کد خبر 213311
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران امروز پایان می‌یابد

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران امروز پایان می‌یابد

مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران، عصر امروز ۲۹ مرداد با برگزاری مرحله نهایی رشته قرائت تحقیق و مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ این مسابقات از ۲۳ مرداد در بخش بانوان آغاز شد و رقابت‌ها در این بخش تا روز ۲۴ مرداد ادامه داشت. در بخش بانوان نزدیک به ۹۰ نفر در رشته‌های مختلف حضور داشتند.

در ادامه و از روز ۲۶ مرداد رقابت‌ها در بخش آقایان آغاز شد و امروز ۲۹ مرداد با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از افراد برتر به کار خود پایان می‌دهد.

در اولین روز رقابت‌ها در بخش آقایان که روز ۲۶ مرداد بود، شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در ادامه و در روز جمعه ۲۷ مرداد نیز مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دو رشته قرائت ترتیل و قرائت تحقیق ادامه یافت. همچنین ۲۸ مرداد نیز در نوبت صبح شرکت‌کنندگان رشته‌های اذان و دعاخوانی به رقابت با هم پرداختند و در نوبت بعدازظهر نیز ادامه رقابت در رشته قرائت تحقیق برگزار شد.

در نهایت و در آخرین روز این رقابت‌ها از ساعت ۱۳ امروز شاهد برگزاری مرحله نهایی رشته قرائت تحقیق که تنها رشته دارای فینال این مسابقات است، خواهیم بود.

از ساعت ۱۷ نیز مراسم اختتامیه و تجلیل از افراد برگزیده با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

در بخش آقایان این مسابقات ۱۵۰ شرکت کننده در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعاخوانی، اذان و مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha