخلف باید بدانند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد و از مردم درخواست داریم اگر تخلفی در خصوص شکار غیرمجاز مشاهده کردند، سریعا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین اطلاع دهند.

وی در ادامه به معرفی جبیر پرداخت و اظهار داشت: جبیر زیباترین و ظریف‌ترین آهوی بومی کویر ایران است که شباهت زیادی به آهوی ایرانی دارد و مهم‌ترین تفاوت‌های آن با آهو این است که‌اندازه‌ کوچک‌تر و بدن ظریف‌تر و لاغرتر دارد و هر دو جنس نر و ماده جبیر شاخ دارند درحالی‌که در آهو فقط جنس نر دارای شاخ است.

رضایی با بیان اینکه جبیر به‌شدت انسان‌گریز است و می‌تواند با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بدود، گفت: جبیر جانور پرطاقتی است و شرایط مناطق کویری را به خوبی تحمل می‌کند و به آب کمی نیاز دارد و آب مورد نیاز خود را از گیاهان تأمین می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین اضافه کرد: محل زندگی جبیر در ایران در استان سیستان و بلوچستان و کویر مرکزی و لوت از منطقه حفاظت‌شده توران تا پارک ملی کویر، در منطقه شیراحمد سبزوار، اصفهان، کرمان، لارستان، جزیره لاوان و سایر نقاط جنوبی ایران است و در شهرستان نایین نیز تعدادی از این نوع آهو وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha