کد خبر 219477
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

معاون وزیر بهداشت: روند نرخ باروری در کشور افزایشی شد

معاون وزیر بهداشت: روند نرخ باروری در کشور افزایشی شد

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند کاهش نرخ باروری در کشور متوقف شده و اکنون روند افزایشی است، گفت: ۱۰۶ مرکز ناباروری سطح ۳ و ۴۲ مرکز ناباروری سطح دو در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ظهر امروز سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان، با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت در دولت سیزدهم تعالی نظام سلامت است؛ اظهارکرد: پروژه‌های حوزه سلامت در خراسان‌شمالی شتاب گرفته است و به موازات آن حضور هم استانی‌ها برای دریافت خدمات درمانی به دیگر استان‌ها کاهش یافته است.

وی راه اندازی پروژه‌های درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان را در تسهیل ارائه خدمات به مردم مثبت ذکر کرد و گفت: با کاهش اعزام و مراجعه بیماران به سایر استان‌ها، ضمن کاهش هزینه‌های درمان، خطرات جاده‌ای نیز کاهش می‌یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جبران نیازهای حوزه سلامت و اجرای عدالت در این حوزه در خراسان‌شمالی از برنامه‌های ماست، افزود: تامین نیروی انسانی و تجهیزات تا زمانی که هیچ بیماری نیاز به خروج استان برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی را نداشته باشد ادامه دارد.

کریمی با بیان این که وزارت بهداشت، به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها در کشور و دست یافتن به تعالی در مسیرهای پیشرفت است، عنوان کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور وجود ندارد و بر عکس آن در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار از دیگر کشورها حتی کشورهای اروپایی وارد کشور شده است که این مهم دستاوردی بزرگ است.

وی به برنامه تامین ۴ هزار نیروی متخصص نیز اشاره و بیان کرد: بخشی از این نیروها سهم خراسان‌شمالی است که ماندگاری آن‌ها با هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.

راه اندازی مرکز سطح دو ناباروری در شیروان

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح پروژه‌های درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان از راه اندازی مرکز سطح ۲ ناباروری در این شهرستان در راستای اجرای جوانی جمعیت خبر داد و گفت: مرکز سطح ۳ خدمات ناباروری نیز در بجنور راه اندازی شده است.

کریمی با بیان اینکه روند کاهش نرخ باروری در کشور متوقف شده و اکنون روند افزایشی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۶ مرکز ناباروری سطح ۳ و ۴۲ مرکز ناباروری سطح دو در کشور راه اندازی شده است و به زودی تعداد مراکز سطح دو به ۶۴ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی رویکرد دولت سیزدهم در حوزه سلامت را اجرای تعالی نظام سلامت، ذکر و عنوان کرد: در همین راستا نیز چندین پروژه درمانی در شیروان از جمله نخستین ام آر آی دولتی این شهرستان، بخش دیالیز و فیزیوتراپی و پدبالگرد بیمارستان شیروان از جمله این پروژه‌ها هستند.

کریمی با اشاره به این که ام آر آی این شهرستان ۱.۵ تسلا و ازپیشرفته ترین ام آر آی های موجود در جهان است، تصریح کرد:  زین پس مردم شیروان از مراجعه به شهرهای دیگر برای دریافت خدمات تصویربرداری و تشخیصی بی نیاز خواهند بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha