کد خبر 219409
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن کرواسی امروز اجرا خواهد داشت

نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن کرواسی امروز اجرا خواهد داشت

علی غلام‌آزاد، به عنوان نماینده کشورمان در بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کرواسی، امروز هشتم مهر ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در زاگرب اجرا خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ رقابت‌های بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کرواسی که از هفتم مهر در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم آغاز شده است تا پایان امروز ادامه دارد و مراسم اختتامیه این مسابقات نیز فردا یکشنبه نهم مهر برگزار می‌شود.

هیئت داوران مسابقات از کشورهای کرواسی، بوسنی، ترکیه، عمان و قطر هستند.

از ایران هر ساله و به صورت یک سال در میان یک قاری و یک حافظ در این رویداد حضور می‌یابند و امسال علی‌غلام‌آزاد، نماینده زنجانی ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم در این مسابقات حضور دارد.

در این مسابقات همچنین قاریان و حافظانی از کشورهای آلمان، انگلیس، سوئیس، دانمارک، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی، بلژیک، پرتغال و ... حضور دارند.

سال گذشته علیرضا مُکاری، در رشته قرائت تحقیق قرآن، موفق به کسب رتبه نخست مسابقات کرواسی شد. در سال‌های اخیر سینا طباخی، هادی اسفیدانی، کاظم آذرپیرا و هادی موحدامین، در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن کریم موفق به کسب رتبه نخست این مسابقات شده‌اند.

گفتنی است؛ در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کرواسی که پنج شنبه ششم مهر در مرکز اسلامی شهر زاگرب آغاز شد سعید خطیب‌زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی نیز حضور داشتند.

علی غلام‌آزاد، متولد ۳۰ تیر ۱۳۷۹ در زنجان است. از سن هفت‌سالگی به صورت حرفه‌ای زیر نظر پدرش استاد قرائت قرآن، قرائت قرآن را آغاز کرد و در ۱۵ سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha