کد خبر 219171
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

ضرورت ترویج سیره شهدا بین جوانان/ والدین، فرزندان خود را با شهدا آشنا کنند +فیلم

ضرورت ترویج سیره شهدا بین جوانان/ والدین، فرزندان خود را با شهدا آشنا کنند +فیلم

حیدری بیان کرد: چنانچه امروز بخواهیم فرزندان‌مان در مسیر شهدا، هدایت شوند باید حال و هوای معنوی و احساس پاک شهدا توسط پدران، مادران و مربیان به فرزندان و جوانانمان منتقل شود.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با روش های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان گفت: به اعتقاد من، پدران و مادرانی که امروز مسئولیت تربیت نوجوانان و جوانان کشور را بر عهده دارند، راه رستگاری شان این است که آنها را با سیره و یاد شهدا مرتبط کنند.

وی افزود: پدران و مادران خاطراتی را که از شهدا به جای مانده، بر زبان بیاورند، وصیت نامه شهدا را بخوانند و حضور کودکان را در فضایی که معطر به نام شهیدان است بیشتر کنند و خود را با شهدا مانوس کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: ما در دانشگاه افسری برای آموزش افسران جوانمان، هر افسرمان را همرزم یک شهید معرفی میکنیم تا این افسر خاطرات و زندگینامه و وصبت نامه آن شهید را مطالعه کند.

حیدری بیان کرد: چنانچه امروز بخواهیم فرزندان‌مان در مسیر شهدا، هدایت شوند باید حال و هوای معنوی و احساس پاک شهدا توسط پدران، مادران و مربیان به فرزندان و جوانانمان منتقل شود و راهشان نیز تعمل در سیره راه شهدا و ارتباط گرفتن با پدر و مادر شهیدان و حضور در مراسمات و یادمان های شهداست. اگر پدران و مادران دست فرزندان شان را در این مراسمات بگیرند و آنها را در این مراسمات شرکت دهند، قدم بسیار مبارکی در راه شهدا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha